Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291638 keer)

misshilde

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
  • 0-glutendieet / GAPS
Re: producten die goed/slecht gaan
« Reactie #1080 Gepost op: december 06, 2016, 15:40:21 »
balen vd zeewier Tine  :duimlaag:
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1081 Gepost op: december 06, 2016, 17:17:49 »
Ik vind het ook heel jammer! Zou zo'n mooi alternatief zijn. Van een klein beetje werden we niet ziek, maar toen we er meer van aten wel (het is net zo glutenvrij als glutenvrije pasta's van mais of rijst oid, maar het zit duidelijk niet op het niveau van 0 ppm). Misschien lukt een andere soort wel.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1082 Gepost op: december 07, 2016, 17:26:40 »
Goedgekeurd: biologische cherry tomaatjes AH 250 g. doosje

Afgekeurd:
- ansjovisfilet in glazen potje Principe di Gerace 140 g. (bio)
- billington's molasses (suiker) pakje 500 g.
- olijfolie extra vergine Giancarlo Ceci fles 1 liter
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #1083 Gepost op: december 08, 2016, 10:08:24 »
Thanks !! Die tomaatjes ga ik proberen !  :lol:
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #1084 Gepost op: december 08, 2016, 18:24:17 »
Tine,

de hazelnoten die goed gaan, bedoelde je ook van de Ekoplaza toch?

Heb jij trouwens amandelmeel wat goed gaat? Bepaald merk?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1085 Gepost op: december 09, 2016, 00:23:23 »
De hazelnoten zijn losse hazelnoten in een schil, ze verkopen ze alleen in een grote Ekoplaza, ze kwamen eerst uit Nl en die ze nu hebben komen uit Frankrijk (we hebben ze allebei gegeten zonder klachten), ze liggen bij de kastanjes en walnoten tussen de groenten (en ze kosten een fortuin :z ik geloof 1,30 per ons). Ik kraak ze en daarna doe ik ze in de oven, 2 keer 4 minuten op 175 graden (tussendoor even omscheppen), dan zijn ze erg lekker, mijn zoon strooit er zout over, maar ik vind dat niet nodig, ze hebben veel smaak van zichzelf (en ik kan er niet afblijven, haha, eindelijk iets dat vult!).

Nee, ik heb geen veilig amandelmeel gevonden, ook geen amandelen, ik ben al blij met mijn walnoten (van een boer in de buurt) en deze lichting hazelnoten.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #1086 Gepost op: december 09, 2016, 14:38:38 »
ik ben al blij met mijn walnoten (van een boer in de buurt) en deze lichting hazelnoten.
Ik krijg elk jaar een grote zak walnoten van kennissen, die ik weer doorgeef aan anderen, omdat ik ze lang niet op krijg. Dus mocht je een keer willen... Ze verbouwen geen tarwe of brood of zo. Geef maar een gil, ik kom regelmatig langs Tiel. Heb ook nog een fles appelsap staan gemaakt van appels uit hun boomgaard... En dingen die te veel bewerkt zijn (courgette in zoetzuur).
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #1087 Gepost op: december 10, 2016, 16:39:14 »
Tine, dat snap ik dat je blij bent met de walnoten en hazelnoten  :ja:. Eerder op dit forum heb ik eens gelezen dat amandelen van Meray goed gingen bij je. Maar toch weer niet ?

Zijn dit de hazelnoten die je bedoelt van ekoplaza? : https://www.ekoplaza.nl/producten/product/hazelnoten-1-kg (ik kan niet goed beoordelen of dit met of zonder schil is namelijk - er staat wel iets bij over een "vlies")

Zijn er andere super gevoeligen die wel een veilig merk amandelmeel of amandelnoten weten?

Ik zie dat ik online ook amandelen in de dop kan bestellen, heb je dat wel eens geprobeerd Tine of iemand anders ?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1088 Gepost op: december 10, 2016, 18:21:49 »
Ik krijg elk jaar een grote zak walnoten van kennissen, die ik weer doorgeef aan anderen, omdat ik ze lang niet op krijg. Dus mocht je een keer willen... Ze verbouwen geen tarwe of brood of zo. Geef maar een gil, ik kom regelmatig langs Tiel. Heb ook nog een fles appelsap staan gemaakt van appels uit hun boomgaard... En dingen die te veel bewerkt zijn (courgette in zoetzuur).

Dankjewel voor het aanbod, Koekie8, alleen heb ik al een grote voorraad walnoten verzameld, een paar zakken liggen op zolder, ik ben net een hamster, we komen daarmee de winter wel door.

Maar ik heb je aanbod in mijn oren geknoopt. Mocht je een keer in de VS komen dan kun je misschien iets voor ons meenemen, ik heb een paar dingen liggen om te testen (honing, popcorn, snoepjes) hopelijk zit er iets bruikbaars tussen. ;)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1089 Gepost op: december 10, 2016, 18:27:23 »
Tine, dat snap ik dat je blij bent met de walnoten en hazelnoten  :ja:. Eerder op dit forum heb ik eens gelezen dat amandelen van Meray goed gingen bij je. Maar toch weer niet ?

Zijn dit de hazelnoten die je bedoelt van ekoplaza? : https://www.ekoplaza.nl/producten/product/hazelnoten-1-kg (ik kan niet goed beoordelen of dit met of zonder schil is namelijk - er staat wel iets bij over een "vlies")

Zijn er andere super gevoeligen die wel een veilig merk amandelmeel of amandelnoten weten?

Ik zie dat ik online ook amandelen in de dop kan bestellen, heb je dat wel eens geprobeerd Tine of iemand anders ?

De amandelen van Meray zitten in een andere verpakking en vallen sinds die tijd niet zo goed, wat trouwens ook aan mij kan liggen hoor, bij noten hoeft het niet altijd gluten te zijn, er kan ook iets anders spelen.

De hazelnoten die ik bedoel zijn losse hazelnoten en ze staan niet op de website. Ik heb ze eerst los gekocht en nu heb ik een voorraadje besteld bij een filiaal van Ekoplaza. 

orionne

• Gold Member
« Reactie #1090 Gepost op: december 10, 2016, 19:29:22 »
even een waarschuwing mbt walnoten: controleer ze svp op motten en rupsjes..ik heb een keer mijn hele huis moeten poetsen en van rupsjes moeten verwijderen uit gaten in de kasten, , gordijnen etc, vreselijk. Walnoten bewaar ik nooit mee in huis :z
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #1091 Gepost op: december 11, 2016, 10:44:31 »
 :" :" :" :" :" :" :" :" :" :" goede tip!

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1092 Gepost op: december 20, 2016, 10:11:58 »
Goedgekeurd: Natuurazijn van de Aldi, van het merk 'De Kruiden Company' (deze wordt niet gestart met tarwemout).

De augurken die ik had ingemaakt waren lekker, in combinatie met mijn zelfgemaakte kaas (paneer). Volgend jaar ga ik een grotere voorraad augurken inmaken.  :duimop:

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #1093 Gepost op: december 21, 2016, 13:50:27 »
Fijn Tine van de azijn! :duimop:

Welke komkommers gebruik jij voor de augurken ?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #1094 Gepost op: december 21, 2016, 16:40:36 »
De augurken en oerkomkommers komen in de zomer van Thedinghsweert (Tiel).