Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291637 keer)

Pallas

• Full Member
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #390 Gepost op: december 28, 2013, 19:53:04 »
@ Annika, ik maak ontbijtpannenkoekjes van 'gewone' (rijpe) bananen met ei. 1 banaan met 1 ei is de verhouding, gewoon pureren of blenderen. Ze branden snel aan, rustig bakken, warm eten met ahornsiroop en roomboter er overheen.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #391 Gepost op: december 29, 2013, 08:58:26 »
@ Annika, ik maak ontbijtpannenkoekjes van 'gewone' (rijpe) bananen met ei. 1 banaan met 1 ei is de verhouding, gewoon pureren of blenderen. Ze branden snel aan, rustig bakken, warm eten met ahornsiroop en roomboter er overheen.

Dankjewel. Ga ik dat eens maken :)
Onrijpe bakbananen zal ik in ons dorp moeilijk kunnen vinden. Ik wil ook met gewone onrijpe bananen pannenkoeken proberen.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #392 Gepost op: december 29, 2013, 15:19:08 »
Iemand die een poedersuiker weet die geschikt is?

Pallas

• Full Member
« Reactie #393 Gepost op: december 29, 2013, 16:29:22 »
Suiker zelf vermalen in de keukenmachine of koffiemolen, soms lukt het niet, de vijzel werkt altijd al is het wel meer werk.

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #394 Gepost op: december 29, 2013, 17:37:27 »
Ik heb net een nieuw koffiemolentje gekocht (Tomade, 15 euro, Marskramer) om gewone suiker (kristalsuiker) fijn te malen tot poedersuiker. Gaat goed, maar je mag het niet te lang achter elkaar doen, de vorige begon te stinken, die raakte doorgebrand, overbelast door noten, mais en suiker. Noten gaan trouwens beter in mijn staafmixer met molentje.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #395 Gepost op: december 29, 2013, 20:13:36 »
Natuurlijk!slim :duimop:

Eens kijken hoe wij dat voor elkaar gaan krijgen

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #396 Gepost op: december 30, 2013, 10:17:03 »
Afgekeurd: rozijnen Sunmaid, zowel grote bus als (maxi)doosjes.

Ik deed rozijnen door mijn bolletjes brood en toen ging het fout. Dus ik keek op de website van SunMaid en daar stond uitgebreide info over gluten en de geringe kans op besmetting. Dus ik dacht, misschien ging er toch iets anders fout. Nogmaals gegeten. Opnieuw fout. Ik kan er niet omheen: de Sunmaid rozijnen gaan fout. 3 bolletjes brood, 3 cm ontlasting blijft drijven, Tom vond de rozijnen zo lekker dat hij nog een klein doosje ervan at, hij werd bleek, kreeg buikpijn en ging met paracetamol naar bed. Helaas kan ik het oliebollenplan nu laten varen. Heb bedacht om dan maar appelflappen te doen. Tenzij iemand een geschikt merk weet?
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

petraw

• Gold Member
« Reactie #397 Gepost op: december 30, 2013, 10:22:02 »
Kun je geen oliebollen bakken zonder rozijnen, Tine? Of met appelsnippers erdoor als alternatief?
De appelbeignets van het recept hier op het forum zijn trouwens ook lekker hoor.
Hopelijk knapt Tom snel op en kan hij morgen weer onbezorgd smullen :)

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #398 Gepost op: december 30, 2013, 13:40:39 »
Meray heeft ook rozijnen. De hazelnoten gaan goed, dus misschien de rozijnen ook wel. Heb het zelf niet geprobeerd.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

orionne

• Gold Member
« Reactie #399 Gepost op: december 30, 2013, 13:46:25 »
wat een ellende is dat toch Tine.. :"
ben ook niet van plan oliebollen te bakken oid, misschien appelbeignets

ik moet het afkloppen, maar heb de laatste dagen geen onverwachte glutenreacties gehad..
zou de orthiflor ook hier goed werken??
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #400 Gepost op: december 30, 2013, 14:07:52 »
wat een ellende is dat toch Tine.. :"
ben ook niet van plan oliebollen te bakken oid, misschien appelbeignets

ik moet het afkloppen, maar heb de laatste dagen geen onverwachte glutenreacties gehad..
zou de orthiflor ook hier goed werken??

Probiotica heeft meerder supergevoelige minder gevoelig maakt dus mischien is dat ook zo in jou geval

orionne

• Gold Member
« Reactie #401 Gepost op: december 30, 2013, 14:26:00 »
Probiotica heeft meerder supergevoelige minder gevoelig maakt dus mischien is dat ook zo in jou geval

dat zou een heel prettige bijkomstigheid zijn... :duimop:
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #402 Gepost op: december 31, 2013, 12:54:29 »
Ik kocht altijd kruiden van het merk Dalamaya bij de Turkse toko. Ik had de indruk dat ik die kruiden goed verdroeg.
Er staat nu op veel verpakkingen dat de kruiden mogelijk besmet zijn met gluten. :(
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #403 Gepost op: januari 01, 2014, 10:42:25 »
Impala corned beef is hier afgekeurd.
Mijn zoon en ik kregen verschillende reacties. Hij hoofdpijn, migraine en vermoeidheid. Ik huiduitslag en een soort van 'vies' gevoel.
Aan de ene kant jammer dat mijn zoon ook nogal gevoelig blijkt te zijn. Aan de andere kant kunnen we nu glutenfouten beter herkennen als we ons tegelijk niet fit voelen.
Het wordt nog een hele uitdaging komend jaar :roll:

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #404 Gepost op: januari 01, 2014, 13:21:44 »
Goedgekeurd: Meray rozijnen.

Maar... wat een werk om alle pitjes eruit te halen!