Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291733 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #345 Gepost op: november 26, 2013, 21:51:39 »
Hier ging de doves farm bakpoeder ook niet.
De zizo bakpoeder hebben we nu een paar dagen en gaat veel beter"

Fijn om te weten. Zat al te twijfelen of ik het nog een keer zou proberen...

Ik heb AH zonnebloemolie voor friet en oliebollen, ook Bertolli olijfolie oranje dop (voor friet in de oven).  
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #346 Gepost op: november 26, 2013, 21:52:28 »
@Tine,
Jij hebt toch de kokosolie van omega and more gebruikt?
Heb je de virgin olie van Royal Green al geprobeerd? De virgin kokosolie is zuiverder en van hogere kwaliteit.

Ben jij telepathisch? :D Vandaag gekocht, voor nieuwe chocola.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #347 Gepost op: november 27, 2013, 07:53:42 »
Ben jij telepathisch? :D Vandaag gekocht, voor nieuwe chocola.

Ben niet telepathisch, wel heldervoelend. Mag dat ook ;)
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

orionne

• Gold Member
« Reactie #348 Gepost op: november 27, 2013, 10:48:13 »
ik gebruik ook de royal green kokosolie, heb teveel slechte verhalen gelezen over omega and more.. :D

en heb net een nieuw bericht geschreven over champignons :s
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #349 Gepost op: november 27, 2013, 11:13:58 »
Ik heb inmiddels diverse soorten vlees geprobeerd van Pure Graze, eerst in kleine hoeveelheden, daarna in grotere hoeveelheden. Conclusie: we kunnen wel een plakje ham of gekookte worst op brood eten, maar geen grotere hoeveelheden varkensvlees en kip.

Goed:
- rundvlees
- lamsvlees

Fout:
- varkensvlees
- kip

Ik heb contact gehad met de slager. De koeien en schapen leven voor 100% op gras. En de kippen en varkens lopen wel op gras, maar krijgen bijvoer met o.a. tarwe. Volgens de slager wordt gezocht naar mogelijkheden om tarwe te vervangen. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken, ik hoop van wel. Ik moet toch wel even slikken nu ik geen 'snel' varkensvlees en kip meer heb. Ik heb nu een lading rundvlees besteld (ook worstjes, hamburgers, met mijn eigen rijstmeel/jozo zout) en veel gehakt, toch nog een beetje gemak. Mijn portemonnee raakt alleen snel leeg...

mijne ook....gelukkig sponsort mijn vader tijdelijk mijn vlees. Krijg zelfs op mijn kop als ik geen biefstuk besteld heb.   :z
erg lief van hem en hij hoopt dat ik zo sneller aansterk en op krachten kom.

En ben benieuwd naar de kokosolie testen van tine.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

Pallas

• Full Member
« Reactie #350 Gepost op: november 27, 2013, 13:40:06 »
Ik heb ook Royal green cocosolie maar ik gebruik er weinig van om te eten. Ik smeer het wel op mijn lippen, vet de gietijzeren grillpan ermee in na gebruik, ontklit knopen in kinderhaar en er staat een pot in de badkamer bij wijze van bodylotion/haarvet  :duimop:.

Kun je dus je 'foute' cocosolie nog goed gebruiken!

Wat doen jullie met producten die fout gaan? Mijn moeder is een dankbare afnemer van 'foutjes'. En op kantoor heb ik menigmaal getrakteerd op koek van toch-niet-zo-glutenvrij amandelmeel enz.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #351 Gepost op: november 28, 2013, 08:06:47 »
Wat super lief van je vader alexandra!!

Waar kopen jullie drost cacao?hier nog steeds niet gespot.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #352 Gepost op: november 28, 2013, 08:18:49 »
Ik koop Droste cacao bij een grote AH.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #353 Gepost op: november 28, 2013, 09:57:39 »

Waar kopen jullie drost cacao?hier nog steeds niet gespot.

bij de ah, staat beneden onder de koffie

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #354 Gepost op: november 28, 2013, 10:02:55 »
Stom bij onze ah dus mooi niet!blooker hebben ze bij ons alleen.
Ik kijk eens bij een anders :duimop:

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #355 Gepost op: november 30, 2013, 19:09:43 »
Vannacht niet geslapen; Tom sliep pas rond 24.00 uur, hij was te ziek om te voetballen vandaag.

Afgekeurd: sliptong AH uit de koeling.

Ik had goede hoop, geen kweekvis, geen toevoegingen. Toch werden we er ziek van. Besmetting of ingespoten met water/eiwitmengsel? Wie het weet, mag het zeggen. Jammer, want ik had een paar 'naturel' vissoorten ontdekt. Als de vriezer leeg is, toch maar naar de visafslag afreizen voor veilige vis. 

orionne

• Gold Member
« Reactie #356 Gepost op: november 30, 2013, 19:21:14 »
beterschap voor Tom Tine,
wat is het toch een energievretend traject voor jullie :s
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #357 Gepost op: november 30, 2013, 19:55:09 »
Gaap  :D mijn bed lokt. ;) We hadden gelukkig toch een leuke middag (Tom vierde zijn verjaardag).

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #358 Gepost op: november 30, 2013, 20:05:19 »
gefeliciteerd tine met Tom! :x

Hier ook een ziek kindje, zo zielig ook wij leuk weekend op de planning. sint sint sint :oo:.

Ik ben blij als we weer een vast dieet hebben. in twee weken tijd bakpoeder en frituurvet moeten zoeken bah. Tine knap dat jij nog zoveel durft te proberen hoor. Wij hebben dat allang opgegeven. Don't change the winning team ;)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #359 Gepost op: november 30, 2013, 22:21:47 »
Enig idee wat er mis ging? Ach... ik lees het al, elders. Feestjes en verjaardagen... die gaan te vaak mis, vooral op die leeftijd. Toch zegt Tom altijd, dat hij het voor geen goud (had) wil(len) missen. Een kind wil toch meedoen. Kennelijk neemt hij dan de buikpijn achteraf op de koop toe... en geniet hij van de momenten dat het goed gaat. Gelukkig maar... Kinderen nemen dingen zoals ze komen. Wij halen opgelucht adem als het weer 'normaal' is.