Auteur Topic: Bak- en braadboter  (gelezen 15208 keer)

Annikka

• Gold Member
Re:Bak- en braadboter
« Reactie #15 Gepost op: januari 03, 2014, 08:39:59 »
Roomboter in combinatie met een scheut olijfolie braadt beter. Zo doe ik het vaak met vlees.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

12cook

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: januari 03, 2014, 12:32:31 »
De eerste die mij n lactosevrije roomboter kan noemen, maakt mij een gelukkig mens....

Annikka

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: januari 03, 2014, 13:47:31 »
Franse roomboter is naar mijn weten glutenvrij.
En je zou zelf ghee kunnen maken van roomboter kunnen maken.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

orionne

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: januari 03, 2014, 16:14:27 »
Franse roomboter is glutenvrij en lactosevrij ;)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

beetle

• Newbie
  • *
« Reactie #19 Gepost op: januari 03, 2014, 20:09:23 »
Volgens scdieet is de roomboter van lidl en aldi lactosevrij
www.scdiet.nl/forummsg.php?forumid=790

Ijzertekort, sinds 13-4-2006 Pernicieuze Anemie, 8 jaar later even vergeten marsh1, nu graan- en glutenvrij lijkt het eindelijk de goede kant op te gaan :)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #20 Gepost op: januari 05, 2014, 09:08:54 »
Alleen als je hem koopt in Frankrijk.