Auteur Topic: rijst  (gelezen 4700 keer)

bennl1

• Full Member
  • Geslacht: Man
Re:rijst
« Reactie #15 Gepost op: april 23, 2013, 10:47:27 »
...Ik hoor graag wat die professor te zeggen heeft...
Heb het vandaag tijdens de lunch uitgebreid met hem besproken.
Hij sluit het volledig uit dat in Thailand verwerkte rijst of rijstemeel gecontamineerd kan raken met tarwe of ander gluten bevattend graan.

Hij is trouwens bijzonder goed op de hoogte van gluten en alle andere allergenen. Hij wees me op een aantal gerechten die oorspronkelijk glutenvrij waren, maar nu gluten kunnen bevatten. Dit betreft vooral de up-scale varianten.
gv sinds diagnose april 2012
Happy to be fully "Thaid"-up by now :)

knoppie

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: april 23, 2013, 16:43:47 »
Heb het vandaag tijdens de lunch uitgebreid met hem besproken.
Hij sluit het volledig uit dat in Thailand verwerkte rijst of rijstemeel gecontamineerd kan raken met tarwe of ander gluten bevattend graan.

Hij is trouwens bijzonder goed op de hoogte van gluten en alle andere allergenen. Hij wees me op een aantal gerechten die oorspronkelijk glutenvrij waren, maar nu gluten kunnen bevatten. Dit betreft vooral de up-scale varianten.

hartstikke fijn om te horen :duimop:

Zou hij ook weten waarom thailand zomaar met gerst produceren is gestopt? ik vind dat zo raar dat ze van 20000 ton naar 0 gaan

bennl1

• Full Member
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: april 23, 2013, 17:01:35 »
Als je goed naar de cijfers kijkt, zie je dat het deels prognoses en veronderstellingen zijn.
Het zijn wat kleinschalige experimenten. Het klimaat is er niet echt geschikt voor, de opbrengst viel tegen.

In die periode heeft men ook bestudeerd hoe men deels rijst voor de productie van bier kan gebruiken en daarmee men dus minder gerst nodig heeft.
gv sinds diagnose april 2012
Happy to be fully "Thaid"-up by now :)

Loekie

• Jr. Member
  • **
Re: rijst
« Reactie #18 Gepost op: augustus 05, 2018, 10:11:13 »
Ik heb soms het idee een beetje last te krijgen van Pandanrijst van AH. Misschien kan het helpen om de rijst eerst te wassen.
Sinds februari 2012 glutenvrij dieet.