Auteur Topic: Koningsspelen 26 april  (gelezen 20275 keer)

yvonnezet

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Koningsspelen 26 april
« Reactie #30 Gepost op: april 12, 2013, 12:22:06 »
Bedankt voor de tip Tine.
Ik moet toch nog bestelling doen bij de glutenvrijemarkt, bestel het meteen mee en declareer het bedrag op school  :D
Pannenkoeken bak ik zelf en piep ik thuis nog even op vlak voor ik naar school ga, heb ik wel vaker gedaan en dan zijn ze nog een beetje warm  ;)
Alternatieven genoeg hoor, zal haar wel even verwennen!!  :D
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #31 Gepost op: april 12, 2013, 12:46:18 »
Ja, verwen haar maar flink! Aan jou zal het niet liggen! Ik hoop dat de glutenvrije oranjesoezen nog mooier en groter en lekkerder zijn dan de gewone. :D (De kleine soesjes hebben we al geproefd, die zijn jummie.)
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #32 Gepost op: april 12, 2013, 15:08:40 »
Ik heb vorig jaar zelf oranje tompoezen gemaakt en toen met kleurstofstiften van DrOetker (gekocht bij de C1000) het glazuur van droetker oranje gemaakt . Op het doosje staat precies hoeveel van welk potje je nodig hebt om een bepaalde kleur te krijgen.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

rinskje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #33 Gepost op: april 12, 2013, 16:26:03 »
Mijn zoon doet ook mee en zou dan water en fruit mogen. Ik kan natuurlijk alles zelf meegeven maar wat zou het leuk zijn als er toch een glutenvrij broodje bij zou zitten! Toch maar even een reactie geplaatst op de site en de school gevraagd. Natuurlijk zorg ik zelf wel voor iets lekkers. Ik probeer naar mijn zoon uit te stralen dat het gaat om de gezelligheid en niet om dat wat op je bordje ligt. Maar toch.....

Lirio

• Gold Member
« Reactie #34 Gepost op: april 12, 2013, 16:33:58 »
Al waren er maar rijstwafels met kaas.
Maar begrijp ik nu goed dat ze nergens rekening mee houden? Dus ook niet halal of vegetarisch?
Dat zou ik dan wel zo consequent vinden.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

reisa

• Jr. Member
  • **
« Reactie #35 Gepost op: april 18, 2013, 20:09:41 »
PRODUCT AANTAL IN DOOS LEVERANCIER
Goudeerlijk volkoren brood 2 stuks Jumbo Supermarkten
Appels 1 zak 2,5 kilo (ca. 25 appels) Fruitmasters
Snoeptomaatjes 1 emmer van 500gram Greenery
Chocomel 2 pakken 1 liter Royal Friesland Campina
Houdbare melk 2 pakken 1 liter Melkunie
Ontbijtkoek 1 stuk 375 gram Peijnenburg
Nutella pasta 1 stuk 400 gram Ferrero
Blue Band boter 1 stuk 500 gram Unilever
Calv Pindakaas 1 stuk 600 gram Unilever
Venz Hagelslag minder suiker melk
of puur* 1 stuk 400 gram* Heinz
Fruitpasta framboos of aardbei of Hero Extra aardbeien* 1 stuk 340 of 270 gram* Hero
Eru kids smeerkaas 1 stuk 100 gram Eru
Kips Cars magere leverpastei 1 stuk 100 gram Zwanenberg
Servetten 1 pakket van 25 stuks Jumbo Supermarkten
*Vanwege de grote hoeveelheden heeft de leverancier meerdere varianten ingezet. Dit kan dus per doos verschillen

Helaas kunnen wij geen alternatief bieden voor kinderen met een voedselallergie. Wij willen in dat geval vragen om (een deel van) het ontbijt te laten verzorgen door de ouders. Mogelijk dat zij wat specifieke ingredinten mee kunnen geven met hun kinderen, om toch een volwaardig ontbijt met hun klasgenootjes te kunnen hebben. Wij hopen op uw begrip.

Dit is de mail die wij deze week op school hebben ontvangen als leerkrachten. En dit is voor alle deelnemende scholen.

Gr. Reisa

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #36 Gepost op: april 18, 2013, 22:57:16 »
Wat grappig ik heb toevallig vanavond de juffen van Isabelle gemaild over het ontbijt. Die wisten nog niet wat er precies geleverd wordt. Ben benieuwd of ze morgen iets weten.  :D

rinskje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #37 Gepost op: april 19, 2013, 07:32:07 »
Fijn, mijn zoon mag appel en jam... :D

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #38 Gepost op: april 19, 2013, 11:42:21 »
Fijn, mijn zoon mag appel en jam... :D
De snoeptomaatjes en de servetten niet? ;)
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

koekie8

• Gold Member
« Reactie #39 Gepost op: april 19, 2013, 12:47:15 »
Het is in ieder geval leuk om te weten dat de kinderen zelf hun brood kunnen smeren, net als hun klasgenootjes, als ze maar als eerste de pot jam te pakken krijgen!
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

rinskje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #40 Gepost op: april 19, 2013, 12:49:39 »
Haha servetten en snoeptomaatjes lust hij niet. Ik zorg zelf wel voor een lekker kaiserbroodje en koop wat minibelegjes..is ook feestelijk.. En verder gaat hij heerlijk in het oranje..zal nog ff oranjecakejes bakken..ok leuk. Zo komen we er ook wel..het is niet anders..

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #41 Gepost op: april 19, 2013, 16:17:16 »
De juf sprak mij vanmiddag aan en inderdaad wordt er gewoon brood aangeleverd, smeren ze zelf en laat ze de verantwoordelijkheid bij de kinderen wat betreft het goed rekening houden met elkaar en dus ook met Isabelle!! Het is natuurlijk groep 8 dus dat zou moeten kunnen!! Ik geef Isabelle eigen brood mee en kleine kuipjes beleg/boter, crackers.
Tussendoor krijgen ze een mini krentenbol met oranje glazuur, doe wel een cakeje met oranje glazuur  :D. En als lunch pannenkoeken, die bak ik ook gewoon zelf voor haar.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #42 Gepost op: april 20, 2013, 10:17:54 »
Ik ben toch wel benieuwd hoe dit over 10 jaar gaat. Ik vermoed namelijk dat we dan wel eens aan die 1% diagnoses zouden kunnen zitten.
Ik heb geen idee van de grootte van de scholen tegenwoordig, maar ik zou verwachten dat er dan per school minstens 2 kinderen met coeliakie zullen zitten.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

petraw

• Gold Member
« Reactie #43 Gepost op: april 20, 2013, 11:15:13 »
Achteraf gezien, als de diagnoses eerder gesteld waren geweest, hadden er op onze school (300 lln) 2 meisjes uit 1999 en 1 jongen uit 1998 met coeliakie gezeten. Van diagnoses bij jongere leerlingen ben ik niet op de hoogte (zo mededeelzaam waren de leerkrachten kennelijk niet), maar het zou toch niet onwaarschijnlijk kunnen zijn als er in de groepen 7 en 8 drie leerlingen zitten die het hebben en in de rest van de groepen niemand?
In de huidige tweede klas middelbare van mijn dochter zit een jongen die geen coeliakie heeft, maar toch geen gluten mag. In een parallelklas zit ook een meisje met de diagnose. En ik heb uit betrouwbare bron vernomen, dat zelfs een conrector onlangs verrast werd door de diagnose van coeliakie! Het verschijnsel wordt dus langzaamaan wel meer bekend, maar of het leven ermee daarmee op school ook gelijk al gemakkelijker wordt....?

Aan de leverpastei te zien houden ze inderdaad ook geen rekening met halal of vegetarisch, maar ja, daarvoor is dus wel genoeg alternatief beleg aanwezig!

Maarrrr....... stel dat er wel rekening zou worden gehouden met glutenvrij, zouden jullie het dan evengoed wel vertrouwen dat het goed zou gaan met besmetting en zo als je er zelf niet bij zou zijn?

reisa

• Jr. Member
  • **
« Reactie #44 Gepost op: april 20, 2013, 14:50:39 »
Ik sta nu meer dan 10 jaar voor de klas en heb nog nooit een leerling op school gehad met coeliakie. Nu 1 leerling met o.a. glutenintolerantie in groep 6.