Auteur Topic: Zomerkamp Jong en Glutenvrij  (gelezen 9865 keer)

Lotte91

• Newbie
  • *
Zomerkamp Jong en Glutenvrij
« Gepost op: mei 24, 2013, 20:41:52 »
In de periode van 15 juli t/m 19 juli organiseert Jong en Glutenvrij weer het jaarlijkse zomerkamp. Dit jaar vindt het plaats op Texel dichtbij het gezellige dorpje De Koog.

We verblijven in Nieuw Vredestein. Een leuke groepsaccommodatie in de buurt van het strand, duin– en bosgebied.

Tijdens het verblijf op Texel zullen we fietsend het eiland verkennen. Zo gaan we als groep lekker een avond stappen in de Koog, maar een dagje naar het strand hoort er natuurlijk ook bij. Verder hebben we  nog tal van andere activiteiten  op het programma. Denk hierbij aan boogschieten, een puzzeltocht, gps tocht, dropping (avond), beachbattle/beachbootcamp. We zullen een keer uit eten gaan op het eiland. Kortom, een zomervakantie waarbij we zeker niet stil zullen zitten!

Het zomerkamp start in Den Helder waarna we vervolgens per boot  zullen afvaren naar Texel.

Inschrijven voor deze activiteit kan via jongeren@glutenvrij.nl. Vermeld in de mail je naam, geboortedatum, telefoonnummer en of je nog eventueel andere allergieën/intoleranties hebt.

Het kamp kost €130,- per persoon. Inbegrepen is de boottocht, fiets, verblijf, activiteit en uit eten.

Er kunnen 38 deelnemers mee, en VOL=VOL

Pas wanneer je betaald hebt is de aanmelding definitief. Het geld kan worden overgemaakt naar rekeningnummer: 1307.74.723 t.n.v. Ned. Coeliakie Ver. Inschrijven kan tot en met 23 juni!

Diuz

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zomerkamp Jong en Glutenvrij
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2013, 14:48:18 »
leuk. Zal het vanavond eens bij mijn man in de groep gooien. We gaan dit jaar niet op vakantie, dus misschien is dit leuk voor onze dochter.

petraw

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: mei 26, 2013, 21:37:00 »
Ik dacht dat onze meiden nog te jong waren voor Jong en Glutenvrij, Diuz.
Jammer dat Lotte er niet even heeft bijgezet voor welke leeftijden dit kamp bedoeld is :)

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: mei 26, 2013, 22:03:23 »
Bij ons heeft de basisschool dan nog geen vakantie?!
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

petraw

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: mei 26, 2013, 22:12:17 »
http://www.jong-en-glutenvrij.info/
Ik vermoed toch dat de doelgroep 16-26 jaar is ;)
Voor 8-15 jarigen worden er wel weekenden georganiseerd :)

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: mei 26, 2013, 22:17:23 »
 :D
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Diuz

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: mei 28, 2013, 13:12:28 »
Ik dacht dat onze meiden nog te jong waren voor Jong en Glutenvrij, Diuz.
Jammer dat Lotte er niet even heeft bijgezet voor welke leeftijden dit kamp bedoeld is :)

Daar had ik helemaal niet naar gekeken :D Jammer dan is ze idd te jong. Wordt wachten op een weekend dan.

Onze regio heeft dan wel vakantie va 6 juli

jerlet/Demi

• Gold Member
  • mijn glutenvrije meisje
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2013, 19:59:13 »
Ik heb Demi vandaag weer opgegeven voor het glutenvrij kamp in Baarn in september.
Dat is voor kinderen van 8 t/m 15 jaar dacht ik. (iets in die buurt in ieder geval vanaf 8 jaar). Dat is voor de regio noord-holland, Utrecht en Flevoland geloof ik. Meer info staat op de site van de NCV.
Onze zomervakantie begint ook 6 juli.  Dus zitten we in dezelfde regio.
Groetjes Nicolette, moeder van Demi (geboren 4 0kt 2002)die sinds mei '04 coeliakie heeft en een dochter (juni '04) en een zoontje (juli '06) beide zover bekend geen coeliakie.

petraw

• Gold Member
« Reactie #8 Gepost op: juni 04, 2013, 09:11:21 »
Ik heb het net ook gedaan, ik zag net dat de uitnodiging gisteren binnengekomen was op het mailadres van dochterlief.
Ik schrok wel een beetje, want ik las dat het de bedoeling van de organisatie was om de uitnodigingen in week 22 te versturen, zodat de inschrijving op 1 juni zou kunnen starten, las ik net. De meiden uit Utrecht die mijn dochter vorig jaar op kamp had leren kennen, hadden de uitnodiging allang binnen!
Ooooh als dat maar goed gaat komen  :roll: ze heeft het er best vaak over en wil dolgraag weer heen :ja: :blij:

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #9 Gepost op: juni 04, 2013, 17:09:51 »
Ik ga wel mee met het zomerkamp van Jong en Glutenvrij, lijkt me erg leuk en ben ook nog nooit op Texel geweest dus ben heel erg benieuwd!!
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

petraw

• Gold Member
« Reactie #10 Gepost op: juni 04, 2013, 20:59:03 »
Wat leuk voor je! :duimop:

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #11 Gepost op: juni 04, 2013, 21:12:39 »
Veel plezier.
Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Lotte91

• Newbie
  • *
« Reactie #12 Gepost op: juni 10, 2013, 15:16:58 »
Het zomerkamp is inderdaad voor jongeren tussen de 16 en 26. Zoals alle andere activiteiten van Jong& Glutenvrij. Zie voor meer informatie over de activiteiten ook de website www.jongenglutenvrij.nl

Voor kinderen worden er inderdaad weekenden georganiseerd vanuit de regio besturen.

Groetjes,
Lotte

Lirio

• Gold Member
« Reactie #13 Gepost op: juni 10, 2013, 18:28:37 »
Petra ik zou bij de aanmelding van je dochter even vermelden dat je de uitnodiging nu pas ontvangen hebt. Wie weet :)
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

petraw

• Gold Member
« Reactie #14 Gepost op: juni 10, 2013, 20:00:18 »
Als ik het me goed herinner heb ik dat ook gedaan vorige week ;)
Ik zal eens vragen of mijn dochter al van de meiden uit Utrecht weet of zij inmiddels een bevestiging hebben ontvangen.