Auteur Topic: kinderboerderij  (gelezen 2094 keer)

zoekende mama

• Sr. Member
kinderboerderij
« Gepost op: maart 04, 2013, 11:12:40 »
wij komen net van de kinderboerderij....hoe leuk weer met al dat kleine spul!

Maar op de terug weg begon het al, huilen mama zetpil, krijssen mama ik wil naar bed  :duimlaag:.

Ik vind het te bizar voor woorden maar het is duidelijk een gluten reactie van hem.

Hebben jullie kids hier ook al last van?
Hij heeft wel met stro in zijn hand gezeten voor de diertjes maar erna gewoon de handen gewassen.

* astrid *

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:kinderboerderij
« Reactie #1 Gepost op: maart 04, 2013, 11:41:12 »
de onze heeft een grasallergie en blijkbaar werkt dat lekker door op hooi dus kinderboerderijen doen wij niet aan ;-) ....

er zijn hier op t clubje meer glutenspookjes die last hebben van dwarrelende gluten.... wie was het nu??????????? ( help me eens op weg?? ) kreeg zelfs uitslag in dr gezichtals ze werkt met gewoon meel
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: maart 04, 2013, 11:45:36 »
Ik snapje reactie niet goed astrid, dit is een serieuse vraag van mij:-)

Antwoord van jou, het is onmogelijk dat het gluten zijn.....?

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: maart 04, 2013, 12:29:21 »
nee zeker niet juist!!!! misschien weet tine wel wie het is.... ( zoekfunctie ) maar er zijn mensen op dit forum die dus als ze met gluten in aanraking komen al een allergische reactie krijgen..... dus met bijv bix en dat zou prima kunnen op een kinderboerderij
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: maart 04, 2013, 13:57:27 »
ahaaa zo zie je maar via internet heb je snel misverstanden!

Mam van een kanjer!

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2013, 14:42:08 »
Mijn kleine speelt 2 x per week op kinderboerderij en zit overal op en in en helpt ook met voeren maar nog nooit een reactie hierop gemerkt.

Kan me goed voorstellen dat er mogelijk meer speelt? allergie voor iets anders?
Boerderijen zijn natuurlijk een superbron van allergenen en viezigheid. Hopelijk kom je er achter wat het is. (vaker uitproberen om te kijken of het geen toevalstreffer is?)
Sterkte ermee.
Kleine man (mei 08) sinds 8-10-10 Lact.vrij (gaf enige verbetering de 1e 1,5 week) en sinds 2-11-10 GV en knapte van het GV direct op!Uiteindelijk geen coeliakie (ondanks: risicopatient, veel typerende klachten en antistof in bloed) maar glutenALLERGIE?! Nu GV, LV, SV nog veel aan het tobben

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #6 Gepost op: maart 04, 2013, 15:02:06 »
Hier nooit een reactie gehad op de kinderboerderij... maar het zou me niet verbazen als het wel mogelijk is.
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

orionne

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: maart 04, 2013, 15:20:08 »
vraag eens naar het stro in het kippenhok, kan van tarwe zijn :s
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: maart 04, 2013, 18:51:47 »
of het nou toeval is?of toch iets wat me is ontgaan

maar t is echt helemaal mis vandaag

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #9 Gepost op: maart 04, 2013, 18:59:09 »
Isabelle geeft de konijnen dagelijks hooi, maar moet daarna ook goed haar handen wassen anders krijgt er last van. Jeuk enzo. Nu heb ik hooikoorts en van alle pollen en bomen last die bloeien van voorjaar tot najaar dus.....
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #10 Gepost op: maart 04, 2013, 19:37:36 »
wij komen net van de kinderboerderij....hoe leuk weer met al dat kleine spul!

Maar op de terug weg begon het al, huilen mama zetpil, krijssen mama ik wil naar bed  :duimlaag:.

Ik vind het te bizar voor woorden maar het is duidelijk een gluten reactie van hem.

Hebben jullie kids hier ook al last van?
Hij heeft wel met stro in zijn hand gezeten voor de diertjes maar erna gewoon de handen gewassen.

Het stro kan toch van tarwe zijn?