Auteur Topic: Ei..?  (gelezen 13411 keer)

Kiekkiek1

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ei..?
« Reactie #15 Gepost op: oktober 17, 2013, 22:30:04 »
Beetje off topic maar ook bij mij gaat de zaanse mayonaise niet goed... En ei soms ook niet dus wat hier boven geschreven is valt  nl eens te testen ( maÔs eieren), ik las echter ook dat in de zaanse mayonaise aroma zit .. Waarvan is de vraag. Ik ging ervan uit dat die aroma het probleem kon zijn. Ik begreep van mijn diŽtist dat je daarvoor op moet passen.
2002 marsh 1, 2012 marsh 2 voorlopige diagnose coeliakie, geen antistoffen, gluten, tarwezetmeel, lactose, sojavrij,
Klachten bij dieetfouten ; Gewrichtsklachten, darmklachten ( obstipatie), huidklachten, hoofdpijn en migraine, jeuk, luchtweg klachten, b12 tekort, ijzer, foliumzuur en zink.

Kiekkiek1

• Jr. Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: oktober 17, 2013, 22:34:53 »
Ik zie net dat de aroma van soja eiwit is... Nu verdraag ik geen soja, dus dat zou ook een verklaring kunnen zijn ( ik weet niet hoe dat met Tom zit..).
Volgende keer eens maÔs eieren proberen om te kijken of dit uitmaakt.
2002 marsh 1, 2012 marsh 2 voorlopige diagnose coeliakie, geen antistoffen, gluten, tarwezetmeel, lactose, sojavrij,
Klachten bij dieetfouten ; Gewrichtsklachten, darmklachten ( obstipatie), huidklachten, hoofdpijn en migraine, jeuk, luchtweg klachten, b12 tekort, ijzer, foliumzuur en zink.

JB

• Jr. Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: oktober 17, 2013, 23:01:56 »
Ik heb ze net vandaag gehaald: maisei  :lol:
Jannie,  mama van Sanne & Alex!

Coeliakie vast gesteld op 27-12-12 (Marsh III C) na een aantal
misdiagnoses gedurende de ruim 7 jaar aan klachten.
Glutenvrij sinds 1-1-13.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #18 Gepost op: oktober 18, 2013, 12:00:42 »
Ik heb van De Rit yoghurt mayonaise (reform), de enige die goed gaat hier.

Nu mijn kippen aan de leg zijn, heb ik een experiment uitgevoerd. Ik gaf ze een paar dagen kippenvoer. We aten het ei. Rommelende buik, halve centimeter ontlasting bleef de volgende dag drijven. Ik gaf ze mijn eigen mix: teffzaad, gierst, mais, boekweit. We aten het ei. Geen klachten. (En het was een heerlijk ei!)Het is voor mij zonneklaar dat er (een beetje) gluten zit in een 'gewoon' ei van een kip die tarwe krijgt. Nu zal het voor de gemiddelde coeliakiepatient zo weinig zijn, dat het geen probleem is. Maar voor ons wel.

Ik at ook kaas van graskoeien. Dacht ik. Ik had 4 bolletjes brood en deed op alle bolletjes kaas. Mijn darmen protesteerden een uur later hevig. Ik zocht contact met de boer die de kaas had geleverd. Wat bleek: de melk voor de kaas kwam niet alleen van zijn grasgevoerde koeien, maar ook van andere biologische boeren. Die bijvoeding geven. Met tarwe. Nu heb ik 'echte' "pure graze' kaas besteld. Van koeien die alleen maar gras en hooi krijgen. Want gelukkig bestaat dat ook.

En ik sta ondertussen versteld van ons eigen lijf, dat wij op zo weinig gluten kunnen reageren. Maar aan de andere kant, gewone kippen en koeien krijgen ook veel meer tarwe dan in het verleden, simpelweg omdat dat het goedkoopst is. De overdaad aan tarwe zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn van het toenemende aantal mensen dat het niet verdraagt (glutensensitieven), volgens schattingen zo'n 6%, al zijn anderen (artsen en wetenschappers) voorzichtiger en houden die het op 1 a 2%.  
Mijn zoon (21) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

orionne

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: oktober 18, 2013, 16:06:30 »
de maiseieren van jumbo gingen bij mij dus helemaal niet goed

en ik heb een paar keer kip van de markt gegeten, verdenk de kip, niet de kruiden..
ik eet eigenlijk altijd biokip... :P
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

JB

• Jr. Member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: oktober 18, 2013, 19:32:43 »
Leuk experiment Tine!
Bijzonder dat we zo gevoelig kunnen zijn he!
Jannie,  mama van Sanne & Alex!

Coeliakie vast gesteld op 27-12-12 (Marsh III C) na een aantal
misdiagnoses gedurende de ruim 7 jaar aan klachten.
Glutenvrij sinds 1-1-13.

knippie

• Newbie
  • *
« Reactie #21 Gepost op: november 18, 2013, 01:57:47 »
Bij mij is ei ook een raar ding. Laten checken maar negatief. Maar ik word er wel ziek van zo ook met kip. Nu heb ik een penicillineallergie dus geef ik het daar maar de schuld aan die beestjes worden ondergespoten met antibiotica.
Nooit aan gedacht dat het aan de voeding van de kip zou kunnen liggen.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #22 Gepost op: november 18, 2013, 07:33:41 »
In biologische eieren zit minder vaak antibiotica.

Ik heb meestal de mayonaise van Lidl of Aldi. Die van Vetara en van een duur Belgisch merk (geruite rode of blauwe deksel al naar gelang je hem gezoet wilt).
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.