Auteur Topic: Koningsspelen 26 april  (gelezen 20191 keer)

rinskje

• Jr. Member
  • **
Re:Koningsspelen 26 april
« Reactie #60 Gepost op: april 25, 2013, 20:48:58 »
Dankje libido, dan geef ik hem zacht en vast besmeerd met boter, mee. :wave: :wave:

rinskje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #61 Gepost op: april 25, 2013, 20:49:55 »
Oohh stomme iPad...ik bedoel Lirio.... :bloem2:

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: april 25, 2013, 21:08:19 »
Haha, leuke verspreking :)
Ja stom he, dat een spatie ervoor zorgt dat hij het woord verandert.....
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #63 Gepost op: april 25, 2013, 21:42:18 »
Hier ook alles klaargemaakt voor het koningsontbijt in overleg met Isabelle. Broodje morgenochtend even oppiepen, ontbijtkoek (woensdag gebakken naar recept van Lirio, of was het libido  ;) en Isabelle lust er pap van!!), kleine kuipjes boter, mini pakje venz hagelslag. Isabelle gaat om 8.00 helpen om alle ontbijtboel in de klas klaar te zetten. Om 10 uur op het voetbalveld voor de koningsspelen. Ze krijgen daar limonade (gecheckt op gluten  :duimop:) en krentenbol met oranje glazuur. Ik heb voor haar een plak cake besmeert met oranje glazuur. Om 12 uur weer naar de klas waar ze pannenkoeken met elkaar eten. Net pannenkoeken voor Isabelle gebakken, morgen even voor 12 uur oppiepen en bestrooien met poedersuiker en naar school brengen. Na de lunch lopen ze met z'n allen naar de plek waar de nieuwe school gebouwd gaat worden en planten daar een koningslinde. Om 14.00 zijn ze uit.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #64 Gepost op: juni 04, 2013, 14:31:47 »
Op de nos kwam ik een stukje tegen over de terug keer van het koningsontbijt:

Zelf bepalen

Hoe de Koningsspelen er volgend jaar precies uitzien wordt de komende maanden duidelijk. De dag bestaat in ieder geval uit een Koningsontbijt en een Koningssportdag, zegt Krajicek. Verder mag elke school zelf bepalen hoe de Koningsspelen worden vormgegeven.

De Johan Cruyff Foundation en de Richard Krajicek Foundation doen de landelijke coŲrdinatie. De Ministeries van Volksgezondheid, Welzijn & Sport en Onderwijs, Cultuur & Wetenschap ondersteunen het initiatief voor een vervolg.

misschien een idee om deze 2 organisaties NU AL aan te gaan schrijven MBT de dieŽten van sommige kinderen tijdens dat ontbijt??? beter te vroeg dan te laat.....
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

knuffel&koester3

• Full Member
  • Kalmte kan u redden
« Reactie #65 Gepost op: juni 04, 2013, 18:06:02 »
Goed idee Astrid, als je een link hebt met info waar we naartoe kunnen schrijven/mailen doe ik mee
3 van de 5 gezinsleden moeten een glutenvrij dieet volgen. Het is nog afwachten of de jongste telg (20-10-2015) straks ook glutenvrij moet of niet, we zijn er in elk geval bedacht op.

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #66 Gepost op: juni 10, 2013, 20:20:46 »
voor je Johan Cruyff Foundation:     info@cruyff-foundation.org

het leuke is nog wel dat ze heel veel doen voor de "gehandicapte" sporter... ofwel voor iedereen die buiten de boot valt.... dus ik hoop dat ze het serieus nemen als we spontaan met zijn allen gaan mailen!!!

voor de richard Krajicek Foundation:         info@krajicek.nl

en voor het ministerie van volksgezondheid, welkzin en sport:
https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

reisa

• Jr. Member
  • **
« Reactie #67 Gepost op: april 03, 2014, 22:18:20 »
Omhoog, want de Koningsspelen komen er weer aan. En ik krijg net een e-mail van mijn directeur (ik ben leerkracht) over de koningsspelen. En dit jaar is er wel glutenvrij brood bij het ontbijt!!! De school had dit wel voor 31 maart moeten doorgeven. Wat ontzettend jammer dat ik dit mailtje nu pas krijg. Als beleg is er pindakaas, appelstroop,  hagelslag en smeerkaas. En er zijn appels, snoeptomaatjes en komkommer.

francien71

• Gold Member
« Reactie #68 Gepost op: april 04, 2014, 07:05:15 »
Reisa, er is al een topic over koningsspelen 2014.

Super hť dat er ook aan de glutenvrije kinderen en leerkrachten gedacht is