Auteur Topic: energie  (gelezen 2675 keer)

zoekende mama

• Sr. Member
energie
« Gepost op: juli 26, 2013, 14:44:16 »
onze zoon zit op een vrij streng dieet.zijn darmen kunnen weinig verdragen.

opzich gaat dat goed, veel beter als het was.

maar hij bijft zo snel vermoeid en kan dan niks meer hebben van niemand niet.
bijvoorbeeld vanmorgen.twee kindjes met hun mama kwamen en na 2.5 uur kan hij alleen nog maar kei hard schreeuwen, weet niet meer wat hij met zichzelf aan moet.
ik neem zelf aan dat zijn energie op is en dat het teveel is.hij begon zelf wel weer over buikpijn en ging twee keer naar de wc.

zo zijn er vaak van dit soort situaties.
ik vraag me af of we dit maar moeten accepteren of dat er toch meer speelt? hij moet straks toch ook gewoon naar school en daar heb ik wel een beetje schrik voor.zijn energiepijl ligt nog steeds veel lager als bij andere kindjes.herkennen jullie dit?

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re:energie
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2013, 15:13:22 »
Ja.

Blijf proberen te achterhalen wat zijn bui veroorzaakt. Het kan het eten zijn, maar ook dat hij simpelweg te moe is. Bij mijn zoontje had verkeerd eten gevolgen voor zijn gedrag, vooral sociaal-emotioneel, in contacten met andere kinderen.  

En ik ging en ga nog steeds naar een alternatieve therapeut die hem weer 'opkalefatert' hij heeft dan een poosje wat meer energie (maar zakt toch weer terug, als hij meer keren iets eet met gluten erin, dus we hebben daar samen een 'abonnement' op...) Toen we daar de eerste keer heengingen, kwam de juf van groep 2 de dag erna naar me toe om te vertellen dat Tom over het plein gerend had  :z dat had hij nog nooit gedaan, hij zat altijd stil op een bankje als de kinderen buiten speelden.  :o
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2013, 15:14:22 »
hoe oud is je zoon????? mijn dochter van bijna 6 is na n uur flink spelen al compleet munt...... onze dochter van bijna 4 verschilt per dag, de ene keer gaat het een hele dag goed, een andere dag slaapt ze nog 2x een uur......

ik merk wel dat het bij kleine foutjes/spoortjes hier enorm aan energie vreet, maar ook dat het weer meespeelt....

over school zou ik me niet al te druk maken, desnoods eerst alleen de ochtenden, en dan zo langzaam aan een middagje erbij.... toen onze oudste 4 was sliep ze nog elke middag, na 3 dagen school moest en zou ze smiddags ook en sinds dien slaapt ze nooit meer, alsof ze ineens mentaal groot was
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2013, 16:43:38 »
bedankt!!

hij is bijna 3.5.

we merken sinds hij baby was al verschil met de kids om ons heen kwa energie maar nu het meestal beter gaat verwacht je misschien wel teveel!

soms is het gewoon lastig dat je er zoveel rekening mee moet houden.niet alleen het dieet!ook een uitje, bezoekje moet je eigenlijk plannen.

@tine zon natuurarts gaan we volgend jaar voor, eerst andere verzekering!en dan gaan we die even flink uitbuiten.want hoor steeds vaker dat we dat moeten doen.had Tom geen last van die pilletjes?lijkt me best eng te geven aangezien de darmen ;)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2013, 17:46:27 »
Er komen geen pilletjes aan te pas... het is een vorm van lichttherapie (met biofotonen, moeilijk uit te leggen, nogal vaag en zweverig verhaal, het werkt in elk geval, we merken het allebei en daar gaat het om). Daarna wel 3 dagen water drinken, maar dat hebben we ervoor over, we kunnen er dan weer even tegen. ;)

Ik zou er veel voor geven om me altijd fit te voelen. :ja: Zal voor kids niet anders zijn. ;)
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: juli 26, 2013, 21:50:44 »
oke! ik heb tot nu toe alleen mensen gehoord die ook pillentjes kregen.

ik ben meer zo iemand die niet verder denk dan de kids :oo:.

rinskje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2013, 19:43:52 »
Hier ook nog steeds weinig energie. Onze zoon gaat nog regelmatig een halve dag naar school. (Is 8jaar) Hij heeft nu een paar zitzakken in de klas waar hij regelmatig op mag liggen. (Speciaal onderwijs vanwege de vermoeidheid).
De fysiotherapeute helpt hem met het bewust verdelen van energie over de dag.  Het maakt ons machteloos. Ook wij passen ons leven aan aan zijn energiepeil. Zwemmen doen we weinig en nooit op zondag bijvoorbeeld anders kan hij de volgende dag niet naar school. Het heeft een enorme impact op ons leven. Homeopathie helpt bij ons kortdurend. We zijn nu bezig met een antroposofisch arts die hem verder onderzoekt op intoleranties. Hij eet al gluten en lactosevrije en we vermijden mdg's. Ook voor ons zijn tips om de energie op te krikken welkom!

rinskje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: juli 27, 2013, 19:54:09 »
Ik herken ook je verhaal van moeilijk kunnen spelen met meerdere kinderen tegelijk.  Hij is heel sociaal maar heeft te weinig energie om meerder kinderen tegelijk bij te benen. Zo moet je eigenlijk alles begeleiden of zoals wij nu doen, hem dingen laten ervaren en daarna bespreken zodat hij er de volgende keer voor kan kiezen om of kort te spelen, of iets rustigs te kiezen of met 1 kind tegelijk.(bij ons is weleens visite de deur "uitgekeken" omdat onze zoon te moe was om met het andere kindje te spelen)
Soms leggen we dingen uit aan anderen maar veel mensen begrijpen het niet.
Deze mensen hebben we ook nooit meer gezien. (Wat soms ook prima is..)

Lirio

• Gold Member
« Reactie #8 Gepost op: juli 27, 2013, 23:32:52 »
Het lijkt me voor kinderen heel lastig. Ik vind het als volwassene al moeilijk om mee om te gaan. Ik heb ook weinig energie.
Wat mij helpt is om na het werk vrij snel te gaan eten en dan ga ik nog even op bed liggen.
Misschien kun je je kind na school en wat drinken en eten ook nog even op bed laten liggen of rustig een filmpje kijken? En dan daarna iets actievers doen.
Er is geen zak aan. Dat realiseer ik me goed. Maar vroeg naar bed helpt niet. Het is geen vermoeidheid maar echt energiegebrek.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

rinskje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: juli 28, 2013, 00:37:37 »
Idd vroeg naar bed helpt niet. Artsen vragen vaak of hij meer slaapt maar dat is het niet. Hij moet gewoon op gezette tijden liggen en heeft dan rust aan z'n hoofd nodig. Dat helpt gelukkig wel maar het is zo onnatuurlijk voor een kind van acht.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #10 Gepost op: juli 28, 2013, 15:49:50 »
Heeel erg herkenbaar!!!!