Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 277380 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re: producten die goed/slecht gaan
« Reactie #1245 Gepost op: september 14, 2018, 10:26:55 »
Klopt. Maar kijk even bij de ingrediŽnten: Allergie-informatie: gemaakt in een bedrijf waar ook noten, pinda's en sesamzaad worden verwerkt.. Daar staat geen tarwe of gluten bij.
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Henk87

• Newbie
  • *
« Reactie #1246 Gepost op: september 21, 2018, 16:19:43 »
jammer dat de hazelnoten niet goed gaan dat is een mooie bron van vitamines en mineralen :"

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1247 Gepost op: september 21, 2018, 20:21:20 »
De hazelnoten komen nu vers van de boom. Ik heb bij een boer een voorraad besteld. Misschien kun je ook zo iemand vinden? Of kijken op de wildplukwijzer http://wildplukwijzer.nl/ Of hier bv. http://hazelnoten.com/verkoop
Mijn zoon (18) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #1248 Gepost op: september 22, 2018, 15:28:24 »
jammer dat de hazelnoten niet goed gaan dat is een mooie bron van vitamines en mineralen :"

Als je noten in de schil koopt, ze thuis afspoelt en dan zelf kraakt gaat het goed Henk. Ik koop momenteel hazelnoten van tovano en kraak ze. Had ze eerder ook van de ah. Andere noten heb ik niet geprobeerd.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

Henk88

• Jr. Member
  • **
« Reactie #1249 Gepost op: oktober 09, 2018, 06:19:27 »
Gaat de vis in blik nog steeds goed?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1250 Gepost op: oktober 17, 2018, 18:17:58 »
Goedgekeurd: biodynamische druiven van Druivenkwekerij Nieuw Tuinzight in Den Hoorn (bij Delft).

Ze staan in de kas en zijn tot begin november te koop.

http://www.druivenkwekerij.nl/

Henk88

• Jr. Member
  • **
« Reactie #1251 Gepost op: oktober 17, 2018, 22:18:05 »
Welke gaan goed ze hebben 8 verschillende soorten  :duimop:en heb je toevallig ook net sap geprobeerd?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1252 Gepost op: oktober 18, 2018, 10:34:06 »
Ik had de blauwe Frankenthaler en de muskaatdruiven. Ze kosten 10 euro per kilo. Ik heb een deel gedroogd in de oven, het is een soort fruitleer geworden, nogal groot formaat rozijnen, voor mijn zoon om mee te nemen naar school. Hij neemt nu 2 thermosflessen yoghurt mee, maar dat is niet genoeg om de dag door te komen. Hij vindt de reuzerozijnen net snoepjes.   

Stefaan

• Newbie
  • *
« Reactie #1253 Gepost op: november 02, 2018, 08:25:36 »
Beste Stefaan,

Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Onze olijfolie is 100% glutenvrij. Bevat enkel olijfolie eerste koude persing in een perserij waar enkel biologische olijfolie wordt verwerkt. In de wijde omgeving van onze boomgaard worden er ook geen tarwegewassen geteeld.
Mijn echtgenote is ook gluten intolerant en gebruikt onze olijfolie dagelijks.
En mijn vroegere buurman, een Canadees, had zoals jij een erg zware vorm van gluten-allergie. Hij gebruikte onze olijfolie ook zonder problemen. Hij is terug naar Canada verhuisd en laat regelmatig olie opsturen naar daar.

Met vriendelijke Groetjes,
Jan van Remortel
Olijfolieshop.be
M. +32 475 77 48 00

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #1254 Gepost op: november 02, 2018, 14:03:50 »
Bedankt voor de tip! Laat het even weten als je hem geprobeerd hebt als je wil :ja:? Naar Nederland verzenden kost 18,- dus best prijzig. Dus wel fijn om een (extra) ervaring te horen ;).

Omdat ik benieuwd was naar de precieze afkomst van de olijven had ik er nog even op gegoogeld en vond ik dit over de boomgaard, jammer dat ze dat zelf niet op hun website vermelden. Ik deel de link hier even: https://www.dewijnerie.be/Olijfolie-kopen#filter:d2bf51aca6b0675f63681a07b1d6200f.

Ik hoop overigens wel dat die "aroma's" die ze in andere oliŽn gebruiken niet in contact komen met de naturel olijfolie, dat zou mogelijk risico met zich mee brengen.
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.