Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291459 keer)

zoekende mama

• Sr. Member
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #465 Gepost op: januari 30, 2014, 09:04:03 »
orinne jij bent ook een lekkere de kids wel die zooi geven  :P
hier overigens zelf ziek nu dus fijn!geen fout

over de slager gesproken, mag ik de conclusie trekken dat alleen het pure vlees goed gaat...
hier gebruiken we alleen gehakt en runderworstjes in schapendarm mrt eigen zout en meel.
vleeswaren vanuit de winkel ging niet en op maat gemaakt vonden wij niet lekker.
kun je zo'n tartaat of ander stuk niet in plakjes snijden?wij hebben op mp een snijmachine gekocht voor 10euro  :lol:

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #466 Gepost op: januari 30, 2014, 09:12:07 »
Deze gaan hier ook goed, voor ons gemaakt van Pure Graze rundvlees met rijstmeel X.O en jozo zout:
- runderhamburgers
- runderknakworstjes (opwarmen in warm water)
- rundersaucijsjes (nog braden)

En van de vleeswaren:
- rosbief (daar zit niets door, is alleen pure graze rundvlees; wel snijden als eerst de machine gereinigd is)
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #467 Gepost op: januari 30, 2014, 09:13:15 »

Ja, fijn dat je ziek bent  :D gek genoeg voel ik dat ook zo, ben blij dat ik weet wat er mis ging
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

orionne

• Gold Member
« Reactie #468 Gepost op: januari 30, 2014, 09:57:38 »
wat ellendig Tine, voor jou en Tom.. :'
maar je had toch al eerder gegeten van het rookvlees zonder problemen (ik probeer even met je mee te denken?)

veel beterschap iig

dank zij jouw ervaringen, kom ik ook steeds een stuk verder met interpreteren van symptomen :s
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Pallas

• Full Member
« Reactie #469 Gepost op: januari 30, 2014, 21:21:39 »
HŤ ik had het ook koud die dag dat ik rookvlees had gegeten, was wat moe en heb de dag daarna op de bank gelegen, wat niet erg storend was omdat ik vrij had. Ik heb dat niet met elkaar in verband gebracht omdat hier in huis een griep rondwaart met keelpijn. Die keelpijn heb ik nog steeds niet. Tja soms weet je het gewoon niet... Is het een startende griep of niet...

Annikka

• Gold Member
« Reactie #470 Gepost op: januari 31, 2014, 22:44:31 »
Afgekeurd: Consenza cornflakes.
Ik had al zo'n vermoeden. Vandaag weer geprobeerd en lichte glutenreactie. Maar toch genoeg reden om het niet meer te nemen.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #471 Gepost op: januari 31, 2014, 22:52:16 »
Je zou kunnen vragen aan de fabrikant wat het glutengehalte is? Dan heb je voor jezelf wat meer houvast, bij welke ppm waarde je reageert.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #472 Gepost op: februari 01, 2014, 10:04:11 »
Dit is voor mij voor het eerst dat ik met een glutenreactie reageer op een glutenvrij product.  Misschien is het gewoon pech of komt het doordat er suiker in het product zit. Ik heb vaker gemerkt dat suiker een gevoeligheidsreactie versterkt.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

orionne

• Gold Member
« Reactie #473 Gepost op: februari 01, 2014, 11:00:18 »

ach, ik koop dezelfde, die ze thuis krijgen en als er bio druiven zijn, koop ik die :ja:

over de slager gesproken, mag ik de conclusie trekken dat alleen het pure vlees goed gaat...
hier gebruiken we alleen gehakt en runderworstjes in schapendarm mrt eigen zout en meel.
vleeswaren vanuit de winkel ging niet en op maat gemaakt vonden wij niet lekker.
kun je zo'n tartaat of ander stuk niet in plakjes snijden?wij hebben op mp een snijmachine gekocht voor 10euro  :lol:

Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

orionne

• Gold Member
« Reactie #474 Gepost op: februari 01, 2014, 11:02:15 »
ik merk een heel goede werking van mijn probiotica van orthica.. :ja:
kan geen dag zonder die pil :P

Annikka

• Gold Member
« Reactie #475 Gepost op: februari 01, 2014, 13:41:01 »
ik merk een heel goede werking van mijn probiotica van orthica.. :ja:
kan geen dag zonder die pil :P

Dat heb ik ook al diverse keren geprobeerd, maar merk geen verschil.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #476 Gepost op: februari 15, 2014, 17:50:43 »
Op het gevaar af dat jullie aan mijn gezond verstand gaan twijfelen:

Afgekeurd: trostomaten uit Spanje (AH)

Ik had bouillon getrokken en maakte er 2 keer soep van. De eerste keer met Tasty Tom tomaten van AH, dat was heel lekker. De tweede keer kocht ik andere tomaten bij AH, want er gingen 3 schaaltjes tomaten door de soep, en de Tasty Tom tomaten kostten 2,99 per doosje. Dat vond ik toch te gortig, dus kocht ik tomaten uit Spanje (ik koop eigenlijk altijd Hollandse tomaten). 's Avonds een borrelende buik en afgelopen nacht kon ik de hele nacht niet slapen. Tom zijn neus raakte verstopt. Ik ben extreem moe. Vandaag had Tom buikpijn en hoofdpijn. Ik had eerst nog niet in de gaten dat het de tomaten konden zijn. Dus nam ik het soeprestje als lunch. Ik kreeg heel snel een nieuwe aanval van vermoeidheid, maar ik dacht, dat is niet raar, want ik heb niet geslapen vannacht. Toen ging ik naar de wc: 6 cm ontlasting fout (bleef drijven), terwijl ik verder alleen brood en yoghurt gegeten had, net als anders. Tom huilen dat hij weer niet naar voetbal kon (3 van de 10 keer geweest :s), wat hij nou weer fout gedaan had..?? Dus nu zie ik visioenen van tomaten die in het ruim van het schip bespoten worden (ze worden groen geplukt en moeten rijpen, dat gaat met een speciale vernevelingsvloeistof) en ik peins over tomaten die net als vijgen met meel bestoven worden, of tomaten die op een bedje van stro gelegd worden, die in containers liggen waar eerst tarwe in lag (ja, ik had ze goed gewassen).... etc. Vandaag zie ik een tomatenspook. Ik kan er niets anders van maken. Maar ik weet nu weer waarom ik Hollandse tomaten eet.

orionne

• Gold Member
« Reactie #477 Gepost op: februari 16, 2014, 10:20:00 »
wat een vervelend verhaal Tine..
je zou bijna de keuringsdienst van Waarde inschakelen..

tomaten, nog nooit in me opgekomen.. :s

Nu moet ik zeggen, dat ik altijd de tomaten ontvel voor gebruik  en de pitjes eruit haal, voor ik ze gebruik, anders krijg ik geheid weer een anval van diverticulitis..

ik deed het ook wel eens andersom..hele tomaat voor in de soep en daarna zeven...
kan me niet herinneren, of het verschil maakt..
in de winter gebruik ik nauwelijks tomaten, vind ze in dit seizoen  niet lekker :z

Annikka

• Gold Member
« Reactie #478 Gepost op: februari 16, 2014, 10:54:19 »
Producten uit Spanje worden veel zwaarder bespoten dan die uit Nederland. Zou daar een link mee kunnen zijn?

Knoppie had ook vaak het idee dat ze glutenreacties kreeg op groente.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #479 Gepost op: februari 16, 2014, 11:00:30 »
Producten uit Spanje worden veel zwaarder bespoten dan die uit Nederland. Zou daar een link mee kunnen zijn?

ik denk dat Tine dat ook bedoelde  ;)
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.