Auteur Topic: Gluten geven mij klachten. Glutenvrij maakt me ziek.  (gelezen 2927 keer)

Qin

• Gast
Gluten geven mij klachten. Glutenvrij maakt me ziek.
« Gepost op: augustus 19, 2013, 12:15:59 »
Hallo!  :?

Een paar weken geleden heb ik een bericht geplaatst waarin ik beschreef dat ik een vervelende reactie kreeg door het glutenvrije dieet.

Inmiddels is er zoveel gebeurd door dit dieet dat ik even een nieuwe topic maak in de hoop dat er mensen zijn die dit eerder gehoord hebben of advies kunnen geven. Ik lees zojuist het bericht van Bettie met het onderwerp ‘Ontwenningsverschijnselen’ en zal dit ook bij haar als reactie plaatsen.

Ik heb colitis ulcerosa en had al lange tijd weinig klachten hiervan. Wel had ik wat huiduitslag, een opgeblazen gevoel en was ook erg snel geďrriteerd. Daarom begon ik 6 weken geleden met het dieet en kreeg ook last van ontwenningsverschijnselen. Dit is wat ik elders ook heb gelezen en wist dat ik er even doorheen moest. Vooral mentale ups en downs en soms ineens zweetaanvallen. Kort daarna ging dit een stuk beter en ik voelde me een stuk helderder van geest dan voorheen, mijn opgeblazen gevoel was weg en voelde mij een veel vriendelijker persoon geworden.

Echter, in de loop van de weken kreeg ik last van waterige en bloederige diarree, dat het kenmerk is van colitis ulcerosa. Ik hoopte dat dit ook een korte reactie zou zijn maar afgelopen week werd het mij te veel want het liep uit de hand. Ik maakte een pannenkoekje van wat tarwebloem. En binnen 10 minuten voelde ik dat mijn darmen weer beter begonnen te werken en ik werd eindelijk weer wat rustiger. Sindsdien gaat het weer een stuk beter met me. Maar zijn de klachten die de reden voor het dieet waren weer terug. Opgeblazen gevoel, snel geďrriteerd en huidklachten. Mijn buik voelt dus niet goed maar ook weer wel (beter dan bloeden water verlies).  :s

Ben ik wellicht te hard van stapel gelopen met het dieet? En moet ik misschien zo af en toe een klein beetje tarwe eten of zo? Is dit een herkenbaar probleem. Bettie zal denk ik ook veel hebben aan jullie reacties (ik denk even met je mee Bettie).

Mijn MDL arts en huisarts zijn niet zo ver als ze zouden moeten zijn en weten hier niks vanaf. Ik ben onder behandeling bij uitstekende Chinese Geneeskunde therapeuten. Zij hebben wel wat adviezen voor mij maar ik hoop van meerdere kanten input te krijgen.

Alvast bedankt.

Qin.