Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291748 keer)

orionne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #315 Gepost op: november 16, 2013, 12:49:48 »
goedgekeurd: leverpastei, ÷koland, natuurvoedingszaken..
ik gebruik dit nu, als ik een dag weg moet als lunch, nooit last gehad... :)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #316 Gepost op: november 16, 2013, 15:43:43 »
Die lijkt me lekker :)
Nu nog een natuurvoedingswinkel vinden die hem verkoopt. Ik heb het hier nog nooit gezien.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

orionne

• Gold Member
« Reactie #317 Gepost op: november 16, 2013, 18:01:41 »
Die lijkt me lekker :)
Nu nog een natuurvoedingswinkel vinden die hem verkoopt. Ik heb het hier nog nooit gezien.

alle ekoplaza's verkopen dit en misschien is het online  te bestellen
in de winkel kom je het niet zomaar tegen, zou altijd even vragen..
ik heb net weer wat ingeslagen, prijs: 1.39 euro, en regelmatig in de aanbieding, ik dacht voor 98 cent
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

orionne

• Gold Member
« Reactie #318 Gepost op: november 17, 2013, 11:18:15 »
ik heb gisteren een potje Manuka honing gekocht bij de tuinen..duur..daar ga je echt niet mee bakken
toevallig kreeg ik een tip (weer) over de geneeskracht van honing, dus heb 12 euri geÔnvesteerd in een klein potje van 250 gram actieve honing 12+..
ik houd dit nu voor wonden en eczeem..kijken of ik er iets van merk... :)

en op dit moment gebruik ik geen honing om te bakken, meestal toch gewoon suiker.. ;)
(ik snoep niet veel ,dus dat beetje suiker is echt niet slecht...)

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #319 Gepost op: november 18, 2013, 10:32:45 »
 :D :D :D
hoera!!!
Net naar de wc geweest en tot mijn grote verbazing was de ontlasting 1 geheel en volledig zakkend.
Iets te hard nog wat wat pijnlijk is, maar wat een vooruitgang zeg. En dat door alleen maar te stoppen met de pelpinda's van ah. Dat was dus de laatste boosdoener . Laatste keer dat mijn ontlasting zo goed was was in mei dit jaar. Hoop dat zo blijft.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

orionne

• Gold Member
« Reactie #320 Gepost op: november 18, 2013, 10:35:42 »
hoera!!!
Net naar de wc geweest en tot mijn grote verbazing was de ontlasting 1 geheel en volledig zakkend.
Iets te hard nog wat wat pijnlijk is, maar wat een vooruitgang zeg. En dat door alleen maar te stoppen met de pelpinda's van ah. Dat was dus de laatste boosdoener . Laatste keer dat mijn ontlasting zo goed was was in mei dit jaar. Hoop dat zo blijft.
fijn voor je Alexandra..

je kunt nu nog opnieuw alles proberen mbt je vitamines..want die conclusies kunnen de prullenbak in :z (met dank aan AH)

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #321 Gepost op: november 18, 2013, 10:53:46 »
hoera!!!
Zou het niet ook aan het vless kunnen liggen dat je hebt veranderd, of een combi?

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #322 Gepost op: november 18, 2013, 12:52:14 »
Na het veranderen van het vlees merkte ik een lichte verbetering van de ontlasting.
Na het stoppen met pelpinda's merk ik enorme verbetering van de ontlasting.
Dus is combinatie van beiden, maar pelpinda's grootste oorzaak. Besef dat je dat liever niet hoort, omdat je afhankelijk bent van pelpinda's maar het is niet anders.

Heb zelf walnoten gekregen van de notenboom in de tuin van de buren van mijn ouders.
Dat moet goed gaan en kan daar even mee vooruit.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #323 Gepost op: november 18, 2013, 13:32:11 »
Eindelijk weer eens 'goed' nieuws van jouw kant. Tijd om de vicieuze cirkel te doorbreken! Ik hoop dat je nu weer verder kunt herstellen, ik duim voor je! :ja:

Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #324 Gepost op: november 18, 2013, 15:23:21 »
Na het veranderen van het vlees merkte ik een lichte verbetering van de ontlasting.
Na het stoppen met pelpinda's merk ik enorme verbetering van de ontlasting.
Dus is combinatie van beiden, maar pelpinda's grootste oorzaak. Besef dat je dat liever niet hoort, omdat je afhankelijk bent van pelpinda's maar het is niet anders.

Heb zelf walnoten gekregen van de notenboom in de tuin van de buren van mijn ouders.
Dat moet goed gaan en kan daar even mee vooruit.

nee hoor, het is niet echt een probleem om te horen, ik dacht het zelf ook al. Ben inmiddels ook al bezig met oplossing

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #325 Gepost op: november 18, 2013, 19:25:04 »
Alexandra, ben je eigenlijk minder moe hierdoor? dat zou natuurlijk wel fijn zijn

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #326 Gepost op: november 19, 2013, 09:04:08 »
Nee nog niet. Ben ook pas sinds zondag ontgluut en verwacht ook niet snel resultaat.
Helaas afgelopen week wel weer een kilo afgevallen....hoop dat niet meer wordt. Mis natuurlijk veel calorien doordat ik geen pinda's meer eet.
Nu weer virusje denk ik. Slaap slecht, veel spierpijn, hoofdpijn, misselijk en hartkloppingen
tja zal het allemaal de tijd geven.

orionne

• Gold Member
« Reactie #327 Gepost op: november 19, 2013, 10:00:44 »
ontgluten kan deze griepachtige verschijnselen verklaren, maar dat wist je vast al

orionne

• Gold Member
« Reactie #328 Gepost op: november 20, 2013, 13:41:45 »
vanmiddag heb ik champignons gebruikt in cocosmelk van Fair trade en zelfgemaakte kippenbouillon..
en het is goed mis

ik heb de zoekfunctie gebruikt en vond al een klein stukje, dat champignons besmet kunnen zijn met gluten..
ik heb ze gebakken in kokosolie

Iemand laatst dezelfde ervaringen? :?

Champignons waren los van de ekoplaza, maar juist van die losse had ik nooit last :roll:

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #329 Gepost op: november 20, 2013, 15:52:07 »
Ik eet champignos van AH ze komen meestal uit Belgie, geen last van. Nutco kokosmelk gaat goed, andere merken weet ik niet. Kokosolie gaat hier ook goed (oranje pot plastic, ik weet het merk even niet).

Beterschap!
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.