Auteur Topic: schoolreisje  (gelezen 13702 keer)

* astrid *

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
schoolreisje
« Gepost op: april 13, 2013, 21:57:33 »
mijn blogje delen met jullie.... deel 1

glutenmonsters

soms zijn ze er ineens... ze duiken op in kastjes, bordjes, hoekjes waar je ze niet verwacht... t is als een krokodil onder je bed, een spook achter de deur of een monster in de kast... angst, bibberen, beven, niet kunnen bewegen, psygisch onlogische bewegingen of neurotische tikjes doen om te voorkomen dat ze je pakken...

deed je dat vroeger niet? stil in je bed blijven liggen, ademen onder de deken, wiebelen met je tenen om te voorkomen dat die schaduw bewoog... dat monster, dat spook, dat er niet is, maar je wel voelde..... je bent bang, angstig, je weet dat het er niet is, maar toch komt het eraan... je kan er tegen op zien als bergen, maar t is voorbij is een zucht... je kan t niet loslaten, maar ook niet vasthouden...

dat wat je vast wil houden, gaat er snel weer vandoor....

ja...

het komt er weer aan: SCHOOLREISJE.....

word vervolgt....
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

francien71

• Gold Member
Re:schoolreisje
« Reactie #1 Gepost op: april 14, 2013, 07:55:28 »
Vorig jaar heb ik heel erg mijn best moeten doen om mee te mogen met schoolreis.
Dit ivm het dieet en daarbij de medicijnpomp die vele storingen zou kunnen geven.

Dit jaar (as dinsdag) kan ik niet en MOET ik mee van meester.
Zelf gebeld naar Aeolus in Sexbierum over het eventueel glutenvrije eten.

Echt een topper, want ze gaan maandag speciaal het vet verschonen voor de patat. (zobijzo bakken ze patat en snacks niet in dezelfde pan) en als snack kopen ze speciaal voor mijn dochter knakworst !.

Meester koopt glutenvrij snoep volgens mijn lijst.

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #2 Gepost op: april 15, 2013, 11:09:51 »
Op schoolreis worden er bij ons gewoon sandwiches meegedaan en ter plaatse door de juf belegd met kippewit en kaas (ander belg mag niet voor degene die geen varkensvlees mogen eten voor geloof). Marek krijgt dan zijn eigen doosje mee van thuis met eigen boterhammen en beleg (ook kaas en kippewit maar GV) en dan betalen we iets minder.
Dus hier geen enkel probleem op een schoolreis- of uitstap.

Tussendoortjes waren vroeger speculaasjes, nu rijstwafels voor alle kindjes. Even goedkoop voor school en geen nare gevoelens voor iemand.
Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit BelgiŽ

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: april 15, 2013, 11:53:12 »
hier zijn het frieten snoep n ijsje.... t handhes wassen, schone tafel en bestek, t buiten de boot vallen..... t is er een van 5,5....... :o vooral mama vind dat spannend :lol:

francien71

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: april 16, 2013, 09:22:24 »
Yana is net vertrokken naar Aeolus in friesland.

Patat en knakworst zijn geregeld door hen.
Meester heeft net laten zien wat hij te snoepen mee heeft voor Yana: glutenvrije speculaas en rozijnen !

Meester doet me verbazen. Echt top.

Heb er alleen moeite mee dat ik niet mee kan, omdat hij het te laat aan me vroeg,
In dat soort gevallen is mijn beroep als gastouder toch niet zo handig.

pinguin72

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2013, 17:02:07 »
Mijn zoon gaat naar Ouwehands Dierenpark volgende week. Helaas mag ik niet mee.
Alle kindjes krijgen daar frietjes en drinken. Ik heb Ouwenhands gemailed en zij kunnen geen glutenvrije frietjes garanderen. Hun keuken is te klein en er werd me op het hard gedrukt een lunchpakketje voor mijn zoon mee te geven.
Erg jammer dat hij op deze wijze buiten de boot moet vallen.
In Burgers Bush vorig jaar hadden ze zelfs een aparte friteuse voor mensen die glutenvrij aten en werd er een nieuwe zak friet geopend.

Ik heb hem beloofd dat we dan s'avonds frietjes gaan eten en hij mag kiezen waar;)
Zoon (sept 2006) heeft coeliakie en sinds oktober 2010 op dieet!                  Na bloedtesten blijken man& dochter drager van DQ2 en/of DQ8.

francien71

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2013, 18:41:22 »
Wat  jammer dat je zoon zijn eigen lunchen moet nemen.
Is toch minder leuk dan patat mee-eten met de rest.

Super dat jullie dan s avonds patat eten. Dat maakt het vast minder erg voor hem.

petraw

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: april 16, 2013, 20:16:40 »
Hoe heeft Yana het gehad in Aeolus, Francien?
Ik weet nog dat onze dochter het in groep 2 helemaal geweldig vond!
En dan nu helemaal uitgeteld zeker? :lol:

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #8 Gepost op: april 16, 2013, 20:24:09 »
Bestaat er geen magnetronfriet die hij mag? Nam ik vroeger mee. Een magnetron staat overal, voor het verwarmen van babyvoeding.
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #9 Gepost op: april 16, 2013, 20:57:15 »
nou ik ben vrij bruut, ik heb besloten als ze 3x of vaker iets NIET MAG, dan gaat ze niet mee... dus ik wacht op het overleg..... ontbijt, tussendoortje, snoepje, snackje, lunch, tussendoortje.... enzzzzz... het moet voor haar ook een leuke dag worden , en op het moment zit dat er voor haar niet in als ze niks mag hebben, we zitten qua "het maakt allemaal niks uit" even in een dipje met groepsuitjes... tractaties vind ze niet erg, overblijven uit spelen enz geen probleem, maar met 100 kinderen op schoolreisje en je een "muisje" voelen tussen die HELE GROTE groep, dat is gewoon nu geen optie

Lirio

• Gold Member
« Reactie #10 Gepost op: april 16, 2013, 21:03:37 »
Dat vind ik een goede maatstaf Astrid. Dat doe ik voor mezelf ook zo. Ik ga niet en hele dag op stap en dat ik dan nergens mee kan doen en alles zelf mee moet nemen.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

francien71

• Gold Member
« Reactie #11 Gepost op: april 16, 2013, 21:28:50 »
nou ik ben vrij bruut, ik heb besloten als ze 3x of vaker iets NIET MAG, dan gaat ze niet mee... dus ik wacht op het overleg..... ontbijt, tussendoortje, snoepje, snackje, lunch, tussendoortje.... enzzzzz... het moet voor haar ook een leuke dag worden , en op het moment zit dat er voor haar niet in als ze niks mag hebben, we zitten qua "het maakt allemaal niks uit" even in een dipje met groepsuitjes... tractaties vind ze niet erg, overblijven uit spelen enz geen probleem, maar met 100 kinderen op schoolreisje en je een "muisje" voelen tussen die HELE GROTE groep, dat is gewoon nu geen optie

Astrid, ik me dit zo goed voorstellen.

Petra, Yana heeft genoten maar ze was helemaal stuk. Dook gelijk op de bank en uur later naar bed. Helaas daar gevallen en erg pijn aan haar arm, maar helaas ook veel buikpijn. In haar geval niet door verkeerde voeding.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #12 Gepost op: april 16, 2013, 23:26:48 »
Hier geen schoolreisje meer maar kamp van 3 dagen. Ik heb al vrij gevraagd op het werk zodat ik mij tot de kookstaf kan voegen om voor Isabelle te koken. Hoop dat overdag meegedacht gaat worden, moet de juffen maar heel goed gaan instrueren. Ze gaat al jaren met het jeugdwerk een hele week mee op kamp en gaat super, maar voor deze 3 dagen heb ik nu al buikpijn omdat ik weet hoe laks ze soms met dingen omgaan.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

francien71

• Gold Member
« Reactie #13 Gepost op: april 17, 2013, 09:23:57 »
Yvonne, gelijk heb je om mee te gaan.

Gelukkig hier op school pas vanaf gr 8 op kamp

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #14 Gepost op: april 17, 2013, 10:44:44 »
Mijn zoon gaat naar Ouwehands Dierenpark volgende week. Helaas mag ik niet mee.
Alle kindjes krijgen daar frietjes en drinken. Ik heb Ouwenhands gemailed en zij kunnen geen glutenvrije frietjes garanderen. Hun keuken is te klein en er werd me op het hard gedrukt een lunchpakketje voor mijn zoon mee te geven.
Erg jammer dat hij op deze wijze buiten de boot moet vallen.
In Burgers Bush vorig jaar hadden ze zelfs een aparte friteuse voor mensen die glutenvrij aten en werd er een nieuwe zak friet geopend.

Ik heb hem beloofd dat we dan s'avonds frietjes gaan eten en hij mag kiezen waar;)

Toch nog maar eens terugmailen misschien? Dit heeft Ouwehand mij vandaag laten weten:

Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het is mogelijk om bij Ouwehands Dierenpark een glutenvrij frietje te eten. Wel moet dit goed van te voren aangegeven worden. Er moet aangegeven worden voor hoeveel personen er gebakken zal moeten worden, voor wie, en wanneer.

Met vriendelijke groeten,

Ouwehands Dierenpark Rhenen

Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.