Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291631 keer)

koekie8

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #975 Gepost op: februari 16, 2016, 10:40:45 »
Wat fijn voor jullie, tine!
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #976 Gepost op: februari 17, 2016, 08:00:38 »
Afgekeurd: dadels, uit Israel van Mehadrin, de biologische versie. De lekkerste die ik ooit gegeten heb (ook de duurste trouwens met 1 euro per stuk). Omdat ze zo lekker waren, at ik een handvol dadels achter elkaar op. En vervolgens werd ik ziek. Dus nu is mijn zus blij met de lekkerste dadels ooit.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #977 Gepost op: februari 17, 2016, 08:07:13 »
Afgekeurd: biologische cacaopoeder van Australian.

Ik maakte chocomel, met een theelepeltje cacao, suiker en melk. Het smaakte nog een beetje flauw. Een paar dagen later had ik weer zin in chocomel, ik gebruikte nu een eetlepel cacao. Dat smaakt zoals chocomel hoort te smaken, lekker. Deze keer dronk zoon het ook. Jammer genoeg werden we allebei ziek.

Ik ken geen enkele soort cacao zonder gluten, ook geen enkele soort chocola (en ik heb wel 40 soorten getest, maar ik werd even zoveel keer ziek). Ik ga binnenkort maar eens iets knutselen met cacaoboter, dat lijkt wel goed te gaan.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #978 Gepost op: februari 17, 2016, 22:45:35 »
Misschien zou je cacaonibs ook nog kunnen proberen, tine?
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #979 Gepost op: februari 18, 2016, 08:08:04 »
Tine heb jij de crackers van le pain des fleurs als eens geprobeerd?In de groene verpakking zit alleen boekweitmeel rietsuiker en zout.

Hier gaat boekweitmeel niet maar deze crackers gaan gelukkig eens goed!Er staat ook op dat het in een glutenvrije omgeving gemaakt is, misschien werkt dat mee?
En het is veel lucht natuurlijk de hoeveelheid die je binnen krijgt is minder.Maar wel fijn voor de afwisseling!

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #980 Gepost op: februari 18, 2016, 12:47:57 »
Koekie8
Die cacao nibs zijn moeilijk fijn te malen tot cacao, ik weet nog niet of ze goed gaan, heb ze hier nog liggen.  ;)

Zoekende mama
Over het algemeen is boekweit niet iets wat ik probeer, omdat het een vrij grote kans heeft op contaminatie (de boekweitzaden worden schoongemaakt, maar komen meestal niet uit een schone keten; op het land of bij de oogst is er vaak al contact mogelijk met tarwe). Het maakt wel uit of je puur boekweitmeel hebt of een cracker met maar een paar gram boekweit. Heb je het pannenkoekenmeel van boekweit van Orgran al eens geprobeerd? Daar zit ook heel weinig gluten in (in AustraliŽ waar dat vandaan komt, mag er niet meer dan 5 ppm gluten in zitten).

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #981 Gepost op: februari 18, 2016, 13:24:52 »
Die info is net te laat.
Net de peaks from geprobeert en helaas drama.

We houden het maar bij de crackers!

orionne

• Gold Member
« Reactie #982 Gepost op: februari 18, 2016, 13:43:59 »
ik had het dacht ik al eens eerder gevraagd: Ma vie sans gluten heeft ook farine de sarrassin(boekweetmeel)
Iemand ervaring?
Ik heb nog peaks free staan om te proberen, maar ga na dit bericht het pak maar weggeven aan schoondochter voor de pannekoeken. :D
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #983 Gepost op: februari 18, 2016, 13:59:33 »
Orionne
Ik heb van dit merk alleen maiszetmeel geprobeerd, dat ging flink fout, het was 'Ma Vie Avec Gluten'. Als ze maiszetmeel al niet schoon genoeg kunnen produceren, hoef ik geen andere soort meel meer te proberen.

Fijn dat de crackers goed gaan, zoekende mama! Het is heel moeilijk om iets eetbaars te vinden dicht bij 0 ppm  :ja:

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #984 Gepost op: maart 04, 2016, 10:14:26 »
Goedgekeurd: biologisch himalaya zout firma hurtig. Is een blauw doosje en ik kocht het bij de plaatselijke biowinkel.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #985 Gepost op: maart 08, 2016, 16:18:02 »
Dat zout heb ik ook, het gaat beter dan veel andere soorten (van Jozo zout worden we helaas ziek) dus dat is een blijvertje in ons assortiment. ;)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #986 Gepost op: maart 08, 2016, 16:25:40 »
Goedgekeurd: fazantenborstfilet AH afkomstig uit ArgentiniŽ of Groot-BrittaniŽ (assortiment Kerst).

Omdat dit zo lekker was, maar AH het na de kerst niet meer verkocht, heb ik een (bevroren) fazant gekocht bij een jager in Nederland.

Afgekeurd: fazant geschoten in het jachtseizoen (okt-dec) in Nederland in een gebied met tarwe-akkers. We aten drie keer vlees van deze fazant, het ging drie keer fout. Ik heb nog meer fazantenvlees, dus ik ga het nog een keer zelf eten, om zeker te weten dat ook een andere fazant uit hetzelfde seizoen minuscule glutensporen bevat.

Goedgekeurd: gans geschoten in februari in Nederland (wildbeheer).

Tja, een mens onderneemt wat, om iets eetbaars te vinden....  :D

ViVeertje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #987 Gepost op: maart 19, 2016, 18:42:54 »
Dat zout heb ik ook, het gaat beter dan veel andere soorten (van Jozo zout worden we helaas ziek) dus dat is een blijvertje in ons assortiment. ;)

Ik gebruik dit zout sinds december, of het goed gaat vind ik lastig, het gaat in ieder geval beter dan het vorige Fleur de Sel zout.

Op het moment loop ik tegen de enorme beperkingen van het 0ppm dieet aan. Mijn lichaam geeft duidelijk aan vullende voeding nodig te hebben (bijvoorbeeld eieren, vlees en kaas). Deze producten zijn niet 0ppm, mijn ontlasting blijft dus ook slecht met bijbehorende gluten klachten. Maar ik heb het wel nodig om enigszins energie te hebben en voldoende vulling en voedingsstoffen binnen te krijgen.

Daarnaast vind ik het lastig om hier op het forum te delen of producten goed/slecht gaan, het hangt van zoveel dingen af
- dagelijkse stapeling
- voorgaande glutenreacties
- algehele conditie
- of product dagelijks of wekelijks gegeten worden
- combinatie van foute producten
- etc

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #988 Gepost op: maart 28, 2016, 22:59:35 »
Goedgekeurd: wilde eend uit eigen land (via een jager)

We aten het met Pasen, en zoon was goed te spreken over dit vlees op zijn bord.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #989 Gepost op: maart 29, 2016, 17:22:24 »
Goedgekeurd: wilde eend uit eigen land (via een jager)

We aten het met Pasen, en zoon was goed te spreken over dit vlees op zijn bord.

Wat fijn dat jullie eindelijk weer een goed stukje vlees (of nou ja, gevogelte) konden eten!