Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291478 keer)

Annikka

• Gold Member
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #615 Gepost op: juni 20, 2014, 16:17:18 »
Ik krijg inderdaad ook last van de rijstwafels van de AH. Welke rijstwafels zijn wel veilig??
De rijstwafels van Lima gingen ook niet  bij mij.

Bij mij zijn nu alle soorten rijstwafels afgevallen, helaas :s
Ik ga maar een soort rijstpannenkoekjes fabriceren. Of straks na de verhuizing met een voedseldroger uitproberen of ik een soort crackers kan maken van gemalen plakrijst.
Ik zou nu wel een voedseldroger willen, maar het huis moet zo leeg mogelijk zijn voor de verkoop.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
« Reactie #616 Gepost op: juni 20, 2014, 17:24:57 »
*"Lukken" is relatief he.  :D Ik ben niet erg kieskeurig over de struktuur van mijn broodjes, dus of jullie ze ook zonder bindmiddel goed zouden vinden weet ik niet. Ik zou zeggen probeer het een keer, veel ingredienten ben je er niet aan kwijt.

Hoeveelheid meel weet ik niet, ik begin met 1 dl water en dan voeg ik steeds een beetje meel toe totdat ik een deeg heb die ik dik genoeg vind maar niet te droog. Net zodat het een los bolletje blijft en niet over de hele pan zich verspreid zoals pannenkoekenbeslag.

Met puur rijstmeel van de toko lukken ze mij wel*, met een beetje kleefrijstmeel erdoorheen werden ze papperig. Maar ik hou van rijstepap.  :D :D Op dit moment heb ik boekweit van een Finse merk in huis dus doe ik een deel boekweitmeel erdoorheen. En 1/3 rijst, mais en boekweit heb ik in het verleden ook gedaan.

Wat ik zelf erg lekker vind is "zweedse broodkruiden": karwijzaad, komijnszaad, snufje anijs en kardamom toevoegen. Geeft wat meer smaak dan rijst alleen.

Oh ja, erg houdbaar zijn ze niet. Meteen warm uit de pan eten!  :eten4:
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

Steleto

• Jr. Member
  • **
« Reactie #617 Gepost op: juni 20, 2014, 17:30:46 »
*"Lukken" is relatief he.  :D

LOL  :D
Ja, dat leer je gaandeweg wel. Mijn standaard is ook aardig naar beneden gegaan, dus wie weet word ik wel fan!
Negatief biopt, wel duidelijke reactie op gluten. Daarnaast ook overgevoeligheidsreacties op tarwe, koemelk, soja, noten, pinda's, en diverse groente- en fruitsoorten

Annikka

• Gold Member
« Reactie #618 Gepost op: juni 20, 2014, 18:30:17 »
LOL  :D
Ja, dat leer je gaandeweg wel. Mijn standaard is ook aardig naar beneden gegaan, dus wie weet word ik wel fan!

Hier net zo :D
Maar het lijkt me zeker het proberen waard, die broodjes :-)
Misschien ook wel een idee met wat tapiocameel als deel van het meel en edelgistvlokken, plus nog wat ProvenÁaalse kruiden :P
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

Pallas

• Full Member
« Reactie #619 Gepost op: juni 20, 2014, 18:39:05 »
Ik maak ook "pan-broodjes" zo noem ik ze. Ik maak een deeg van xo rijstemeel, fiberhusk (lepeltje) en cocosmelk van aroy-d (zonder toevoegingen en erg lekker). Ik maak het deeg zo droog dat ik het nog kan uitrollen als een wrap maar meestal laat ik het iets dikker. Panbrood bak ik knapperig in een koekenpan met anti- aanbaklaag of ik stoom ze als bolletjes, (vergiet in pan met laagje water) dan worden ze zacht.

Uiteraard kun je variŽren met kruiden of het dippen in kruidenolie of soep. Ze zijn erg snel klaar omdat ik niet hoef te wachten tot de oven is opgewarmd.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #620 Gepost op: juni 20, 2014, 19:57:14 »
Ik heb gebeld met de klantenservice van AH om te melden dat ik ziek word van de Puur en Eerlijk rijstwafels. Het was een goed gesprek, klacht werd serieus genomen.
Er is niets veranderd aan de receptuur. Steeksproefsgewijs zit het product onder de 20 ppm.
Ik heb verteld dat er meer mensen ziek van zijn geworden. Klacht is genoteerd.
Verder heb ik nog de suggestie gedaan of AH met een glutenvrije lijn kan komen met een lagere ppm waarde dat de toegestane 20 ppm. Suggestie wordt doorgegeven.

Maar helaas, voorlopig geen rijstwafels meer :s

Steleto

• Jr. Member
  • **
« Reactie #621 Gepost op: juni 20, 2014, 20:18:12 »
Lekker, warm soortvanbrood! Het lijkt nergens op, maar met een beetje fantasie smaakt het als brood. Heerlijk, dat is al zo lang geleden  :duimop:
Negatief biopt, wel duidelijke reactie op gluten. Daarnaast ook overgevoeligheidsreacties op tarwe, koemelk, soja, noten, pinda's, en diverse groente- en fruitsoorten

Annikka

• Gold Member
« Reactie #622 Gepost op: juni 20, 2014, 20:40:43 »
Lekker, warm soortvanbrood! Het lijkt nergens op, maar met een beetje fantasie smaakt het als brood. Heerlijk, dat is al zo lang geleden  :duimop:

Heb je die van Pallas of van Pauliina gemaakt?

Annikka

• Gold Member
« Reactie #623 Gepost op: juni 21, 2014, 09:34:26 »
De Puur en Eerlijk biologische pindakaas van AH is hier verdacht. Af en toe kunnen we het eten, maar als we het dagelijks eten krijgen we toch last in de vorm van een lichte glutenreactie bij mij en een wat zwaardere reactie bij mijn zoon.
Jammer, want hij is zo lekker. Mijn zoon kan hem beter helemaal laten staan en zich houden bij de gewone pindakaas van Lidl.

Steleto

• Jr. Member
  • **
« Reactie #624 Gepost op: juni 21, 2014, 10:52:39 »
Heb je die van Pallas of van Pauliina gemaakt?

euh, iets ertussenin, denk ik. Het was toch vooral een beetje van dit en een beetje van dat, half melk half water, te ongeduldig om het lang te laten rijzen, oude gist enz   ;) Ze waren in elk geval plat.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #625 Gepost op: juni 21, 2014, 10:59:57 »
euh, iets ertussenin, denk ik. Het was toch vooral een beetje van dit en een beetje van dat, half melk half water, te ongeduldig om het lang te laten rijzen, oude gist enz   ;) Ze waren in elk geval plat.

Als ze maar lekker waren  :koken:

Pallas

• Full Member
« Reactie #626 Gepost op: juni 21, 2014, 20:16:29 »
Platte paulassina's  :D :D :D

Annikka

• Gold Member
« Reactie #627 Gepost op: juni 21, 2014, 21:33:04 »

Klinkt heerlijk  :koken1:

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
« Reactie #628 Gepost op: juni 22, 2014, 01:28:18 »
Klinkt als een exotisch toetje, moet haast wel lekker zijn. :-D
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

knoppie

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #629 Gepost op: juni 24, 2014, 22:09:01 »
Bij mij zijn nu alle soorten rijstwafels afgevallen, helaas :s
Ik ga maar een soort rijstpannenkoekjes fabriceren. Of straks na de verhuizing met een voedseldroger uitproberen of ik een soort crackers kan maken van gemalen plakrijst.
Ik zou nu wel een voedseldroger willen, maar het huis moet zo leeg mogelijk zijn voor de verkoop.

Mischien een late reactie maar voordat ik mijn droogoven had maakte ik de rijstcrackers in de oven, rijst koken en malen en dan plat maken(is een soort pap) en dat dan in de oven bakken. En als je ze in de magnetron doet voordat je het eet wordt het net een soort kroepoek cracker