Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291652 keer)

alexandra1980

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #930 Gepost op: oktober 26, 2015, 07:35:04 »
Afgekeurd: Ah zakje veldsla 70 gram nl. Ik at er 35 gram van.

Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #931 Gepost op: oktober 26, 2015, 10:20:45 »
he, bah  :'
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #932 Gepost op: oktober 26, 2015, 10:22:42 »
Afgekeurd: Golden Diamond rijst (3 soorten: rood, blauw, groen). 
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

orionne

• Gold Member
« Reactie #933 Gepost op: oktober 26, 2015, 10:32:49 »
van de biologische veldsla van AH had ik geen last ;)
je kunt het bovendien gemakkelijk zelf zaaien en oogsten, de hele winter door
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #934 Gepost op: oktober 26, 2015, 10:45:20 »
Ik heb net veldsla gezaaid in balkonbakken, kan nog in september en oktober: http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/bladgewassen/veldsla/

orionne

• Gold Member
« Reactie #935 Gepost op: oktober 26, 2015, 13:50:06 »
Ik heb net veldsla gezaaid en balkonbakken, kan nog in september en oktober: http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/bladgewassen/veldsla/

super, zal wel heel lekker zijn, zelf gezaaid..ik moet de zaden nog opzoeken :P
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #936 Gepost op: oktober 28, 2015, 13:25:16 »
 @Tine, Luxe kippenhok Tine :duimop:
Heb jij raskippen? Wij hebben verschillende soorten raskippen gehad en allemaal waren of werden het slechte leggers. Wij hebben barnevelders, australorp en new hampshire gehad. Als ik ooit nog kippen zou nemen zou ik alleen maar echte legkippen willen. Die zijn niet zo mooi, maar wel veel betrouwbaarder qua leggen.
Geen officiële diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

LauraV

• Sr. Member
« Reactie #937 Gepost op: oktober 28, 2015, 23:21:21 »
Even als tip: mochten er mensen in de buurt van Utrecht wonen: daar is in de wijk Transwijk een buurtmoestuin die groente verkoopt. Nu ff niet, want winter, maar aankomende lente gaan ze weer los. Je trekt daar zelf letterlijk de bieten uit de grond (of penen, verzin maar), geen tarwe in de buurt (want dat verbouwen ze niet). het is uiteraard biologisch. Meer info: http://www.foodforgood.nl/

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #938 Gepost op: november 04, 2015, 14:07:43 »
Afgekeurd: biologische rode paprika ah
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

koekie8

• Gold Member
« Reactie #939 Gepost op: november 09, 2015, 09:35:19 »
Afgekeurd: biologische rode paprika ah
Ik vroeg me af... Zou er in de biologisch afbreekbare verpakkingen van AH tarwe kunnen zitten?
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

Marple

• Jr. Member
  • **
« Reactie #940 Gepost op: november 10, 2015, 07:36:45 »
Ik meen me vaag te herinneren dat ergens op het forum staat dat er geen gluten in de verpakking zit, maar misschien verschilt dat per verpakking of is dat veranderd?

Ik ben nu 4 weken op weg met het Fasano dieet en mag weer met zuivel beginnen  :oo:, wat zijn de veilige 'zuivels' op het moment?
Na een lange zoektocht: coeliakie

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #941 Gepost op: november 10, 2015, 20:29:31 »
Ik zou beginnen met boerenkaas (die haalde ik in het verleden op de markt) en als dat goed gaat gewone melk (jammie, weer pannenkoeken, of vanillevla met ketanmeel).

Marple

• Jr. Member
  • **
« Reactie #942 Gepost op: november 10, 2015, 21:11:09 »
Ja, ik heb er ook al helemaal zin in! Vandaag heb ik volle yoghurt gehaald van zuiver zuivel, ben benieuwd hoe dat valt. Leek me goed ivm de probiotica
Na een lange zoektocht: coeliakie

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #943 Gepost op: november 10, 2015, 23:35:45 »
Ik heb met yoghurt (en kwark) niet zulke goede ervaringen (en Zuivel Zuivel yoghurt viel hier niet goed; ik gebruik Boerenland yoghurt of Campina yoghurt met 3% vet als starter voor mijn eigen yoghurt, maar da's een klein beetje).

Steleto

• Jr. Member
  • **
« Reactie #944 Gepost op: november 11, 2015, 20:22:36 »
Ik las in de Allerhande:
Emmentaler wordt allang niet meer alleen in Zwitserland gemaakt, maar ook in Frankrijk, Duitsland, Finland en Oostenrijk. Maar alleen kaasmakers die in de Emmertal-vallei werkzaam zijn en aan strenge kwaliteitseisen voldoen, mogen het keurmerk AOP (Appellation d'Origine Protégée) voeren. Emmentaler AOP wordt van rauwe melk gemaakt. Dat betekent dat de melk voor de bereiding niet is verhit. De koeien die de melk leveren, hebben alleen gras, kruiden en hooi gegeten.

Wie weet is het de moeite waard om op zoek te gaan naar echte Emmentaler? (Maar niet voor mij, ik kan niet tegen koemelk :D)
Negatief biopt, wel duidelijke reactie op gluten. Daarnaast ook overgevoeligheidsreacties op tarwe, koemelk, soja, noten, pinda's, en diverse groente- en fruitsoorten