Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 284306 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re: producten die goed/slecht gaan
« Reactie #1260 Gepost op: mei 13, 2019, 09:21:26 »
We eten nu al een paar maanden bananen, superfijn dat die goed blijven gaan, ik heb ze van diverse supermarkten geprobeerd, gewone en bio, en ze geven geen klachten, ook mijn zoon eet ze. Dat is het enige dat we onderweg ergens kunnen kopen dat veilig is voor ons (naast water ;). Ook fijn dat het goed vult, en altijd beschikbaar is, vaak vraag ik me af wat ik zal eten en is er niets in de koelkast, en de weinige producten van meel (taartjes, krentenbollen en cakejes) bewaar ik voor mijn zoon, ik heb niet genoeg voor ons allebei (bovendien moet hij er van groeien -vooral in de breedte- en ik niet  ;)).

Gelukkig begint de zelfoogsttuin nu weer, en heb ik ook zelf wat sla ed in de tuin gezaaid en in de vensterbank, dus dan heb ik 's middags meer mogelijkheden voor de lunch.

Nu hopen dat mijn kippen wat beter eieren gaan leggen, ze hebben er even geen zin in nu ik de kuikens buiten in het gras heb gezet naast hun ren. De 'snelgroeiende' kuikens blijken helemaal niet zo snel te groeien zonder tarwe, ik had het kunnen weten. Ik haalde een ander kuiken als gezelschap voor mijn glutenvrije kuiken, die was wel 2 keer zo groot, door zijn kippenvoer met tarwe en gerst, mijn kuiken leek naast de nieuweling opeens wel Calimero  :D, gelukkig kunnen ze goed met elkaar overweg en is het nu lekker weer voor ze.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #1261 Gepost op: mei 14, 2019, 17:20:47 »
Dat is inderdaad super fijn van de bananen :duimop: :duimop: :duimop:. Goed te horen dat Tom er ook tegen kan :)! En héél fijn dat dat iets is wat je kunt kopen als je van huis bent! Dat vind ik zelf een groot probleem  :". Ik hoop dat bananen voor mij in de toekomst ook een optie zijn als ik weer koolhydraten kan verteren.. Ik heb afgelopen maand nog érg veel last gekregen toen ik zelf geperst ananassap uitprobeerde, dus ik ben er weer even van genezen en ga weer door op koolhydraat-arm :'.

Succes met alle kippies  :D!
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1262 Gepost op: mei 15, 2019, 20:13:03 »
Ja ik hoop ook dat jij op den duur meer dingen kan eten! Misschien de bananen wel? Ander fruit uit de winkel gaat hier nog steeds niet goed (ananas, meloen, kiwi, citroen, sinaasappels, mango), maar fruit uit eigen land is meestal geen probleem (appels, peren, straks kersen, aardbeien, pruimen, frambozen, blauwe bessen, rode bessen, kiwis, druiven, perziken, als ik het rechtstreeks bij een teler haal).

Ik heb veel balkonbakken gevuld met aardbeien, ze staan volop in bloei, hopelijk kunnen we die straks ook eten.  :duimop:

Vandaag gelukkig veel eieren gevonden in het hok! Morgen meteen nieuwe cakejes bakken voor zoon om mee te nemen naar school. Hij neemt nu ook elke dag een doosje noten mee. Ik heb 60 kilo amandelen gekraakt de afgelopen maanden... en ben nu door de voorraad heen. Ik heb nog een lading walnoten, maar die zijn toch minder lekker dan geroosterde amandelen met een beetje zout erover.  ;)

Hopelijk kun jij ook dingen uit de groentetuin eten in de toekomst! Wij hebben al asperges op, sla en raapstelen, het begin is er.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.