Auteur Topic: plopsa coevorden  (gelezen 6858 keer)

* astrid *

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
plopsa coevorden
« Gepost op: maart 17, 2013, 20:20:18 »
Hallo,

Vandaag zijn wij met ons gezin naar plopsa indoor Coevorden geweest, een prachtige ervaring voor de kinderen! Ondanks dat wij vooraf contact hadden opgenomen ( telefonisch ) kwamen we toch een aantal obstakels tegen vandaag, waarvan wij denken dat jullie er iets aan hebben, om het te weten!

Bij de ingang stuiten we op een "klein" probleem, onze oudste dochter heeft een aantal allergiŽn en enorme exceem dus een stempel op de hand is voor haar geen optie, we hebben daar een half uur staan wachten ( waren smorgens om half 11 ) eer er iemand kwam die zei: loop maar door, ze meten bij elke attractie na.

Afgelopen donderdag heb ik gebeld om informatie in te winnen over de mogelijkheid glutenvrij te eten bij dit park. De vriendelijke mevrouw aan de telefoon is toen gaan vragen bij het restaurant en kwam met de mededeling dat dit geen enkel probleem was. Ter plekke aangekomen bleek dat onze dochters van 3,5 en 5 jaar konden kiezen uit salade en een waterijsje!

Onze ervaring bij andere parken is vaak dat ze een aparte "klein" frituurpan hebben staan en dat er in het geval ( zal niet vaak zijn ) er iemand komt met een allergie ergens voor, ze deze aan zetten om de patat in te bakken.
Nu had het voor ons GEEN PROBLEEM geweest als ze hadden gezegt: het is niet mogelijk, dan hadden we zelf eten meegebracht, en ook een leuke dag gehad. Maar de telefoniste zei met volle overtuiging: geen probleem, en op mijn vraag: is dat ook voor de frituur: jazeker!

en als laatste puntje: de magnetrons in het grote restaurant naast de speelboom waren allemaal ERG smerig, en het was pas een uur of 11 smorgen's.

onze kinderen hebben en GEWELDIGE dag gehad, maar voor ons hing er toch een klein grijs wolkje over heen.

m.v.g. fam H. uit L.

naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

MirjamH

• Gold Member
    • Ik ben glutenvrij
Re:plopsa coevorden
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2013, 20:22:55 »
Jammer Astrid...
Maar fijn dat de kinderen een fijne dag hebben gehad!

ps: Jouw achternaam en woonplaats staat in de topic. Is vast niet de bedoeling...
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: maart 17, 2013, 20:27:08 »
oooh je komt maar op de koffie hoor ;-) whaha ik zal het effe wijzigen  :duimop: dank je

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: maart 17, 2013, 21:22:54 »
Jammer van het grijze wolkje  :duimlaag:
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #4 Gepost op: maart 18, 2013, 08:57:06 »
oooh je komt maar op de koffie hoor ;-) whaha ik zal het effe wijzigen  :duimop: dank je

thee zal je bedoelen  ;) jammer dat het zo is gelopen met het eten  :duimlaag:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #5 Gepost op: maart 18, 2013, 09:25:15 »
zou er niet veel van verwachten Astrid. Plopsa is van een Belgisch bedrijf en die gaan daar niets aan veranderen. Hoogstens zich mss excuseren voor de slechte communicatie en daarmee is voor hen de kous af.
Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit BelgiŽ

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #6 Gepost op: maart 18, 2013, 10:32:33 »
zou er niet veel van verwachten Astrid. Plopsa is van een Belgisch bedrijf en die gaan daar niets aan veranderen. Hoogstens zich mss excuseren voor de slechte communicatie en daarmee is voor hen de kous af.
Of ze doen er toch wat mee en kopen een frituurpan er bij, en nodigen haar nog een keer uit samen met de kids :lol:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: maart 18, 2013, 12:24:39 »
ooh ik verwacht er niks van, maar als niemand het meld, weten ze het ook niet

beefje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: maart 19, 2013, 21:15:34 »
goed dat je het meldt! Hier in belgie is in de parken ook weinig voor mensen met glutenallergie.
Ik vind trouwens heel erg dat een park voor kids zo weinig gezonde dingen aanbiedt. Dat ze eens een fruitstandje openen ipv een ijsstandje of snoepstandje.
Wij nemen naar ginder altijd een eigen picknick mee en stoppen nadien in een frituur om een frietje te eten (want is voor ons ook wel eventjes rijden vanuit antwerpen)
mama van Tiegan (į27/01/2009). Getest op 03/02/11 op een algeheel bloedbeeld in schemerzone voor glutenintolerantie. Meer uitgebreide testing op 08/04/11 met verhogingen op meerdere onderdelen. Biopsie op 17/06/11, 13/07/2011 officiele diagnose coeliakie marsh 3a

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #9 Gepost op: maart 20, 2013, 18:10:32 »
ja en de frituur is zo veel goedkoper.... de meisjes hadden allebei een bord salade met wat komkommer ( je moet toch wat en dat vinden ze best lekker ).... en een zakje naturel chips en wij namen beiden een broodje kroket en dan alle 4 iets drinken... ik was 47 EURO kwijt :duimlaag: :z

ik denk dat we plopsa bewaren tot we gratis kaartjes hebben en zelf alles meebrengen  :duimlaag:

beefje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: maart 20, 2013, 18:53:19 »
amai, dat is echt wel schandalig duur maar ja, het is geweten dat ze hun inkomsten voornamelijk via de horeca binnen halen.

En dan te bedenken dat het ook anders kan. Vorig jaar efteling gedaan en op het einde van de dag een heerlijk glutenvrije pannenkoek gaan eten, iets wat in BelgiŽ bijna nergens kan. Mijn dochter was helemaal in de wolken!

Zo erger ik me vaak aan binnenspeeltuinen hier in BelgiŽ. Daar staat nu eens niets op de kaart dt glutenvrij is en er hangen ook vaak grote borden dat eigen picknick niet toegelaten is. Maar als ik dan vraag of ik mijn dochter haar glutenvrije boterhammetjes mag laten opeten(terwijl ik en mijn zoontje wel iets van de kaart bestellen) dan mag het niet opvallen en moet ze stiekem eten want de andere klanten zouden er eens iets moeten van zeggen. Heb dan ook eens ferm gerepliceerd dat ik dan wel eens wil gaan uitleggen hoe fijn het is een kind te hebben dat nergens niks kan eten.
mama van Tiegan (į27/01/2009). Getest op 03/02/11 op een algeheel bloedbeeld in schemerzone voor glutenintolerantie. Meer uitgebreide testing op 08/04/11 met verhogingen op meerdere onderdelen. Biopsie op 17/06/11, 13/07/2011 officiele diagnose coeliakie marsh 3a

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #11 Gepost op: maart 20, 2013, 18:57:27 »
wij eten eigenlijk nergens iets.... ik zorg dat ik fruit bij heb, en tegen dat het tijd is voor een ferme maaltijd zakken we weer naar huis....

Bren

• Gold Member
    • basket white star
« Reactie #12 Gepost op: maart 21, 2013, 08:53:04 »
Naar pretpark nemen wij altijd alles mee omdat we weten dat het hier in BelgiŽ niet te doen is om GV te krijgen en ook veel te duur.

Beefje, bij ons doen ze in de binnenspeeltuin niet moeilijk hoor. Ik bak thuis pannenkoeken en die worden op het meegebrachte bord opgewarmd. Ik zeg niet dat ze er blij mee zijn, maar is zeker niet dat ze vragen om het in de duik te doen. En als iedereen pannenkoek eet valt het natuurlijk niet zo op.
En bij de ijsjes vraag ik eerst of ik de ingrediŽnten mag lezen, ook hierop geven ze in het Gentse geen commentaar. Zijn al blij dat we hoe dan ook nog iets kopen. Want veel turkse families gaan daar gewoon een ganse dag zitten zonder iets te kopen.
Eind september 2011 werd bij ons jongste zoontje naast zijn kippenei-allergie ook coeliakie vastgesteld. Gelukkig krijg ik veel hulp van mijn mama die zelf sinds 2007 weet dat ze glutenvrij moet eten.
Groetjes uit BelgiŽ

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #13 Gepost op: maart 21, 2013, 10:50:52 »
bren, daar hoef je niet turks voor de zijn hoor  :P

Renate48

• Gold Member
« Reactie #14 Gepost op: maart 21, 2013, 10:53:54 »
bren, daar hoef je niet turks voor de zijn hoor  :P

Hihihi. Nu dat deden wij zelf ook als wij vroeger met onze 4 kinderen op stap gingen.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose