Auteur Topic: Studenten gezocht!  (gelezen 4239 keer)

Elize_91

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
Studenten gezocht!
« Gepost op: november 07, 2013, 23:09:56 »
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een blog (http://storiesofacoeliac.wordpress.com/) en wat wordt dat bloggen een verslaving zeg! Naast bezig zijn met alles wat met glutenvrij eten te maken heeft neemt mijn studie en alles wat daarbij hoort ook een groot deel van mn leven in. Nu leek het me leuk om eens meer te gaan schrijven over de combinatie: studeren terwijl je glutenvrij moet eten. Daarbij ben ik vooral heel erg benieuwd naar verhalen van anderen en zou ik graag studenten die glutenvrij moeten eten interviewen. Twee jaar geleden heb ik al veel genterviewd voor een kleinschalig blad en het lijkt me leuk om ook dit weer eens op te pakken!

Ik wil graag in kaart brengen tegen welke moeilijkheden studenten met coeliakie aanlopen (of misschien juist niet). Hoe ervaren jullie het leven als student terwijl je glutenvrij moet eten? Is het eventueel delen van een keuken lastig? Vind je het financieel moeilijker? Is de drempel hoger om te gaan studeren (en op kamers te gaan) als je glutenvrij eet?

Ik heb eigenlijk ontzettend veel vragen aan mijn glutenvrije medestudenten en zou heel graag regelmatig een interview plaatsen op mijn site. Om te laten zien hoe studeren met coeliakie kan, maar vooral om elkaar te helpen en ervaringen te delen!

Het maakt niet uit welke studie je doet, uit welke stad je komt, of je op kamers woont of niet. Het lijkt me juist leuk een gevarieerde groep mensen te interviewen en te laten zien dat het glutenvrije studentenleven goed (en op verschillende manieren) in te richten is. Als je bijna een studie wilt gaan doen is dat ook erg leuk en zou ik het ook interessant vinden je te interviewen!

Het liefst zou ik vanaf januari n keer per maand een interview online zetten. Het mag anoniem, het mag met naam en toenaam of zelfs met foto. Wat dat betreft vind ik alles helemaal prima en leuk! Het lijkt me een hele mooie uitbreiding van mijn blog.

Dus ben/ken jij een (bijna-)student die glutenvrij moet eten en graag een interview met mij wil doen of heb je meer ideen voor dit project? Laat het me dan weten! Ik hoop dat jullie net zo enthousiast zijn als ik!

Als je mee wilt doen is het het handigste me het hier op het forum te laten weten of een mail te sturen naar storiesofacoeliac@gmail.com.

Groetjes!

Elize
Na zo goed als mijn hele leven buikklachten gehad te hebben kreeg ik op 21 januari 2013 de diagnose coeliakie Marsh 3b.
Volg mijn glutenvrije studentenleven op http://storiesofacoeliac.com/.