Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291736 keer)

Adreg50

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Lachen is gezond
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #570 Gepost op: april 17, 2014, 11:09:48 »
Ik stel een vraag op hun Facebooksite, dan hoef je toch ook niet meer op te letten bij kruisbesmetting of wel.....
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

12cook

• Gold Member
« Reactie #571 Gepost op: april 17, 2014, 11:48:59 »
Hebben jullie de universal baking mix van Peak's Free from al geprobeerd, er zit glutenvrij tarwezetmeel onder de 20 ppm. Ben een beetje huiverig om er een pizza van te bakken, heeft iemand het al geprobeerd en er wel of geen last van gehad??

Ik eet nooit meer iets met glutenvrij tzm want daar krijg ik altijd last van. Jammer van mijn mooie damhertbroodjes die ik n paar jaar geleden bakte. "Glutenvrij" tarwezetmeel, t bakt zo goed, maar t bevalt zo slecht!

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #572 Gepost op: april 19, 2014, 10:59:48 »
Ik gebruik nooit iets met gv tarwezetmeel.  :nee:
Ik ook niet, dus geen universele bakmix hier.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #573 Gepost op: april 27, 2014, 11:19:03 »
pinda's
Deze week heb ik weer mijn blikjes Uhltje gezouten pinda's ontdekt die ik kocht in Duitsland, ze gaan echt goed  :lol: (en dat kan ik van geen enkele soort Hollandse pinda's zeggen).

haring
Ik kocht ook haring van de visboer in Geldermalsen, ik stond er om 9.00 uur toen de zak met haring die in water zwom openging, nam een eigen bakje mee, en een eigen vork, en vroeg of ze de vis niet wilden schoonmaken, maar meteen uit de zak met mijn vork in mijn doosje wilden doen. Die haring gaat goed, ik ben zo blij. :lol:

En dit ging helaas niet helemaal goed:
- mascarpone Galbani

Ik maakte tweede paasdag een taartje met kokos, suiker en mascarpone en frambozen, daarna werd Tom ziek (hij was deze week 4 dagen ziek thuis  :P). Dus ik verdenk de mascarpone (aangezien de kokos van Theha eerder wel goed ging). Misschien door het citroenzuur (kan van mais of tarwe zijn).
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #574 Gepost op: april 27, 2014, 12:14:56 »
Dat van de pinda's word me ook steeds duidelijker. Pindakaas lijkt bij mij wel goed te gaan.
Bij welke winkel heb jij die pinda's gekocht?
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #575 Gepost op: april 27, 2014, 12:27:00 »
De blikjes gezouten pinda's van Uhltje kocht ik bij de Edeka. Ik ga binnenkort terug naar Duitsland, om ook grote zakken pelpinda's te kopen van het merk JUMBO. ;)
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

orionne

• Gold Member
« Reactie #576 Gepost op: april 27, 2014, 13:05:42 »
wat een idee Tine, haring, direkt uit het water..
ik wacht nu maar op de nieuwe haring
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #577 Gepost op: april 27, 2014, 13:07:55 »
De blikjes gezouten pinda's van Uhltje kocht ik bij de Edeka. Ik ga binnenkort terug naar Duitsland, om ook grote zakken pelpinda's te kopen van het merk JUMBO. ;)

Ik ga maar eens een lijstje maken van dingen die ik in Duitsland kan kopen  :)
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #578 Gepost op: april 29, 2014, 09:09:29 »
Afgekeurd: spaanse broccoli van de groenteboer.
Spaanse broccoli van de ah gaat wel goed. Ik vermoed dat broccoli die meteen bij de boer verpakt wordt goed gaat en broccoli die pas in een verpakkingscentrum verpakt wordt fout gaat.
Ah zal denk ik zaken doen met grotere boeren en die hebben steeds vaker zelf verpakkingsmachines (stond zaterdag stukje over in de krant). Hier voorlopig alleen nog broccoli van de ah.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #579 Gepost op: april 29, 2014, 09:13:12 »
Of dat het fout ging bij de groenteboer zelf. Dat de medewerker kort voordat die jou broccoli pakte net een koekje of een boterham oid heeft gegeten :s

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #580 Gepost op: april 29, 2014, 09:52:59 »
Nee ook daar zit de broccoli in plastic verpakt.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

Elize_91

• Full Member
« Reactie #581 Gepost op: mei 03, 2014, 18:55:43 »
ooooh jongens, misschien kijken jullie hier niet raar van op: maar volgens mij heb ik een vette reactie op de zalmsnippers van de c1000.
Na zo goed als mijn hele leven buikklachten gehad te hebben kreeg ik op 21 januari 2013 de diagnose coeliakie Marsh 3b.
Volg mijn glutenvrije studentenleven op http://storiesofacoeliac.com/.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #582 Gepost op: mei 03, 2014, 19:37:37 »
Wij worden altijd ziek van gewone zalm. Hoe heftig we reageren verschilt per merk. Soms is het zooooo erg dat ik zeker weet dat het niet glutenvrij kan zijn. Staat er iets verdachts bij de ingrediŽnten? Klacht indienen bij de VWA? :?

Elize_91

• Full Member
« Reactie #583 Gepost op: mei 03, 2014, 19:54:41 »
Dit is wat op de verpakking staat:

IngrediŽnten: Zalm, zout, suiker, rook. Atlantische zalm (Salmo salar), aquacultuurproduct uit Noorwegen. Kweekmethode: kooien in de zee.

En verder wat gebla over graatjes en over dat je het 20 min van te voren open moet maken.

Het leek mij best veilig. Of zie ik iets over het hoofd? Maar als ik mijn buik zo voel kan het haast niet glutenvrij zijn.

We aten het in een salade waar verder alleen veilige en goed gewassen dingen inzaten (sla, cherry tomaatjes, paprika, zelf geschilde en gebakken aardappel en wat dille), als dressing voor mij alleen wat olie en azijn die ik vaker gebruik. Dus daar kan m'n reactie niet aan liggen denk ik.
Na zo goed als mijn hele leven buikklachten gehad te hebben kreeg ik op 21 januari 2013 de diagnose coeliakie Marsh 3b.
Volg mijn glutenvrije studentenleven op http://storiesofacoeliac.com/.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #584 Gepost op: mei 03, 2014, 20:34:16 »
Het zou van jouw lijstje verder alleen de cherry tomaatjes nog kunnen zijn, wij reageren soms op tomaten, heb je deze al vaker op? Als die tomaatjes anders geen klachten geven, kan het alleen de zalm zijn

Op internet zijn meer Engelstalige verhalen te vinden over 'salmon' waar mensen met coeliakie ziek van werden... het gaat dan om gekweekte zalm, niet om wilde zalm zonder toevoegingen (ook wilde zalm van de supermarkt kunnen wij trouwens niet eten, wel wilde zalm van de visboer).

Kunnen de klachten ook een andere oorzaak hebben? (bedorven/ te veel bacteriŽn bv?)