Coeliakie > Eerste hulp bij Coeliakie

Vergoeding lidmaatschap NCV door zorgverzekeraars

(1/8) > >>

soezepoes:
In een ander topic werd er op gewezen dat je, als je lid bent van de NCV, je bij sommige zorgverzekeraars je contributie van de NCV vergoed kunt krijgen.

Ik heb hier een overzicht waarin staat welke verzekeraars het lidmaatschap van een patientenvereniging vergoeden. :)

Als je zorgverzekeraar een vergoeding geeft dan zou ik zelf even contact opnemen met hen met de vraag hoe je dat dan het beste kunt aanvragen.

VeravdG:
Ik ben verzekerd bij de Friesland en dan de meest uitgebreide aanvulling. Ik heb een kopie van het bankoverzicht waarop de contributie is ingehouden ingestuurd en kreeg binnen 3 dagen keurig €25,00 terug.

MartijnH:
Dat zijn toch wel de dure aanvullende verzekeringen waar het onder valt.
En die 25 euro...laat maar zitten: het zijn de 1400 euro's per jaar extra aan eten die we niet vergoed krijgen :-(

Het is toch wel triest dat dit land op de kop staat omdat bejaarden zelf éénmalig een rollator moet kopen voor 8 tientjes. Daarnaast worden maagbandjes vergoed (€4500=luxe) en andere flauwekul.

Wij krijgen geen (gedeeltelijke) vergoeding voor die €4,50-per-glutenvije-broodje...terwijl coeliakie toch echt overmacht is  :?
Ik snap ons zorgsysteem niet...

12cook:
Ik vind het zeer onbeschoft om n maagbandje luxe te noemen!

N schildklierafwijking is niks anders dan coeliakie hoor. Een ongewenst 'cadeau'
Dus denk in t vervolg even 2 x na voordat je dit soort teksten plaatst.

soezepoes:
Niet iedereen die een maagbandoperatie krijgt is een schildklierpatient 12cook.  :)
Er zitten ook veel mensen bij die zwaar overgewicht hebben door verkeerde eetgewoontes.
Het lijkt me dat TinusH daarop doelt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie