Auteur Topic: Bevrijdingsfestival en glutenvrij ?  (gelezen 6546 keer)

Thomas Vasse

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
Bevrijdingsfestival en glutenvrij ?
« Gepost op: mei 01, 2013, 09:50:18 »
Sinds dag en dauw ga ik naar het Bevrijdingsfestival op 5 mei.

Tot grote verbazing las ik net het volgende;

"Bij de toegangspoorten wordt strenge controle uitgevoerd op meegebrachte drank en etenswaren. Deze en Drugs, wapens, vuurwerk, spuitbussen, parfumflesjes, glas en blik zijn absoluut verboden. "

Geen glutenvrij eten en vorig jaar kreeg ik last van de patatkraam daar.

Ik heb in ieder geval de organisatie gemaild en gefacebookt om te kijken waar onze vrijheid is om een glutenvrij dieet te volgen.

Thomas

Lieske

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Re:Bevrijdingsfestival en glutenvrij ?
« Reactie #1 Gepost op: mei 01, 2013, 10:00:17 »
je had ook kunnen proberen om gv eten mee te nemen en dit uit te leggen  :)
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

roozjuhz

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: mei 01, 2013, 10:07:15 »
Dat heb ik altijd gedaan, ik ben al aardig goed in het verstoppen van eten ;) In een paraplu, capuchon van een opgerolde trui etc. Ik ga met hemelvaart ook naar een festival en heb de organisatie gemaild. Nu maar afwachten! Ik hoop dat jij ook iets te horen krijgt! naar welk festival ga je, welke plaats ?
Gediagnosticeerd toen ik nog geen jaar was, Marsh 3C.

Thomas Vasse

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: mei 01, 2013, 10:07:34 »
je had ook kunnen proberen om gv eten mee te nemen en dit uit te leggen  :)

Het moet nog komen ;) vandaar dat ik mijn probleem voorleg aan de organisatie en hier. Straks reis ik dat hele eind af om vervolgens een dag zonder eten te moeten  ;)

Van die capouchon is een goede maar ik wil gewoon de vrijheid hebben om mijn dieet te kunnen volgen en naar een festival te gaan. Ik ga naar zwolle. Lowlands heeft het qua glutenvrij wel mooi geregeld!

Voor de zekerheid zal ik mijn verklaring van de doktor wel meenemen.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #4 Gepost op: mei 01, 2013, 10:24:50 »

Voor de zekerheid zal ik mijn verklaring van de doktor wel meenemen.

Dat wilde ik ook al zeggen  ;)
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: mei 01, 2013, 10:52:03 »
ik heb nog nooit controle meegemaakt!

hoeve drank word er niet van thuis meegenomen!
ik zou me niet te druk maken en gewoon je eigen spul meenemen.

roozjuhz

• Jr. Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: mei 01, 2013, 12:35:57 »
Inderdaad, gewoon meenemen en een doktersverklaring is altijd goed. Ik kom in Zwolle, ze kijken mn tas meestal wel na maar niet zo grondig dat je niets mee kunt nemen. En je hebt een geldige reden! Toen de vorige keer wat crackertjes van mij waren gevonden (waarvan ik niet meer wist dat ze in mijn tas zaten en dus niet verstopt waren) en ik uitlegde dat het dieetvoedsel was keken ze een beetje wazig en lieten het gewoon door. Ik denk niet dat het een probleem hoeft te zijn!

Ik kan niet wachten totdat de dieet-tent op elk festival komt! Volgensmij hebben Pinkpop en Lowlands al een kraampje met o.a. glutenvrij. Zo veel makkelijker!
Gediagnosticeerd toen ik nog geen jaar was, Marsh 3C.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: mei 01, 2013, 16:26:55 »
Wij zijn wel een keer weggestuurd met blikjes drinken in onze tas. Deze mogen echt het terrein niet op ook niet nadat ik had uitgelegd van het dieet. Eten was wel toegestaan en pakjes drinken ook.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

eefje*

• Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: mei 01, 2013, 16:56:17 »
Meestal staat er op de site van het festival wel iets van contact , mail ze even. Mijn ervaring is dat je heel snel een mailtje hebt met toestemming, is wel zo'n fijne gedachte.

Glas en blik mogen eigenlijk nooit omdat het scherp is als het op de grond ligt, pakjes, zakjes wel.
Glutenvrij ;)

Thomas Vasse

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: mei 04, 2013, 14:45:37 »

koekie8

• Gold Member
« Reactie #10 Gepost op: mei 04, 2013, 22:17:27 »
Fijn dat je eten mee kunt nemen en dat je ook ter plaatse wat kunt kopen! Ik wens je een leuk festival toe!!
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

Kimbrug

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: juni 10, 2013, 12:16:16 »
Iemand ervaring met het Indian Summer festival in Alkmaar? Ze kunnen zelf niet garanderen dat ze glutenvrije producten hebben, maar heeft iemand er al is glutenvrij gegeten?