Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291625 keer)

orionne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #480 Gepost op: februari 16, 2014, 11:23:36 »
ik heb toevallig biotomaten van de Jumbo liggen, die komen uit Israel
geen idee, hoe ze vervoerd worden en waar ze verpakt worden..
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #481 Gepost op: februari 16, 2014, 12:45:27 »
ik denk dat Tine dat ook bedoelde  ;)

Ik bedoelde niet onderweg zoals Tine schreef, maar in Spanje zelf.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #482 Gepost op: februari 16, 2014, 13:03:15 »
okť.
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #483 Gepost op: februari 16, 2014, 13:58:47 »
okť.

Tja, het kan op zoveel plekken mis gaan :s
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #484 Gepost op: maart 16, 2014, 11:35:48 »
De pindakaas met stukjes noot van Lidl, merk Vita D'Or gaat niet goed. Ik heb ze een mail gestuurd met de vraag waar de dextrose van gemaakt is, of er mogelijk toch een besmetting met gluten kan zijn en wat dan de ppm waarde is.
Zodra ik meer weet post ik het. Op het Livaad werd ik niet veel wijzer.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #485 Gepost op: maart 16, 2014, 20:22:31 »
Ik heb al eens geinformeerd naar hun Vita d”r gewone pindakaas:

Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van uw e-mail d.d. 10 juli jl. kunnen wij u als volgt informeren.

Allereerst willen wij u onze excuses aanbieden voor de late reactie.

Wij kunnen u helaas niet garanderen dat de pindakaas glutenvrij is omdat wij kruisbesmetting op de productielocatie niet kunnen uitsluiten.

Hopende u hiermede voldoende te hebben geÔnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Lidl Nederland GmbH
Afdeling Klantenservice

Eigenwijs als ik ben, heb ik het toch geprobeerd. Daarna werd ik ziek, een beetje. Dus hun mail klopt, het product is niet 0 ppm gluten. Ik heb helemaal geen schone pindakaas kunnen vinden (en het slechtst gingen de biologische soorten!). Ook onbesmette pinda's vinden is al een opgave. :roll:
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #486 Gepost op: maart 16, 2014, 20:26:46 »
Goedgekeurd:

- cacao Van Houten

Droste cacao ging de laatste tijd fout, dit is het alternatief, ik heb het eerst zelf getest, nu heeft Tom het ook getest, en het is goedgekeurd. Nu hebben we weer chocolaadjes, fijn! Morgen choco-cakejes bakken. :D

Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #487 Gepost op: maart 16, 2014, 20:27:09 »
Goedgekeurd:

- Thaise bio pandanrijst slagerij vd Geer 

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #488 Gepost op: maart 16, 2014, 20:28:25 »
Goedgekeurd:

- Grand'Õtalia pastasaus basilico glazen pot http://granditalia.nl/product/132-basilico_1

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #489 Gepost op: maart 16, 2014, 20:41:19 »
Afgekeurd:

- kroepoek Udang van het merk Rapindo (meegenomen bij de toko, zie http://www.tokoasiaonline.nl/5254566.html)

Het leek me een leuk alternatief, omdat in kroepoek uit de supermarkt altijd wat gluten zit. Maar dit merk uit IndonesiŽ is helaas ook niet 0 ppm.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #490 Gepost op: maart 17, 2014, 13:39:38 »
Afgekeurd:

- Hollandse bruine bonen, in een pot, merk HAK

Tom en ik werden er allebei ziek van (en het gehakt en de paprika's die erdoor zaten zijn niet verdacht, de rijst erbij ook niet).

Pallas

• Full Member
« Reactie #491 Gepost op: maart 17, 2014, 16:15:13 »
Van der Geer heeft hele lekkere bio bruine bonen, ze worden mooi zacht na het koken en de smaak is prima. Wel zelf koken... Ik kook veel tegelijk en vries porties in.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #492 Gepost op: maart 17, 2014, 18:37:36 »
Nog even over pindakaas van Lidl. De gewone gaat bij mij wel goed. Die met stukjes noot niet. Ik heb het vermoeden dat het komt door de dextrose.
Biologische pindakaas van AH gaat bij mij ook goed.

orionne

• Gold Member
« Reactie #493 Gepost op: maart 17, 2014, 19:05:03 »
ik neem de notenpasta's van Horizon, sesam, zonnebloem, etc, geen probleem
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #494 Gepost op: maart 17, 2014, 21:39:11 »
ik neem de notenpasta's van Horizon, sesam, zonnebloem, etc, geen probleem

Die gaan bij mij ook goed. Ik vind het alleen wat minder dat de pasta later in de pot zo droog wordt. Ik vind vooral het bovenste deel lekker ;)