Auteur Topic: Lactose in medicijnen  (gelezen 12316 keer)

JoJ_91

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Lactose in medicijnen
« Gepost op: juni 28, 2013, 16:00:09 »
Ha allemaal,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om van lactose in medicijnen last te krijgen.

Volgens het CBG kan het niet: Bij lactose-intolerantie kan zonder problemen een geneesmiddel met lactose worden gegeven; de hoeveelheid lactose is te klein om klachten te veroorzaken [3]."

Maar als in werkelijk alle medicijnen lactose zit, kunnen die kleine beetjes toch te veel worden. Ik merk namelijk dat bij andere medicijnen er bij ik de klachten krijg die ik van lactose ook krijg.

Wat is jullie ervaring hier mee?
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

koekie8

• Gold Member
Re:Lactose in medicijnen
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2013, 11:42:52 »
Ik had enkele maanden geleden onverklaarbaar last van mijn darmen. Ik had niks geks gegeten, dat kon het niet zijn. Toen bedacht ik me dat ik een ander merk ibuprofen was gaan slikken. Ik bekeek de bijsluiter: lactose. Overgeschakeld op een ander merk en nergens last meer van. Ik weet niet zeker of het de lactose was, maar ik neem het zekere voor het onzekere en zoek nu altijd medicijnen zonder lactose.
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

noor56

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2014, 13:47:19 »
ik heb een vraag/ bestaan er geneesmiddelen voor cholesterol zonder lactose?

jojanneke

• Sr. Member
  • With or without gluten, that is the question
« Reactie #3 Gepost op: juli 02, 2014, 12:23:31 »
Noor, dat zou ik aan de apotheek vragen of aan je arts. Ik kan je helaas niet helpen
Ik studeer. Eerste diagnose was een tarwe-, spelt-, kamut- en rogge-allergie  in aug. '06. In mei '08 diagnose coeliakie marsh 1.  Sinds een campylobacter jejuni-infectie in jan '14 ook lactose intolerantie en post-infectieuze pds (fodmap arm heeft gehopen).

Lekker!

• Newbie
  • *
  • Gluten- en zuivelintolerant
    • Kookboek Lekker zonder gluten, zuivel en soja
« Reactie #4 Gepost op: oktober 30, 2014, 10:58:14 »
Ik kan ook niet tegen pilletjes met lactose (ik ben gluten- en zuivelintolerant). Mijn wenkbrauwen en wimpers vallen er meteen van uit en ik krijg vlekken voor mijn ogen. Ik gebruik ibuprofen capsules van de Etos of paracetamol zetpillen van het Kruidvat als ik pijnstiller oid nodig heb. En de pil verdraag ik dus ook niet.