Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291473 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #435 Gepost op: januari 25, 2014, 11:51:04 »
Hier geen spaghetti meer  :nee:, ik kan niets meer vinden wat helemaal veilig is.

Ik heb nu de Thaise rijst noedels van Terrasana, die zijn goedgekeurd, had al maanden geen spaghetti meer op, dus dat was fijn.

Ik ga proberen zelf lasagne te maken met mijn eigen maÔsmeel, rijstmeel en kleefrijstmeel (recept heb ik eens gepost uit Italie 'Italianen testen pasta' heet het item op dit forum). 
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #436 Gepost op: januari 25, 2014, 11:51:56 »
Goedgekeurd: wilde zalm van Hilvis.

Ik heb 3 jaar gezocht naar vis die veilig is. Geen kweekvis (die eet tarwe), geen toevoegingen.

En ik heb me in tijden niet zo goed gevoeld, ik heb opeens veel meer energie. Er zit kennelijk iets in die vis wat ik nodig heb, of het is toeval, kan ook nog, maar dan weet ik niet waarom ik opeens meer dingen tegelijk kan doen en het geen moeite meer kost om de ene voet voor de andere te krijgen... Heb vanochtend al yoghurt gemaakt, brood gebakken, cakejes gemaakt, en nu staat perensap te pruttelen, om perenstroop te maken. Straks nieuw rijstmeel kopen bij de toko en nieuwe melk en eieren halen bij de boer. Ben leuk bezig. :lol:
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #437 Gepost op: januari 25, 2014, 11:59:03 »
Goedgekeurd: xanthan gom van Zizo. Geen last van als ik 4 bolletjes brood eet.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #438 Gepost op: januari 25, 2014, 12:00:18 »
Goedgekeurd:
- verse sperziebonen uit Senegal bij AH.
- broccoli bij AH

Die sperziebonen uit Egypte twijfelde ik over, maar daar zat toen ook een blikje tonijn door, dus ik wist niet welke van de 2 fout ging.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #439 Gepost op: januari 25, 2014, 12:03:12 »
De slager (vd Geer) heeft rookvlees gemaakt van Pure Graze met ons eigen zout (jozo). Tom vindt het heerlijk. Vooral gewikkeld om ons eigen eitje. :D En nu moet ik weer brood bakken, de laatste tijd aten we pannenkoeken (meel met melk), omdat ik geen broodbeleg had, en wilde weten wat er mis ging.

Spekblokjes van rundvlees zijn in de maak. Bereduur, maar fijn om te hebben. Heb besloten dat ik apart ga bakken, man en andere zoon krijgen gewone spekblokjes, wij die van pure graze, anders is het niet te betalen. Heb ook nog kip en varkensvlees voor man en andere zoon, ik wil graag mijn vriezer leegmaken, ik heb een grote vriezer maar kom toch ruimte tekort omdat er ook melk in gaat, 10 liter per week.... verder ijs, brood, cake, pannenkoeken, vlees, boter etc.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #440 Gepost op: januari 25, 2014, 12:10:23 »
Free from peak schijnt ook een heel laag ppm te hebben, stond laatst in het magazine.ik zal eens kijken.

Dat heb ik aan de telefoon (en per mail) zo niet begrepen. Ze kunnen niet zeggen welk product het dichtst bij 0 zit (dat is ook niet het streven). Het meest veilig zijn producten uit Australie, waar alles per se onder 5 ppm moet zitten, bv. Orgran. Maar is hier soms ook nog te veel (dus meer dan 0 ppm, de boekweitpannenkoeken gaan het ene seizoen wel goed, het andere niet...) . Lieke is vrij zit ook onder 5 ppm.

orionne

• Gold Member
« Reactie #441 Gepost op: januari 25, 2014, 12:40:53 »
Tine, wat een activiteit opeens...
fijn voor je :duimop:
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #442 Gepost op: januari 25, 2014, 19:38:44 »
Dat heb ik aan de telefoon (en per mail) zo niet begrepen. Ze kunnen niet zeggen welk product het dichtst bij 0 zit (dat is ook niet het streven). Het meest veilig zijn producten uit Australie, waar alles per se onder 5 ppm moet zitten, bv. Orgran. Maar is hier soms ook nog te veel (dus meer dan 0 ppm, de boekweitpannenkoeken gaan het ene seizoen wel goed, het andere niet...) . Lieke is vrij zit ook onder 5 ppm.

Had ik gelezen in magine van de vereniging, daar stond een stukje over het merk.

Wat een gedoe allemaal zeg!
Voor mezelf zou ik het niet erg vinden maar mijn kind kan gewoon niks meer normaal eten.
Ik kan er met mijn kop niet meer bij!!

(we gaan toch nogmaals het stofwisselingsproces in om het zeker uit te sluiten, maar waarschijnlijk zal het er wel bij blijven dat ze het niet snappen en de schuld alleen maar ligt bij besmetting van alles, ik zou willen dat ik zelf eens zeker van mijn zaak kan zijn.maar het zo absurt!!)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #443 Gepost op: januari 25, 2014, 19:58:18 »
Goedgekeurd: wilde zalm van Hilvis.

Ik heb 3 jaar gezocht naar vis die veilig is. Geen kweekvis (die eet tarwe), geen toevoegingen.

En ik heb me in tijden niet zo goed gevoeld, ik heb opeens veel meer energie. Er zit kennelijk iets in die vis wat ik nodig heb, of het is toeval, kan ook nog, maar dan weet ik niet waarom ik opeens meer dingen tegelijk kan doen en het geen moeite meer kost om de ene voet voor de andere te krijgen... Heb vanochtend al yoghurt gemaakt, brood gebakken, cakejes gemaakt, en nu staat perensap te pruttelen, om perenstroop te maken. Straks nieuw rijstmeel kopen bij de toko en nieuwe melk en eieren halen bij de boer. Ben leuk bezig. :lol:

Wat goed om te lezen dat je je zoveel beter voelt :duimop:
Vraagje nog. Waar koop jij wilde zalm van Hilvis? Is dat ene merk of een viswinkel?

Misschien komt het door de omega 3 vetten in zalm. Walnoten zouden dan bv ook goed voor je zijn.
Mijn glutenvrije zoon en ik merken dat we kracht krijgen van kip en van boekweitmeel.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #444 Gepost op: januari 25, 2014, 22:16:18 »
Hilvis is de glutenvrije visboer http://www.hilvis.nl/ en http://www.glutenvrijevisboer.nl/onze-producten/glutenvrije-vis/verse-vis/wilde-zalmfilet-100-gram/
Ik bestel de zalm en haal het op in Elst, hij heeft ook een webwinkel.  ;)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #445 Gepost op: januari 26, 2014, 15:48:34 »
Afgekeurd:

- potje augurken zoetzuur van AH (ik weet niet meer of ik dat al gemeld had; azijn wordt gestart met gerst, dat zal het probleem wel zijn)

- hele gerookte makreel Smit Vis (Sligro)

Ook de pinda's gekocht in Duitsland, in van die handige kleine vacuŁm verpakkingen voor onderweg, zijn afgekeurd:

- Ultje ErdnŁsse 3 keer 50 g. geroosterd en gezouten

http://www.direct-getraenke.de/zum-kaffee--tee--und-gebaeckshop/knabberartikel/nuesse/ueltje-erdnuesse.php

orionne

• Gold Member
« Reactie #446 Gepost op: januari 26, 2014, 17:14:21 »
het lijstje wordt wel steeds kleiner he Tine..
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #447 Gepost op: januari 26, 2014, 17:23:29 »
Nee, hoor, ik heb nu zalm en rookvlees en perenstroop (voor op het zelfgebakken brood en in mijn zelfgemaakte yoghurt), en veilig vlees, dat is een weldaad.  ;)

orionne

• Gold Member
« Reactie #448 Gepost op: januari 26, 2014, 17:26:36 »
Nee, hoor, ik heb nu zalm en rookvlees en perenstroop (voor op het zelfgebakken brood en in mijn zelfgemaakte yoghurt), en veilig vlees, dat is een weldaad.  ;)

dat geloof ik zeker.... :ja:

ik bedoelde dan ook het kooplijstje :z

Annikka

• Gold Member
« Reactie #449 Gepost op: januari 26, 2014, 20:07:23 »
Hilvis is de glutenvrije visboer http://www.hilvis.nl/ en http://www.glutenvrijevisboer.nl/onze-producten/glutenvrije-vis/verse-vis/wilde-zalmfilet-100-gram/
Ik bestel de zalm en haal het op in Elst, hij heeft ook een webwinkel.  ;)

Dankjewel Tine :duimop:
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.