Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291657 keer)

Fredy

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #960 Gepost op: december 14, 2015, 11:03:52 »
Na een zomer lang gegeten te hebben van een zelfoogsttuin, belandde ik weer eens bij de groenteafdeling van AH, ik kocht spruiten. Ik kookte spruiten, aardappels, en maakte appelmoes. Die nacht was ik ziek, en omdat ik toch niet kon slapen, ging ik om 2 uur naar beneden, mijn kat vond het wel gezellig, onverwachts een warme schoot in de nacht. Nog geen 10 minuten later verscheen zoon beneden, dekbed in zijn armen, tranen in zijn ogen, hij had zoveel hoofdpijn dat het leek of hij drie hoofden had, vertelde hij. Na mijn excursie naar de boer waar mijn aardappels vandaan kwamen (die in dezelfde houten kratten bleken te liggen als tarwe), was er weinig fantasie voor nodig om te bedenken hoe het fout kon gaan met spruiten.

Afgekeurd: spruiten van AH
Als je zegt dat je aardappels in dezelfde krat liggen als tarwe, zou het dan niet aan de aardappels kunnen liggen?
Coeliakie sinds mei 2010

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #961 Gepost op: december 14, 2015, 11:54:32 »
Nee, ik heb nu gelukkig aardappels gevonden die in wisselteelt gaan met kool en luzerne, ik ben er erg blij mee. Maar ik zoek nog steeds spruiten! Ik heb namelijk ook nieuwe nootmuskaatbollen gevonden, die van Silvo hebben geen wit laagje eromheen zoals AH en Verstegen, mijn nootmuskaatmolen was leeg en die heb ik nu weer bijgevuld, nu heb ik mega zin in spruiten (ook lekker met zelfgemaakte appelmoes).
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Marple

• Jr. Member
  • **
« Reactie #962 Gepost op: december 16, 2015, 16:09:11 »
Naar aanleiding van uw vraag betreffende de azijn kunnen wij u als volgt informeren.

Natuurazijn wordt geproduceerd uit suikerbiet of graan. Op dit moment wordt het voor ons geproduceerd uit suikerbiet. In de ruimte waar de natuurazijn geproduceerd wordt worden geen gluten verwerkt.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en zien u graag terug in één van onze filialen.

Met vriendelijke groet,
ALDI
Na een lange zoektocht: coeliakie

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #963 Gepost op: december 18, 2015, 13:16:23 »
Goedgekeurd: appel/perensap landgoed Mariënwaerdt http://www.marienwaerdt.nl/landgoedproducten/zakelijk/producten

De enige limonade die zoon kan drinken. Ik was blij met deze vondst, maar zoon vindt het sap maar 'zo-zo' hij geeft er niet om, en taalt er niet naar, hij is nu zo gewend om water te drinken...
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #964 Gepost op: december 19, 2015, 16:25:10 »
Gisteren in een opwelling weer eens een gerookte makreel gekocht, dat was al minstens twee jaar geleden dat ik makreel at, ik werd er altijd ziek van, maar bij deze visboer heb ik de gok gewaagd. Wat was dat heerlijk! Ik had hem bijna met graat en al opgegeten...

Goedgekeurd door zoon en mij: gerookte makreel visboer vrijdagmarkt Utrecht

En ik ben dubbelblij, want dit is een 'vette' vis en aangezien zoon de afgelopen maanden 10 cm is gegroeid (na 3 jaar stilstand) maar niet zwaarder is geworden, heeft hij wat vet om z'n botten hard nodig! Hij is nu 1.75 cm en weegt slechts 45 kilo... geen enkele broek past hem nog, alles slobbert om hem heen, dus ik zoek me suf naar dingen die een beetje vullen!

orionne

• Gold Member
« Reactie #965 Gepost op: december 19, 2015, 19:04:05 »
Gisteren in een opwelling weer eens een gerookte makreel gekocht, dat was al minstens twee jaar geleden dat ik makreel at, ik werd er altijd ziek van, maar bij deze visboer heb ik de gok gewaagd. Wat was dat heerlijk! Ik had hem bijna met graad en al opgegeten...

Goedgekeurd door zoon en mij: gerookte makreel visboer vrijdagmarkt Utrecht

En ik ben dubbelblij, want dit is een 'vette' vis en aangezien zoon de afgelopen maanden 10 cm is gegroeid (na 3 jaar stilstand) maar niet zwaarder is geworden, heeft hij wat vet om z'n botten hard nodig! Hij is nu 1.75 cm en weegt slechts 45 kilo... geen enkele broek past hem nog, alles slobbert om hem heen, dus ik zoek me suf naar dingen die een beetje vullen!

in Eindhoven hetzelfde, erg genieten van de vette vis, zalm en makreel en nu ook paling gekocht.. :)
ik hoop, dat je zoon wat gaat aankomen Tine.
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Marple

• Jr. Member
  • **
« Reactie #966 Gepost op: december 19, 2015, 22:15:56 »
Oh wauw, gerookte makreel!!!!  :eten2:

Op basis waarvan schatte je in dat het bij deze kan? Ik had niet gedacht dat het een optie zou zijn, ik ga ook op zoek!!

Ik eet al een tijdje de bonen van de Nigeriaanse mevrouw op de Haagse markt en volgens mij gaat dat goed (al kan ik dat bij mij nog lastig peilen). Ze heeft allerlei soorten.

Ik heb nu opeens zo'n enorme trek in gerookte makreel  :D
Na een lange zoektocht: coeliakie

orionne

• Gold Member
« Reactie #967 Gepost op: december 20, 2015, 10:02:43 »
afgekeurd: Shiitake van AH, ben zo ziek geweest..grrr :duimlaag:
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #968 Gepost op: december 26, 2015, 13:04:04 »
Vandaag snel teruggegaan naar AH om de laatste stukken fazantenborstfilet te kopen (en 35% extra korting gekregen). Eindelijk vlees gevonden in de supermarkt waar we niet ziek van werden! Het is 'echt' wild dat geen voer met tarwe kreeg. Geldt voor AH ree (niet hert), haas en fazant.

Goedgekeurd: fazantenborstfilet AH

(ook de hele fazant ging goed, product op bestelling)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #969 Gepost op: februari 03, 2016, 15:22:03 »
Goedgekeurd: biologische sinaasappels AH

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #970 Gepost op: februari 05, 2016, 16:06:02 »
Het heeft een paar maanden geduurd, maar nu heb ik rijst gevonden die we kunnen eten zonder er ziek van te worden:

Healthy Grain brown rice van het merk Sawat-D.

De rijst komt uit Thailand, waar relatief weinig tarwe wordt geteeld en gegeten (in ons land eet men 60 kilo tarwe per persoon, daar is het 10 kilo).

We hebben de gewone versie, er bestaat ook een bio/ organic versie. Fijn is dat het zilvervliesrijst is, het bevat daarom meer voedingsstoffen dan witte gepelde rijst, hoewel die versie hier ook goed gaat en lekker is voor rijstepap.

Zoon mag dus weer pannenkoeken eten (wat hard nodig is nu hij snel groeit in de lengte, maar niet aankomt in gewicht, zijn bmi ligt tussen de 14 en 15... en gewoon 'pubereten' zoals snoep, chocola en chips kan hij niet eten, er zit altijd te veel gluten in, met de vondst van rijst zijn we dus erg gelukkig...).

En binnenkort weer eens proberen brood en koek te bakken (tot nu toe hadden we alleen amandelen, yoghurt en eieren). 

Steleto

• Jr. Member
  • **
« Reactie #971 Gepost op: februari 05, 2016, 18:22:53 »
Wat fijn, Tine. Maal je de rijst zelf tot meel?
Negatief biopt, wel duidelijke reactie op gluten. Daarnaast ook overgevoeligheidsreacties op tarwe, koemelk, soja, noten, pinda's, en diverse groente- en fruitsoorten

lilly

• Sr. Member
« Reactie #972 Gepost op: februari 05, 2016, 19:09:46 »
Ik ben blij voor je Tine. Wat moet het een opluchting zijn dat je weer rijst kunt toevoegen aan jullie menu!

orionne

• Gold Member
« Reactie #973 Gepost op: februari 05, 2016, 19:29:35 »
wat een goed nieuws :duimop:

lolalola

• Jr. Member
  • **
« Reactie #974 Gepost op: februari 05, 2016, 21:12:01 »
tine waar heb je deze rijst gekocht? bij onlinetoko?