Auteur Topic: Compleet verstijven  (gelezen 1636 keer)

Kiekkiek1

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Compleet verstijven
« Gepost op: februari 14, 2013, 17:46:22 »
Als ik erg last heb van obstipatie en gasvorming krijg ik eerst veel pijn rechts onder dan links onder in mijn darmen en gedurende die dagen raak ik volledig verstijfd. Zo erg dan ik nauwelijks kan lopen. Met allerlei bewegingen loop ik het risico dat het in mijn rug of nek schiet ... Voel me 80 jaar dan,
Iets tillen gaat die dagen haast niet. Alles kraakt en scharniert. Mijn knieen wiebelen als ik de trap oploop en al mijn spieren worden trillerig. Ik kan ook nauwelijks wat doen op die dagen. Zijn deze klachten herkenbaar? de artsen kijken me altijd raar aan als ik zeg dat het mijn darmen zijn.
Op dit moment ben ik zo n 2 maanden gv. Mijn klachten gaan nog op en neer maar er is al wel wat verbetering zichtbaar. Nu lijkt het of ik toch nog reageer op de lactose ( dus dat gaan we de komende tijd maar eens schrappen). Of die stijfheid daarvan kan komen ... Misschien? Ben benieuwd of anderen dit ook zo ervaren, zo fijn zijn als ik hier van af kom op den duur. Gelukkig hoef ik geen mollige peuters meer op te tillen, daarmee kon ik wel een abonnement op de manueel therapeut nemen nl.
2002 marsh 1, 2012 marsh 2 voorlopige diagnose coeliakie, geen antistoffen, gluten, tarwezetmeel, lactose, sojavrij,
Klachten bij dieetfouten ; Gewrichtsklachten, darmklachten ( obstipatie), huidklachten, hoofdpijn en migraine, jeuk, luchtweg klachten, b12 tekort, ijzer, foliumzuur en zink.

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
Re:Compleet verstijven
« Reactie #1 Gepost op: februari 14, 2013, 18:22:15 »
Als je pijn hebt dan is het natuurlijk dat je eromheen je spieren aanspant. Dat is een natuurlijke reactie van het lijf om bvb een botbreuk te beschermen.

Voor mij klinkt het een beetje alsof het bij jou te ver gaat en je gaat dan zo ongeveer alles aanspannen.

De spieren rond je onderbuik hebben sowieso invloed op je beenspieren, als je onderbuik gespannen is dan gaan de bovenbeenspieren makkelijk meedoen, en daarna je kuiten&onderbenen, en dan gaan je knieen dus kraken.

Je hebt er waarschijnlijk meer invloed op dan je eerst zou denken, probeer even heel bewust alles wel te ontspannen, begin niet direct op de meest pijnlijke plek per se maar een beetje eromheen.

Disclaimer: Mijn werk (Alexandertechniek) heeft te maken met mensen bewuster hun lijf leren sturen (inclusief ontspannen), maar ik kan natuurlijk niet echt weten wat er met je aan de hand is via een internetforum. Dus dit is maar een idee.
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.