Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291455 keer)

orionne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #885 Gepost op: september 03, 2015, 11:40:01 »
gelukkig heb ik een mooie appeloogst uit eigen tuin..net geplukt met kleinzoon.. :D

Na 7 weken van hele vreselijke buikklachten, geen gluten, maar gelukkig ook geen parasieten of salmonella,  kan ik eindelijk weer verder, dank zij een middel van de antroposofische huisarts: Bolus alba poeder van Wala. Verbluffend, al na een dosis(i was wel 2 dagen doodmoe, maar merkte het verschil onmiddellijk.
Kan weer zonder zorgen een stuk wandelen..pfff.

Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #886 Gepost op: september 03, 2015, 12:08:40 »
Wat heerlijk Orionne!
Geen officiële diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

orionne

• Gold Member
« Reactie #887 Gepost op: september 03, 2015, 12:46:20 »
Wat heerlijk Orionne!

zeg dat wel..al was ik heel wat al gewend, dit was vreselijk. :z
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #888 Gepost op: september 04, 2015, 09:54:34 »
Heel blij mee: vermicelli van Erawan (merk met 3 olifantjes in een rondje voorop de verpakking).

Eindelijk weer iets voor in de soep. En als pasta. Gelukkig weer iets erbij om te eten. Na een periode zonder aardappels en meel (en nu veilige aardappels en veilig rijstmeel) geeft dat weer een beetje lucht. :duimop:

Ook getest en goedgekeurd: appels (uit de fruitautomaat). Vers geplukte appels gaan goed, bewaarde appels niet. Weer tijd voor apple crumble en appeltaart en appelmoes.

Goedgekeurd: biologische slagroom Puur Noord Nederland flesje (nu de koeien buiten lopen) http://www.zaai-ster.nl/uploads/productfotos/8714728000113.jpg

fijn dat ddingen goed gaat bij jullie!
Vermicelli heet dat ook zo bij erawan of is dat Rice sticks of zo?
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #889 Gepost op: september 04, 2015, 10:21:23 »
Ik had de vermicelli met blauwe opdruk http://www.nivo-imp-exp.nl/nl/shop/products/rice-vermicelli-blue.html er zxijn ook rice sticks in 3 diktes (S,M,L).
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

ViVeertje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #890 Gepost op: september 08, 2015, 14:05:07 »
Wie gebruikt er wel eens kaneel? Ik heb er zo behoefte aan nu de herfst zijn intrede heeft gedaan, maar ben al van veel merken ziek geworden (blauwe huis, AH, Verstegen, Toko).

En gemalen of stokje? Tot nu toe heb alleen gemalen geprobeerd.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #891 Gepost op: september 08, 2015, 14:16:20 »
Ik gebruik meestal een stokje in stoofgerechten maar gemalen kaneel in andere gerechten of gebak.
Gaat hier altijd goed, ik koop mijn specerijen altijd in grootverpakking bij de toko.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

ViVeertje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #892 Gepost op: september 15, 2015, 10:12:57 »
Tine, zijn de appels van de Fruitautomaat van het zelfde bedrijf? Ik heb appels op de markt gekocht, vers bio appels uit Schalkwijk, maar krijg het er toch koud van na het eten (koud krijgen is bij mij reactie).

Heb de boer gemaild, ze worden niet gesprayed of gecoat, enigste is dat het transport kwa vrachtwagen een besmetting kon opleveren en de EPS bakken waar ze in vervoerd worden. Die EPS bakken worden schoon gemaakt en weer schoon geleverd aan bedrijven, maar daar kan dus van alles in hebben gezeten, ook graan.

Het EPS bedrijf benaderd, maakt alle kraten schoon met allergeen controle dus dat is geen probleem. Terug naar de appel boer. Na heel wat mailtjes heen en weer, kwam er het verlossende woord. De appel boomgaard staat naast graan velden (minder dan 100m).  Volgens andere boer kan dat het probleem geven, vanuitgaande dat pesticide en andere grond/groente/fruit bewerkingen tot minimaal 200m in omgeving te traceren zijn.

Appels uit mais omgeving gaan goed, gelukkig.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #893 Gepost op: september 22, 2015, 11:39:33 »
De biologische bananen van de AH gaan hier niet goed. Ik heb twijfels of ze wel biologisch zijn, want ze zijn net zo groot als de gewone bananen en exact dezelfde kleur. Enige verschil is dat ze stuk tape eromheen hebben waar biologisch op staat. Vanochtend in de winkel tegen medewerker gezegd. Hij gaf aan dat ze van leverancier gewisseld zijn onlangs. De vorige biologische bananen waren inderdaad kleiner zei hij. Hij gaat het navragen bij het hoofdkantoor.

De biologische bananen van de bio winkel gaan hier wel goed.

orionne

• Gold Member
« Reactie #894 Gepost op: september 27, 2015, 09:46:21 »
even een update over mijn wonderpoeder...
het is een acuut middel, dus na een paar dagen is de magie er wel af... :s
Na mijn vakantie ging het weer snel terug naar af...kon nauwelijks buiten de deur gaan en tijdens shoppen, moest ik overal een toilet zien te vinden..
zo rijd ik nu door de stad..waar is een openbaar gebouw, waar ik zo naar de WC kan (de muziekschool bijv.)

maar..het goede nieuws :ja:

van de huisarts het advies om movicolon te proberen..
ik heb dat met zijn medeweten vervangen door een bio product met alleen de psyllium husk..ergens was ik er behoorlijk bang van, want je mag het eigenlijk niet hebben als je slikproblemen hebt of verkrampingen van de slokdarm..(en die heb ik regelmatig)

Het werkt!  :duimop: :duimop:
1/2 theelepeltje in de ochtend is al voldoende (plus heel veel water drinken), heb geen diarree meer of plotselinge aanvallen
En nu weet ik alleen nog niet, hoe lang dit mag.. :roll:

In elk geval ..het is een goed middel en absoluut glutenvrij(ik heb het merk Now, uit de VS)
te bestellen via:

http://www.bodystore.nl/psylliumvezels.html

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #895 Gepost op: september 28, 2015, 15:22:59 »
Goedgekeurd: biologische avocado van de AH. Eet ca 1/2 per dag

Goedgekeurd: biologische komkommer NL van de AH.

goedgekeurd: erawan rijst vermicelli. Eet ca 75 gram per dag, ongekookt gewogen

Afgekeurd: Hollandse knolselderij van de AH. Heb meerdere keren geprobeerd en telkens ziek.

ViVeertje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #896 Gepost op: oktober 01, 2015, 21:14:01 »
Afgekeurd: schapenvlees van slager van der Geer.

Het heeft me denk ik 3 maanden gekost om erachter te komen, het was iets in mijn basisdieet want heb al van alles veranderd. De rijst was hoofdverdachte, heb al 3 andere merken uit Thailand geprobeerd, nog steeds geen duidelijke verbetering. Toen maar helemaal met rijst gestopt, nog geen duidelijke verbetering. Nu anderhalve week gestopt met schapen bouillon en jah...langzaam maar gestaag verbetering met zelfs nu eindelijk goede ontlasting sinds héle lange tijd. Mijn lichaam lijkt langer dan twee dagen nodig te hebben om te herstellen van glutenbesmetting, daarom denk ik dat ik er niet achter kwam als ik iets twee dagen elimineerde, plus dat ik de bouillon niet verdacht.

Alexandra, welke bananen heb jij nu? Had bananen op van de week, en had toevallig ook een reactie maar wil het nog een keer testen.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #897 Gepost op: oktober 01, 2015, 21:52:04 »
Afgekeurd: Hollandse knolselderij van de AH. Heb meerdere keren geprobeerd en telkens ziek.

Dat verbaast me niet. Deze gewassen gaan regelmatig in wisselteelt met tarwe:
- aardappels
- uien
- wortels
- knolselderie
- boontjes
- erwtjes
- sla en spinazie
- pompoenen
- suikerbieten

Al hangt het van het bedrijf in kwestie af hoe het 'bouwplan' voor de grond eruit ziet, wat er precies op dezelfde grond wordt geteeld.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #898 Gepost op: oktober 02, 2015, 08:07:52 »
Afgekeurd: schapenvlees van slager van der Geer.

Het heeft me denk ik 3 maanden gekost om erachter te komen, het was iets in mijn basisdieet want heb al van alles veranderd. De rijst was hoofdverdachte, heb al 3 andere merken uit Thailand geprobeerd, nog steeds geen duidelijke verbetering. Toen maar helemaal met rijst gestopt, nog geen duidelijke verbetering. Nu anderhalve week gestopt met schapen bouillon en jah...langzaam maar gestaag verbetering met zelfs nu eindelijk goede ontlasting sinds héle lange tijd. Mijn lichaam lijkt langer dan twee dagen nodig te hebben om te herstellen van glutenbesmetting, daarom denk ik dat ik er niet achter kwam als ik iets twee dagen elimineerde, plus dat ik de bouillon niet verdacht.

Alexandra, welke bananen heb jij nu? Had bananen op van de week, en had toevallig ook een reactie maar wil het nog een keer testen.

van de biowinkel. Die hebben van wisselende herkomst maar goed tot op heden goed.

van het schapenvlees verbaasd mij. Ik eet schapenvlees van hem en merk er eigenlijk niks van. Heb je alleen bouillon afgekeurd of ook los vlees? En maak je bouillon alleen van schapenvlees of voeg je andere ingrediënten toe?
En wat voor vlees eet je nu dan?

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #899 Gepost op: oktober 02, 2015, 08:11:34 »
En Wat voor vlees eet jij eigenlijk tine? Wat afwisseling zou in mijn geval wel prettig zijn.