Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291649 keer)

Steleto

• Jr. Member
  • **
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #660 Gepost op: juli 14, 2014, 17:10:23 »
Elders, in het topic over visfilet schreef Pallas dat de hele diepvriesforel van Lidl goed ging. Deze week hebben ze die weer. Ik moet zelf nog uitproberen hoe die valt, maar misschien willen anderen ook inslaan, het is een tijdelijk assortiment.
Ik zag wel dat het gekweekte vis is, daar was ik in de winkel vergeten naar te kijken  :s
Negatief biopt, wel duidelijke reactie op gluten. Daarnaast ook overgevoeligheidsreacties op tarwe, koemelk, soja, noten, pinda's, en diverse groente- en fruitsoorten

natasja74

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Heerlijk zo veel info!!
« Reactie #661 Gepost op: juli 17, 2014, 18:04:14 »
Bij da aldi zijn er nu maiswafels, die gaan bij Martijn goed, de chocowafels van dezelfde producent (rijst) gaven echter klachten. Heb ze gemaild nog geen reactie gehad, zijn GV , staan geen sporen van gluten op.

Tic tac aardbei zijn ook vrij van tarwederivaten lijken hier goed te gaan althans als er last is is het heel gering....nog niet 100% zeker dus.

Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #662 Gepost op: juli 17, 2014, 20:43:56 »
In het verleden werden we ziek van tictac, is de maltodextrine/ fructose/ citroenzuur niet (meer) van tarwe gemaakt? :?
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #663 Gepost op: juli 18, 2014, 13:51:54 »
Die ingreep bij de kaakchirurg van drie weken geleden heeft bij mij weer veel duidelijk gemaakt. Ik zat toen op een heel basic dieet en dat deed me goed. Nu ik aan het uitbreiden ben, krijg ik toch sterk het vermoeden dat ik helaas op noten reageer. Komende weken maar weer op een heel basic dieet en dan langzaam aan uitbreiden en zien of ik ergens op reageer. Toch wel weer schrikken en ff balen dat ik weer met zo'n opgezette en pijnlijke buik zit en moe ben :s
Ja, en wat de stress doet met dit alles is natuurlijk ook iets om de puzzel groter te maken :roll:
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #664 Gepost op: juli 18, 2014, 14:52:47 »
Ik wil pelpinda's mee terug nemen van onze vakantie in Duitsland, ik ken geen Nederlandse pinda's/ noten die goed gaan.  ;)
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #665 Gepost op: juli 18, 2014, 15:00:00 »
Ik wil pelpinda's mee terug nemen van onze vakantie in Duitsland, ik ken geen Nederlandse pinda's/ noten die goed gaan.  ;)

Dat is wel fijn dat je naar Duitsland gaat, waarschijnlijk komen wij dit jaar niet in Duitsland en het is ook best ver vanaf hier.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #666 Gepost op: juli 20, 2014, 13:44:14 »
Kikkererwten uit blik van het merk Green gaan niet goed. Ik heb nu verschillende blikken geprobeerd.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #667 Gepost op: juli 20, 2014, 14:59:39 »
Eindelijk ansjovis gevonden waar we niet ziek van worden (bij de reformzaak):

- sardellenfilets in bio olijfolie, Pesce Azzurro Cefalu (ItaliŽ), 78 g./ 45 g. klein glazen potje met gouden deksel

(voor de lieve som van 3,69 euro  :P)

orionne

• Gold Member
« Reactie #668 Gepost op: juli 20, 2014, 16:40:16 »
Fijn Tine, eet smakelijk :duimop:
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #669 Gepost op: juli 20, 2014, 17:03:33 »
Kikkererwten uit blik van het merk Green gaan niet goed. Ik heb nu verschillende blikken geprobeerd.
jammer, misschien zijn de kikkererwten van meray een optie. De noten van dat merk gaan hier goed.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

Pallas

• Full Member
« Reactie #670 Gepost op: juli 20, 2014, 18:58:52 »
Ik gebruik flott ansjovis 3,95 uitlekgewicht 76 gram, bij de Turkse super. Heb het net door de sla gebruikt.

Pallas

• Full Member
« Reactie #671 Gepost op: augustus 02, 2014, 13:56:44 »
Ahja de ansjovis ging niet goed. Heb het nu 5x gebruikt en steeds last gehad. Heel jammer, geen aanbeveling dus. Stom want je ziet niets aan het etiket, zoals altijd. Etensresten weggegooid want niemand in de familie houdt van ansjovis.

Pallas

• Full Member
« Reactie #672 Gepost op: augustus 30, 2014, 16:19:25 »
De livwell pitabroodjes gaan niet goed. Helaas. Ze waren niet eens lekker en ik heb er best spijt van dat ik weer iets heb uitgeprobeerd, ben moe en heb gewrichtspijn. Ik wilde iets uitproberen uit het nieuwe glutenvrije assortiment van ah, het zag er zo lekker uit  :roll:. Terug naar mijn zelfgebakken "panbroodjes".

orionne

• Gold Member
« Reactie #673 Gepost op: augustus 30, 2014, 16:58:13 »
vervelend Pallas.. :s
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Kiekkiek1

• Jr. Member
  • **
Wasa knšckebrŲd gv en lactose vrij
« Reactie #674 Gepost op: september 10, 2014, 09:43:43 »
Ik at altijd knšckebrŲd van pure and free, die gingen goed. Nu verkoopt de ah glutenvrij en lactose vrije crackers van wasa. Ik eet dat nu een aantal ochtenden en ik sta te zwaaien op mijn benen... ( duizelig, misselijk, slap, buikpijn)...
Krijgen jullie hier last van? Ik heb de ingrediŽnten vergeleken maar zie niet veel verschillen.
Ik snap er niets van. 
2002 marsh 1, 2012 marsh 2 voorlopige diagnose coeliakie, geen antistoffen, gluten, tarwezetmeel, lactose, sojavrij,
Klachten bij dieetfouten ; Gewrichtsklachten, darmklachten ( obstipatie), huidklachten, hoofdpijn en migraine, jeuk, luchtweg klachten, b12 tekort, ijzer, foliumzuur en zink.