Dit weekend heb ik een heerlijke wortelcake gebakken en ik wil graag mijn recept met jullie delen. Ik was al een tijdje op zoek naar een goed recept om een glutenvrije wortelcake te bakken en nu is het dan eindelijk gelukt. Op basis van diverse recepten van wortelcakes met gluten heb ik het volgende glutenvrije recept zelf samengesteld:
225 gr Schar mix C
225 gr rietsuiker
175 gr Blue Band vloeibaar
4 kleine eieren
3 tl bakpoeder
snuf zout
1 flinke theelepel kaneel
75 gr rozijnen
50 gr walnoten
175 (zelf) geraspte wortel
Mix de Blue Band met de suiker tot een romige massa ontstaat. Voeg één voor één de eieren toe. Voeg dan de mix C met het bakpoeder, het zout en de kaneel toe en mix tot een mooi egaal beslag ontstaat. Als laatste de wortel, rozijnen en noten door het beslag roeren en het geheel in een cakevorm overgieten. Bak de cake ongeveer 75 minuten op 175 graden (voorverwarmde oven natuurlijk).
Ik vond het resultaat super, de volgende dag was het zelfs nog smakelijker. Het aansnijden is op de dag van het bakken wat lastig. Eigenlijk kun je de cake dus het beste pas de volgende dag aansnijden en eten... Dat gaat natuurlijk niet lukken, omdat bij het bakken van de cake een heerlijke geur vrijkomt en wie kan dan wachten met proeven tot de volgende dag?! Ik heb in ieder geval mijn ´plicht´ gedaan en jullie dit advies gegeven; doe ermee wat je wilt...

Overigens waren mijn vriend en mijn ouders (die allemaal niet glutenvrij eten) minstens zo enthousiast als ikzelf over deze cake. Ik hoop dat jullie er ook van zullen gaan genieten!
Groetjes, Linda