Auteur Topic: schoolreisje  (gelezen 13503 keer)

pinguin72

• Jr. Member
  • **
Re:schoolreisje
« Reactie #15 Gepost op: april 17, 2013, 12:43:49 »
nou ja @ Tine

Dit is de mail die ik kreeg:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij bakken in onze restaurants de snacks apart van de frites, echter beschikken wij niet over een aparte ruimte om de snacks en de frites te bereiden. Wij kunnen dan ook niet garanderen dat de frites geheel glutenvrij zijn. Wij raden u dan ook aan uw zoon een lunch pakketje mee te geven.

Met vriendelijke groeten,

Ouwehands Dierenpark Rhenen

Ik ga ze nog eens mailen
Zoon (sept 2006) heeft coeliakie en sinds oktober 2010 op dieet!                  Na bloedtesten blijken man& dochter drager van DQ2 en/of DQ8.

yvonnezet

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: april 17, 2013, 12:59:24 »
Yvonne, gelijk heb je om mee te gaan.

Gelukkig hier op school pas vanaf gr 8 op kamp
Isabelle zit in groep 8  ;)
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

pinguin72

• Jr. Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: april 17, 2013, 19:27:03 »
Nog even gemailed met Ouwehands en kreeg het volgende terug:

"Vandaag hebben we besloten om een speciale frituurpan te kopen om zo ook glutenvrije friet aan te kunnen bieden.
Aanstaande dinsdag zullen wij glutenvrije frietjes maken voor uw zoon. Het drankje (Taksi) is glutenvrij.
Als de Leerkracht dit even meldt bij de foodcounter komt het helemaal goed. "  :duimop:

Goed nieuws toch!
Zoon (sept 2006) heeft coeliakie en sinds oktober 2010 op dieet!                  Na bloedtesten blijken man& dochter drager van DQ2 en/of DQ8.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #18 Gepost op: april 17, 2013, 20:15:04 »
De aanhouder wint... goede actie! :duimop: Zo wordt het schoolreisje een stuk leuker!
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

francien71

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: april 17, 2013, 21:14:15 »
Nog even gemailed met Ouwehands en kreeg het volgende terug:

"Vandaag hebben we besloten om een speciale frituurpan te kopen om zo ook glutenvrije friet aan te kunnen bieden.
Aanstaande dinsdag zullen wij glutenvrije frietjes maken voor uw zoon. Het drankje (Taksi) is glutenvrij.
Als de Leerkracht dit even meldt bij de foodcounter komt het helemaal goed. "  :duimop:

Goed nieuws toch!
Topper !!!

koekie8

• Gold Member
« Reactie #20 Gepost op: april 17, 2013, 22:23:07 »
Wat geweldig!
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #21 Gepost op: april 17, 2013, 23:05:40 »
 :duimop: :duimop:
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

MirjamH

• Gold Member
    • Ik ben glutenvrij
« Reactie #22 Gepost op: april 18, 2013, 20:49:40 »
 :duimop: :duimop: :duimop:
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #23 Gepost op: april 18, 2013, 20:58:09 »
hier eerst de sportdagen en dan pas t schoolreisje...  :z jeej wat een feest :nee:
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: april 25, 2013, 20:44:05 »
werd vandaag EINDELIJK geinformeerd en op een manier :o

ze krijgen:
- een stuk fruit
- een koekje
- een ijsje
- patat
- knakworstjes

ik citeer zo letterlijk mogelijk: wij hebben geinformeerd en helaas kan naŽll niet mee- eten hoe lossen jullie dat op??

dus ik nog bozer hoe lossen WIJ dat op?????????? hoe lossen JULLIE dat op......... je komt 1 dag voor de vakantie met de boodschap dat ik mijn kind mag gaan informeren dat ze op de appel na het hele schoolreisje voor dr eigen haggie mag zorgen.... en dan ook nog op onze kosten terwijl ik net zo veel betaal als de andere kinderen.....

als ze nu vragen: kan je misschien een koekje meegeven, en hoe zullen we het middag eten doen... dan komt het al anders over dan het hele gebeuren in onze schoenen te schuiven.... ik ben heel makkelijk maar dat gaat mij te ver.

en op de vraag: hoe doen we het nu?

heb ik geantwoord:

oooooh dat horen jullie na de vakantie wel......... laat ze maar mooi 2 weken prakezeren
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

MirjamH

• Gold Member
    • Ik ben glutenvrij
« Reactie #25 Gepost op: april 27, 2013, 08:15:16 »
Zucht....
Wij krijgen ook regelmatig brieven van school waarin staat 'voor kinderen met een allergie moeten de ouders zelf iets regelen'.

Wij gaan hier binnenkort over praten met school. Met als voorbeeld de school van mijn collega. Daar hebben ze een speciale allergie-ouder. Die krijgt van de school te horen wat er gegeten wordt en zorgt (samen met de school!) voor een alternatief.
Ik denk dat ze sowieso meer van te voren moeten regelen. Onze school moet er nog steeds aan wennen dat veel ouders werken en niet meteen beschikbaar zijn. Aan het begin van het jaar krijgen we een lijst met veel activiteiten, ook een kolommetje of er ouders bij nodig zijn (en die eventuele allergiemoeder ;-).

En voor jou... Dikke knuffel!
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl

Lirio

• Gold Member
« Reactie #26 Gepost op: april 27, 2013, 09:21:17 »
Maar 67% van de vrouwen in NL heeft een betaalde baan, dus dat de school nog niet zo gewend is aan werkende ouders, en dan met name moeders, is eigenlijk niet zo heel raar.
Maar ik kan me jullie frustratie heel goed voorstellen hoor.

19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

petraw

• Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: april 27, 2013, 10:03:09 »
Maar 67% van de vrouwen in NL heeft een betaalde baan
Is dat percentage misschien inclusief de 65+ dames Lirio?
Het lijkt me zo weinig. Zeker als ik op het schoolplein rondkijk en dat doe ik nu al vijftien jaar.....
Ik denk dat ze sowieso meer van te voren moeten regelen. Onze school moet er nog steeds aan wennen dat veel ouders werken en niet meteen beschikbaar zijn.
Zelfs al zijn het ouders die niet werken. Dat hoeft nog niet te betekenen dat ze de hele dag thuis zitten duimen draaien en altijd maar ŗ la minute kunnen komen opdraven.
je komt 1 dag voor de vakantie met de boodschap dat ik mijn kind mag gaan informeren dat ze op de appel na het hele schoolreisje voor dr eigen haggie mag zorgen.... en dan ook nog op onze kosten terwijl ik net zo veel betaal als de andere kinderen.....
Je kunt ook reductie aanvragen. Dat heb ik ook gedaan voor de aankomende vierdaagse werkweek van mijn dochter. En dan geven we zelf toch zoveel mogelijk mee waarvan we zeker weten dat ze het ook zal lusten ;)

Lirio

• Gold Member
« Reactie #28 Gepost op: april 27, 2013, 12:16:05 »
Dat is het percentage van de vrouwen onder de 65 Petra.
Het is echt zo laag.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

pinguin72

• Jr. Member
  • **
« Reactie #29 Gepost op: april 27, 2013, 13:55:28 »
Ik ben de school eigenlijk altijd een stapje voor. ( Ook bij zwemles en sporten doe ik dit)
Ik vraag of er al iets geregeld is voor mijn zoon en dochter(koemelkallergie) en of ik het anders zelf moet regelen.
Met sinterklaas koop ik zelf de pepernoten en krijg het bedrag terug van school.
De juf van mijn zoon zorgt er 95% van de tijd voor dat er ůůk iets voor hem is.
Met het koningsontbijt vond ik het risico te groot om het door de school te laten organiseren dus heb hem zijn eigen brood en drinken meegegeven.