Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291651 keer)

orionne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #420 Gepost op: januari 12, 2014, 14:45:08 »
ik neem dan ook bij voorkeur geen tabletjes Annika, maar druppels ;)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #421 Gepost op: januari 12, 2014, 21:23:27 »
Welke druppels neem jij? Hopelijk geen levertraan want dat gaat ook niet lekker bij mij. Niet vanwege de gluten waarschijnlijk, maar ik heb een nogal eigenwijs lijf.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #422 Gepost op: januari 12, 2014, 21:50:13 »
Welke druppels neem jij? Hopelijk geen levertraan want dat gaat ook niet lekker bij mij. Niet vanwege de gluten waarschijnlijk, maar ik heb een nogal eigenwijs lijf.

die van life extension gingen bij mij goed en later bij alexandra geloof ik ook

Annikka

• Gold Member
« Reactie #423 Gepost op: januari 13, 2014, 18:34:24 »
Gebruik jij ze nog? En welke dan precies?
Ik durf eigenlijk geen supplementen meer te kopen.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

orionne

• Gold Member
« Reactie #424 Gepost op: januari 13, 2014, 18:41:32 »
ik gebruik de druppels van Dagravit kids, in mijn geval vit K en D, heb er geen last van gehad.
aangezien mij vit. D gehalte nu goed is, gebruik ik dit nog maar spaarzaam.
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #425 Gepost op: januari 13, 2014, 19:40:12 »
Gebruik jij ze nog? En welke dan precies?
Ik durf eigenlijk geen supplementen meer te kopen.

Was deze vraag aan mij gericht? ik gebruik hem nog ja en lijk er geen last van te hebben, het is een hoge dosis dus je hoeft er ook niet een elke dag te nemen, welke dosis moet je hebben?

Annikka

• Gold Member
« Reactie #426 Gepost op: januari 14, 2014, 13:18:19 »
Was deze vraag aan mij gericht? ik gebruik hem nog ja en lijk er geen last van te hebben, het is een hoge dosis dus je hoeft er ook niet een elke dag te nemen, welke dosis moet je hebben?

Ja, die vraag was aan jou. Al ben ik ook wel blij met het antwoord van Orionne.
Ik ga eens kijken voor de Dagravit. Kan ik gewoon hier in het dorp kopen en niet zo duur.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #427 Gepost op: januari 23, 2014, 11:49:42 »
Goedgekeurd pure graze runderlever van slagerij van der Geer.
Eet vanaf nu ca 25 gram per week en daarmee kan ik mijn vitamine b12 op peil houden.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

orionne

• Gold Member
« Reactie #428 Gepost op: januari 23, 2014, 12:20:08 »
Goedgekeurd pure graze runderlever van slagerij van der Geer.
Eet vanaf nu ca 25 gram per week en daarmee kan ik mijn vitamine b12 op peil houden.

fijn voor je Alexandra!!

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #429 Gepost op: januari 25, 2014, 07:23:24 »
eten jullie spagettie?zo ja welke?

sam mills ging altijd aardig goed maar afgelopen week :roll:. het krijgt nog een herkansing want we kunnen niet ook nog zonder dat :<.maar als iemand nog een idee heeft.

Pallas

• Full Member
« Reactie #430 Gepost op: januari 25, 2014, 07:58:55 »
Ik had ook de pure graze runderlever, hij had het vorige week liggen inderdaad! En het ging goed. Lekker ook met gebakken appel, knoflook en ui. Plus veeeeel zout  :D.

Spaghettisaus eet ik altijd met bonen of met een rijststoombroodje. Je zou rijststicks kunnen proberen maar dat vond ik zelf het risico niet waard op een foutje. Ik heb lang problemen gehad met spaghettisaus en kwam er later achter dat het aan de champignons lag. Het kan dus ook nog iets anders zijn geweest misschien?

Annikka

• Gold Member
« Reactie #431 Gepost op: januari 25, 2014, 10:01:45 »
Ik heb een heel lekker paleorecept van pastasaus en daar eet je geen pasta bij, maar een groene salade.

Wel balen als Sam Mills ook niet goed gaat. Daar heeft Tine soms toch ook last van? Dat het van partij tot partij verschilt?

orionne

• Gold Member
« Reactie #432 Gepost op: januari 25, 2014, 10:12:09 »
ik heb de Free from van Peak( van de Jumbo) tagliatelle gegeten, en geen last gehad, misschien hebben ze ook spaghetti?

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #433 Gepost op: januari 25, 2014, 10:28:16 »
Free from peak schijnt ook een heel laag ppm te hebben, stond laatst in het magazine.ik zal eens kijken.

Deze verpakking was duidelijk raak :<, beide kids drama.verder zat er gehakt in van van de geer en ui en geschilde courgette met heinz kethup.
normaal ging het prima eten wekelijks spagetti dus erg belangrijk.
Rijststicks gebruik ik voor bami maar wil meneer niet dus hebben echt ordinare spagettie nodig.

orionne

• Gold Member
« Reactie #434 Gepost op: januari 25, 2014, 10:35:12 »
mijn man vond deze tagliatelle ook heerlijk, de smaak is prima, weer eens wat anders he..
ga de lasagna ook proberen