Auteur Topic: Studeren in Maastricht  (gelezen 5523 keer)

jboot

• Newbie
  • *
Studeren in Maastricht
« Gepost op: augustus 10, 2013, 19:51:34 »
Dit is mijn eerste bericht op dit forum dus hallo allemaal!

Per 1 september ga ik studeren in Maastricht. Ik ben nog op zoek naar een kamer.
Zijn er studenten die al ervaring hebben met wonen op kamers? Delen jullie de keuken met anderen en zo ja, hoe bevalt dit? Hebben jullie nog tips voor op kamers gaan met coeliakie?
En zijn hier meer mensen die ook op kamers willen gaan en nog een kamer zoeken?
Misschien kunnen we samen iets vinden en samen koken enz.!

Groetjes

Tof-feetje

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Jose
Re:Studeren in Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2013, 20:24:40 »
Hallo Jboot,

Ik ben student, maar niet in Maastricht. Ik woon in een studio dus hoef met niemand mijn keuken te delen, ik vind dat ideaal, ik moet er niet aan denken een keuken te moeten delen.

Op facebook is een hele actieve pagina van jong en glutenvrij waar heel vaak ook naar kamers word gezocht in allerlei studenten steden.
https://www.facebook.com/groups/181520158535284/

succes met het zoeken naar een kamer.
Al bijna mijn hele leven glutenvrij.

jboot

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2013, 20:30:53 »
Bedankt voor je reactie. Ik wil het liefste ook een eigen studio maar omdat ik laat ben met zoeken naar een kamer is er niet veel keus meer. Bedankt voor de tip.

Groetjes

Marjosje

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2013, 14:31:19 »
Hey,

Ik heb bijna 3 jaar op kamers gewoond in een huis met 9 anderen studenten (waarvan 2 kamers voor buitenlandse studenten was die voor een paar maanden in Nederland studeren).
Tijdens het hospiteren heb ik niks gezegd over mijn dieet, maar toen ik er kwam wonen wel gelijk. In al die jaren werd er rekening mee gehouden, veel overlegd over het hoe of wat. We aten ook elke week een avond samen, altijd glutenvrij (was nooit een probleem). Wel ging ik altijd zelf mee boodschappen doen. Ik had een paar eigen pannen en mijn eigen afwas setje maar bij gezamenlijke maaltijden at ik gewoon mee van het 'huis'spul, deze werden gewoon nog een keer extra afgewassen. Nooit ziek geworden;)
Wees wel duidelijk wat het inhoud en wat er gebeurd als je het wel eet (als je gezamenlijk een wc moet delen en jij kan haarfijn uitleggen dat jij die de hele avond moet gebruiken als het fout gaat met eten, zijn mensen opeens heel behulpzaam/oplettend;)). En neem zelf het voortouw wat betreft gezamenlijk eten of spullen delen.

Geniet er van en met het glutenvrij komt het heus wel goed;)
April 2010 diagnose coeliakie

martine_anne

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: augustus 16, 2013, 11:47:10 »
Hey,

Bij mij is het wonen op kamers en glutenvrij eten ook prima bevallen! Woon nu al 2 jaar op een eenheid met 13 andere studenten. Iedereen heeft zijn eigen badkamer, maar we hebben wel een gezamenlijke keuken. Iedereen heeft zijn eigen kastje met kookspullen en ieder kookt vaak voor zichzelf, maar dat bevalt prima.

Ook ik ga inderdaad mee met boodschappen doen als we een keer gezamenlijk eten, maar dat vind ik zelf geen probleem. Hoef ik iig nooit af te wassen of te koken dan ;) en met gezamenlijk koken letten ze dan altijd goed op dat de keuken en kookgerei goed schoon zijn en blijven.

Een studentenkeuken is (iig bij ons) niet altijd even schoon, zeker als iedereen vaak voor zichzelf kookt. Maar je moet er gewoon aan denken dat je toch in je eigen pannen kookt en op je eigen schone snijplank snijdt. Dus het is prima te doen op kamers hor :)

Daarnaast zijn mijn eenheidsgenoten altijd erg ge´nteresseerd in het gv dieet en denken ze altijd mee (met bijvoorbeeld uiteten, eten voor bij feestjes etc.).