Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291710 keer)

orionne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #690 Gepost op: oktober 27, 2014, 09:37:21 »
Tine, jij kunt wel een boek schrijven over je ervaringen.. :duimop:

tip..Voor mijn kleindochter, die in haar klas ook een "glutenvrij"vriendinnetje heeft, (5 jaar) heb ik de variant van de bitterkoekjes gebakken, de weespermoppen.
heb het recept al dikwijls neergezet, zo gemaakt, nog geen half uur tijd en je hebt een uitdeeltrommel vol...

inmiddels heten de weespermoppen de verjaardagskoekjes van Esmee :D

het recept is veelgevraagd..

en dan niet over suiker beginnen, want het wordt wel met suiker gemaakt..
het was smullen voor de kinderen.. ;)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #691 Gepost op: oktober 27, 2014, 13:49:04 »
Jammer maar hier gaan eieren nog niet goed helaas! :s
Suiker kan mij niet schelen.  :P

We maken wel van allelei koeken taartjes maar dat is niet lang te bewaren.
Wel hebben we dino koekjes facuum getrokken en op school neer gelegt, maar dat is geen leuke tractatie voor een kind.Hij krijgt ze al vaak zat en de andere zitten aan de lekkerste dingen.

Als hij gaat spelen neemt hij de koekes altijd stug mee terug.

Gewoon een snoepje zou zo fijn zijn.
De lollies lukken wel maar die zijn ook niet te bewaren dan kristaliseren ze.
Ik wil nog wel rijst proberen te poffen om die in facuum zakjes te leggen ofzo.

De chips heb ik van t weekend twee keer gemaakt, niet makkelijkste werk want ze zijn zo bruin.(misschien die maar eens facuum gaan verpakken als tractatie)

koekie8

• Gold Member
« Reactie #692 Gepost op: oktober 27, 2014, 19:27:30 »
Maar wat leg je op school in een tractatietrommeltje....
Zou dit misschien iets zijn?
http://www.iherb.com/Larabar-Mini-Multipack-Bars-12-Mini-Bars-0-78-oz-22-g-Each/49171

En ken je de zakjes gevriesdroogd fruit zie ze bij de Action verkopen? Geen idee of die geschikt zijn voor een super gevoelige... Ik vind het lekker 'snoep'.

En ik weet niet of een van jullie de Oskri kokosrepen al heeft durven uitproberen? Deze bestaat alleen uit kokos en rijststroop... http://www.glutenvrijewebshop.nl/coconut-bar.html
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

Jessy

• Newbie
  • *
« Reactie #693 Gepost op: oktober 29, 2014, 22:13:38 »
Zoekende mama,  ik heb de Hema benaderd en zij geven aan dat hun dextrose rolletjes van jip en janneke gv zouden zijn. Ze hebben het 2x bevestigd, zie mail hieronder. Vragen over kruisbesmetting en fabricageproces worden alleen stug niet beantwoord.

Misschien iets voor jullie om te testen. Ik heb ze zelf nog niet gekocht of getest. Kleine meid moet eerst wat langer goed zijn voor ik wat nieuws aandurf.

Hema:
Voor de dextroserolletjes geldt inderdaad dat de glucose en dextrose afkomstig zijn uit mais.
De overige genoemde artikelen zijn inderdaad niet geschikt.
De glucosestroop die gebruikt wordt voor de minichococonfetti kan afkomstig zijn uit tarwe. De producent geeft aan dat zij zelf nog nooit gluten hebben aangetroffen bij analyse van de producten, maar niet uit kunnen sluiten dat uw dochter hier geen allergische reactie op krijgt.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge´nformeerd.
Met vriendelijke groet,
HEMA Consumentenservice
Dochter Jamy (sept 2011) coeliakie geconstateerd juni 2013. MDG vrij sinds juni 2014 ivm aanhoudende klachten. Ik sinds dec 2013 glutenvrij.

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
« Reactie #694 Gepost op: oktober 29, 2014, 23:11:35 »
En ik weet niet of een van jullie de Oskri kokosrepen al heeft durven uitproberen? Deze bestaat alleen uit kokos en rijststroop... http://www.glutenvrijewebshop.nl/coconut-bar.html
Ik weet niet of het altijd zo is, maar rijststroop wordt soms gemaakt van rijst en gerst (de gemouten gerst zorgt voor de enzymen die nodig zijn om zetmeel om te zetten in suikers). Tegenwoordig worden ook wel enzymen gebruikt die door bacterien of schimmels "gemaakt" zijn, dat zou voor ons dan geschikter zijn.

Maar producten met rijststroop zijn dus niet automatisch geschikt voor een supergevoelige. Oskri repen heb ik in het verleden geprobeert en ik reageer er wel mild op dacht ik.
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #695 Gepost op: oktober 29, 2014, 23:21:24 »
De Oskri reep zag er 'safe' uit, dus die heb ik in het verleden geprobeerd. Ik werd er ziek van (ik weet niet meer hoe erg), heb 'm dus niet aan zoon gegeven.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #696 Gepost op: oktober 31, 2014, 13:24:17 »
De ongezouten paranoten van Meray gaan hier ook goed.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #697 Gepost op: oktober 31, 2014, 13:56:09 »
Bedankt jessy!!

Misschien dat we eerst maar voor de meray moeten gaan.Is ook en soort snoep.

Kunnen jullie die onbeperkt eten?of altijd kleine beetjes?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #698 Gepost op: oktober 31, 2014, 14:44:29 »
Zoon eet op het moment bijna elke dag de amandelen (eerst gekookt, daarna gepeld, en vervolgens in hakmolen van de staafmixer gemalen) het zit namelijk in zijn 'applecrumble'.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #699 Gepost op: oktober 31, 2014, 15:33:38 »
Bedankt jessy!!

Misschien dat we eerst maar voor de meray moeten gaan.Is ook en soort snoep.

Kunnen jullie die onbeperkt eten?of altijd kleine beetjes?

Ik eet 120 gram noten van Meray per dag. Eerst alleen hazelnoten en nu mix ik de hazelnoten met paranoten en cashewnoten,  maar altijd totaal 120 gram per dag.
Ik eet ze zo veel om op gewicht te blijven.  Bij minder noten val ik af.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #700 Gepost op: november 07, 2014, 11:57:29 »
Misschien voor de mensen hier een idee.Suikerspin machine!er hoeft allern maar kristal suiker in en je hebt een veilig snoepje.Je kunt er ook vlokken afhalen en in een bakje doen voor onderweg.

Wat gebruiken jullie om je tanden te poetsen?

En wat smeren jullie op schrale lippen met dit weer?

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #701 Gepost op: november 07, 2014, 12:56:04 »
Misschien voor de mensen hier een idee.Suikerspin machine!er hoeft allern maar kristal suiker in en je hebt een veilig snoepje.Je kunt er ook vlokken afhalen en in een bakje doen voor onderweg.

parodontax fluoride vrij gebruik ik voor tanden poetsen

labello classic blauw om de lippen in te smeren

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #702 Gepost op: november 07, 2014, 14:08:00 »

Een tandenborstel. Deze: http://www.eco-tandenborstels.nl/ (geen tandpasta vereist)

Ik: parodontax

Tom: Prodent glazuurbescherming groene tube (in het verleden) daar zit geen sorbitol van tarwe in.

Tom: boter

Ik: labello blauw

Leuk idee die suikerspinmachine. :lol:

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #703 Gepost op: november 07, 2014, 19:10:59 »
Bedankt!

Parodontax is vanaf 12.

Ik heb zo'n tandenborstel besteld  :D en boter op zn lippen gesmeerd!

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #704 Gepost op: november 11, 2014, 07:58:03 »
Gebruiken julie spekulaas kruiden??