Auteur Topic: makkelijk en heerlijk pizzarecept van Good Food  (gelezen 1383 keer)

orionne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
makkelijk en heerlijk pizzarecept van Good Food
« Gepost op: oktober 07, 2013, 10:29:30 »
Pizza is (was) een van mijn favorieten, ik maakte die ook altijd zelf ipv kant en klaar

Glutenvrije pizza kon me niet bekoren, tot ik die van Schar at, lekker dun enzo, maar helaas krijg ik toch klachten en bovendien vind ik de topping niet lekker..

Laatst was er hier dacht ik naar een verwijzing van Good Food,
http://www.bbcgoodfood.com/recipes/2013/fresh-topped-pizza-----

de fresh topped pizza heb ik nu 2 keer gemaakt, wat heerlijk, makkelijk , whow..
manlief vind deze ook heerlijk, gisteren had ik lunchbezoek en heb voor het gemak maar deze pizza's gemaakt..

Ik heb het recept voor mezelf wat eenvoudiger gemaakt en aangepast
..en heb 1 extra theelepeltje Xanthaangom erbij gedaan
Het meel was broodmix wit van Doves Farm.
Meel, zout, olie gist kruiden (ik nam oregano en basilicum) goed mengen, heb 1 keer mijn mixer gebruikt en 1 keer gewoon met de hand, met een vork en lepel,
Daarna het warme water erbij, tot 125 ml kun je gewoon in 1 keer erbij doen en dan goed mengen, tot je een aardig droog deeg krijgt...
dan kijk je of je de rest van het water erbij doet..
de eerste keer had ik niet precies afgemeten en werd het te nat.. :s
maar ook dan geen mislukking :D

gisteren heb ik in totaal 150 ml water erbij gedaan en kon ik het deeg gewoon kneden..
Ik heb het in drieŽn verdeeld,
daarna op een stuk bakpapier, dat ik met een kwastje met olie een beetje had ingesmeerd, zo dun mogelijk uitrollen mbv plastic folie..
 met kaas en tomaat belegd, bestrooid met oregano en ev. met wat knoflook
 12 minuten gebakken midden in de oven bij 200-210 graden op de pizzastand.

Je krijgt een heerlijk knapperige pizza
zie foto..
eet smakelijk.
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)