Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291464 keer)

Annikka

• Gold Member
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #330 Gepost op: november 20, 2013, 18:53:37 »
Die oranje potten zijn van Omega & More.
Die gaat bij mij ook goed, al heb ik tegenwoordig Royal Green van De Tuinen. Vooral de virgin vind ik erg lekker. Ik gebruik deze niet bij het koken want dan smaakt het me te kokosachtig.

Ik verdraag geen enkele soort kokosmelk goed. Die van Vitasia gaat nog het best want daar zit geen sulfiet in, maar als ik het te vaak gebruik krijg ik er eczeem van. Ik vermoed door een toevoeging.
Ik eet nu bijna dagelijks verse kokosnoot. Vinden we erg lekker door de fruitsalade. En goed voor oa de darmen.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #331 Gepost op: november 23, 2013, 16:27:07 »
Wij gebruikte eerder euroshopper frituurvet maar die hebben ze er voor het gemak even uitgegooid.

We zitten al met een test van de bakpoeder en nu komt dit erbij erg vervelend altijd.

Dus als jullie tips hebben voor vet graag.olie is hier ook niet mogelijk

Annikka

• Gold Member
« Reactie #332 Gepost op: november 23, 2013, 16:48:10 »
Voor frituren kun je ontgeurde kokosolie nemen of ossewit. De laatste is een stuk goedkoper.
Van bakpoeder gebruik ik altijd wijnsteenbakpoeder uit de natuurvoedingswinkel. Baking soda heb ik bij de apotheek vandaan gehad, uit de UK en een goedkoop merk uit de toko (oranje doosje). Ze gaan allemaal goed.
Ik weet niet waar je woont. Ossewit wordt bij de Poiesz supermarkten verkocht. Die zitten in het noorden van Nederland.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #333 Gepost op: november 23, 2013, 18:11:17 »
Ik ben er net achter dat Tom deze week ziek werd van de Omega & More kokosolie. http://www.vitamins.nl/kokosolie?utm_source=google&utm_medium=shopping&utm_term=CPC&utm_content=Kokosolie&utm_campaign=/Kokosolie&gclid=CKeExILR-7oCFUFd3goddHgAqg

Doves Farm bakpoeder is ook afgekeurd. http://www.glutenvrijemarkt.com/zelf-bakken/rijsmiddelen/bakpoeder.html

De Etos zuiveringszout lijkt goed te gaan.

Ik heb ossevet en reuzel besteld bij de slager.

Ik heb al even de acacia honing van De Traay niet in gebruik, omdat er iets mis ging, maar ik ga het opnieuw proberen, ik denk dat het de kokosolie was, nu hij dat 2 dagen niet op heeft, heeft hij geen buikpijn. Tom wil graag de honing in zijn yoghurt en door zijn popcorn. ;)
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #334 Gepost op: november 23, 2013, 18:29:40 »
Welke kokosolie tine ?
En wat is reuzel?
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #335 Gepost op: november 23, 2013, 19:32:31 »
Reuzel is Varkensvet.
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

orionne

• Gold Member
« Reactie #336 Gepost op: november 23, 2013, 19:50:04 »
misschien is het wel erg handig om foto's te plaatsen van de producten, die genoemd worden :)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #337 Gepost op: november 23, 2013, 20:29:09 »
Heb er links bij gezet. ;)
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #338 Gepost op: november 24, 2013, 09:11:14 »
Vervelend dat die kokosolie nu fout gaat. Die ging eerder juist zo goed bij jullie. Hopelijk vind je snel een vervanger om onder andere weer chocolade te maken.

De pure graze rundvet van slagerij van der Geer gaat hier goed.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #339 Gepost op: november 26, 2013, 18:14:25 »
Ik heb inmiddels diverse soorten vlees geprobeerd van Pure Graze, eerst in kleine hoeveelheden, daarna in grotere hoeveelheden. Conclusie: we kunnen wel een plakje ham of gekookte worst op brood eten, maar geen grotere hoeveelheden varkensvlees en kip.

Goed:
- rundvlees
- lamsvlees

Fout:
- varkensvlees
- kip

Ik heb contact gehad met de slager. De koeien en schapen leven voor 100% op gras. En de kippen en varkens lopen wel op gras, maar krijgen bijvoer met o.a. tarwe. Volgens de slager wordt gezocht naar mogelijkheden om tarwe te vervangen. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken, ik hoop van wel. Ik moet toch wel even slikken nu ik geen 'snel' varkensvlees en kip meer heb. Ik heb nu een lading rundvlees besteld (ook worstjes, hamburgers, met mijn eigen rijstmeel/jozo zout) en veel gehakt, toch nog een beetje gemak. Mijn portemonnee raakt alleen snel leeg...

orionne

• Gold Member
« Reactie #340 Gepost op: november 26, 2013, 19:28:59 »
wat een zoektocht Tine...
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Angela76

• Gold Member
« Reactie #341 Gepost op: november 26, 2013, 21:08:25 »
ik heb gisteren een potje Manuka honing gekocht bij de tuinen..duur..daar ga je echt niet mee bakken
toevallig kreeg ik een tip (weer) over de geneeskracht van honing, dus heb 12 euri geÔnvesteerd in een klein potje van 250 gram actieve honing 12+..
ik houd dit nu voor wonden en eczeem..kijken of ik er iets van merk... :)

en op dit moment gebruik ik geen honing om te bakken, meestal toch gewoon suiker.. ;)
(ik snoep niet veel ,dus dat beetje suiker is echt niet slecht...)

wij gebruiken bij doorlig wonden en diabetische voeten honing rechtstreeks van de imker. Dat werkt super. Het moet wel zonder toevoegingen zijn. Let daar op! Honing is super geneeskrachtig.
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #342 Gepost op: november 26, 2013, 21:31:38 »
Hier ging de doves farm bakpoeder ook niet.
De zizo bakpoeder hebben we nu een paar dagen en gaat veel beter"

Bakt niemand friet in ordinair frituurvet?ik moet na het weekend nieuwe gaan halen

Annikka

• Gold Member
« Reactie #343 Gepost op: november 26, 2013, 21:42:31 »
@Tine,
Jij hebt toch de kokosolie van omega and more gebruikt?
Heb je de virgin olie van Royal Green al geprobeerd? De virgin kokosolie is zuiverder en van hogere kwaliteit.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #344 Gepost op: november 26, 2013, 21:50:45 »
Ik heb inmiddels diverse soorten vlees geprobeerd van Pure Graze, eerst in kleine hoeveelheden, daarna in grotere hoeveelheden. Conclusie: we kunnen wel een plakje ham of gekookte worst op brood eten, maar geen grotere hoeveelheden varkensvlees en kip.

Goed:
- rundvlees
- lamsvlees

Fout:
- varkensvlees
- kip

Ik heb contact gehad met de slager. De koeien en schapen leven voor 100% op gras. En de kippen en varkens lopen wel op gras, maar krijgen bijvoer met o.a. tarwe. Volgens de slager wordt gezocht naar mogelijkheden om tarwe te vervangen. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken, ik hoop van wel. Ik moet toch wel even slikken nu ik geen 'snel' varkensvlees en kip meer heb. Ik heb nu een lading rundvlees besteld (ook worstjes, hamburgers, met mijn eigen rijstmeel/jozo zout) en veel gehakt, toch nog een beetje gemak. Mijn portemonnee raakt alleen snel leeg...

toch bizar! Hier word ook alleen gehakt en worstjes van DE slager gegeten, overigens wel van het normale gehakt dat gaat goed gelukkig, mijn portomonee is al leeg ;).