Auteur Topic: Darmvlokken  (gelezen 13522 keer)

Tralala

• Newbie
  • *
Darmvlokken
« Gepost op: november 23, 2013, 15:48:39 »
Hoi,

Ik heb gisteren een gastroscopie en een colonscopie gehad en daaruit bleek dat ik te vlakke darmvlokken heb. Tenminste, zo vertelde de arts het en heb ik het gehoord van mijn zusje. Ik was nog niet erg wakker door t roesje ;)

Ik krijg 9 december de officiele uitslag.... betekenen vlakke darmvlokken vaak coeliakie of kan het ook iets anders zijn?

Groetjes

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Darmvlokken
« Reactie #1 Gepost op: november 23, 2013, 15:59:18 »
helaas betekent dat meestal coeliakie. Succes met wachten op de uitslag en misschien kun je alvast wat wennen aan het idee.  :(
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Tralala

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: november 23, 2013, 16:05:55 »
Ik heb de afgelopen jaren al een paar keer bloedgeprikt op coeliakie (altijd negatief) en anderhalve maand geleden heb ik nog een thuistest gedaan (ook negatief..) dus stel dat ik wel echt coeliakie heb blijkt wel dat die testen niet heel betrouwbaar zijn.

Ik heb ook steeds lage bloedsuikers (soms wel 3.0 of iets hoger...) hebben meer mensen dat?

Kiekkiek1

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: november 11, 2014, 21:35:06 »
Helaas. Ook bij negatieve bloedtesten maar uiteindelijk marsh 2...toch advies om glutenvrij te gaan eten.
Ik heb totaal geen vertrouwen in bloed testen.
2002 marsh 1, 2012 marsh 2 voorlopige diagnose coeliakie, geen antistoffen, gluten, tarwezetmeel, lactose, sojavrij,
Klachten bij dieetfouten ; Gewrichtsklachten, darmklachten ( obstipatie), huidklachten, hoofdpijn en migraine, jeuk, luchtweg klachten, b12 tekort, ijzer, foliumzuur en zink.