Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 293227 keer)

knoppie

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #300 Gepost op: november 14, 2013, 19:31:52 »
Tom is al een paar dagen ziek thuis, ik vermoed dat de acaciahoning van De Traay toch niet goed gaat, ik had dit gebruikt voor pepernoten en chocolaatjes en in de yoghurt. Misschien is manoeka honing een alternatief (ik weet niet hoe je het schrijft), als ik volgende week wat moed heb verzameld (en wat meer energie) ga ik het testen. Morgen staat de Margriet beurs in de planning, hoop dat ik op mijn benen kan staan, vannacht niet geslapen en als een gek nieuwe dingen gemaakt: chocola, yoghurt, bouillon voor morgen, nieuwe broodjes, cakejes. :P

Manuka honing lijkt idd een veilige optie, heb je wat nieuws over de pinda's?

Angela76

• Gold Member
« Reactie #301 Gepost op: november 14, 2013, 21:21:42 »
Heel slecht brood beleg is het. Maar evt wat voor variatie?

kristasuiker met cacao er door. Dat in een strooibus. Ik weet de verhouding niet meer. Jeugd sentiment:-)
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #302 Gepost op: november 14, 2013, 21:30:54 »
Heel slecht brood beleg is het. Maar evt wat voor variatie?

kristasuiker met cacao er door. Dat in een strooibus. Ik weet de verhouding niet meer. Jeugd sentiment:-)

klinkt erg leuk en hoe simpel kan het zijn! Thanks
mijn zoon wil geen cacao maar mijn dochter hoe kan het ook anders is verslaafd aan cacou

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #303 Gepost op: november 15, 2013, 08:58:12 »
Manuka honing lijkt idd een veilige optie, heb je wat nieuws over de pinda's?

ik heb de pinda's aan mijn vader gegeven. Die heeft geen coeliakie.
Zijn reactie op de pinda's: wat een chinese troep. Heeft hele nacht liggen boeren en naar gevoel in zijn buik. En als slotzin: je hoeft niet ziek te zijn om ziek te worden van deze pelpinda's.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

orionne

• Gold Member
« Reactie #304 Gepost op: november 15, 2013, 10:51:36 »
ik heb de pinda's aan mijn vader gegeven. Die heeft geen coeliakie.
Zijn reactie op de pinda's: wat een chinese troep. Heeft hele nacht liggen boeren en naar gevoel in zijn buik. En als slotzin: je hoeft niet ziek te zijn om ziek te worden van deze pelpinda's.

erg zeg, dit waren de pinda's van AH?
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #305 Gepost op: november 15, 2013, 11:23:10 »
Nee die van qualino
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

orionne

• Gold Member
« Reactie #306 Gepost op: november 15, 2013, 11:35:22 »
dat is dan een tegenvaller.. :z
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #307 Gepost op: november 15, 2013, 17:02:59 »
Ik ben sinds ik de nieuwe pindas gebruik meer begluut dan toen ik de AH pinda's nam, heb de pakken qualino teruggebracht

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #308 Gepost op: november 15, 2013, 19:15:30 »
klinkt erg leuk en hoe simpel kan het zijn! Thanks
mijn zoon wil geen cacao maar mijn dochter hoe kan het ook anders is verslaafd aan cacou

Tom heeft lang 'gestampte muisjes' op: poedersuiker mengen met een beetje anijspoeder. Ik kocht het anijspoeder vroeger bij de toko (slager vd Geer heeft het ook).
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #309 Gepost op: november 16, 2013, 11:34:14 »
Afgekeurd: Doves Farm bakpoeder.

Ik at 's ochtends een cakeje bij de koffie, Daarna kreeg ik buikpijn, maar ik dacht, dat is vast van de koffie. 's Middags at ik weer een cakeje, dit keer met warm water. Opnieuw buikpijn, jeuk, rode wangen, vermoeid, etc. Ik was een dagje weg, en Tom was nog ziek thuis. Hij at precies hetzelfde en werd opnieuw ziek(er)... hoe ongelooflijk toch weer, het wordt wel lastig om eten te vertrouwen op deze manier.

Doves Farm garandeert alleen onder 20 ppm. Zizo garandeert onder 5 ppm. Maar ik ga nu eerst naar de apotheek zuiveringszout halen, in de hoop dat die onbesmet is. Ik durf het zuiveringszout van Doves Farm dat ik in huis heb even niet aan...En dan vanmiddag opnieuw cakejes bakken. Duim duim duim dat die goed gaan.  :ja:

Ik ben het even kwijt, moet ik er yoghurt door doen als ik zuiveringszout gebruik? Een eetlepel? Ik wil chocolade cakejes maken, of werkt het zuiveringszout al met de cacao?  :? (Ik heb eerder geprobeerd citroencakejes te maken, maar die werden heel vies met zuiveringszout...)

Of zou ik ook gist kunnen gebruiken? :?
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

orionne

• Gold Member
« Reactie #310 Gepost op: november 16, 2013, 11:42:47 »
Je moet altijd iets van zuur met zuiveringszout gebruiken, anders komt de reactie niet op gang(rijzen)
1 eetlepel yoghurt is al goed, 1 theelepeltje azijn ook al..
meng het zuiveringszout op het allerlaatst door het meel, doe de azijn of yoghurt door ei en botermengsel.

NU heb ik GEEN ervaring van zuiveringszout, zuur en gewoon meel, ik bakte altijd met amandelmeel, en heb nog nooit last gehad van vieze smaak oid
van deze site:
http://www.baking-soda.nl/baking_soda_nl_keuken.html
De gebruikte hoeveelheid van Baking Soda is meestal:
1 gram Baking Soda op 120 gram bloem.
Bij de meeste recepten komt dit neer op een halve tot 1 theelepel Baking Soda.
Voeg zeker niet te veel Baking Soda toe. Dan rijst het beslag te snel en ook gaat dan je bakprodukt zepig smaken.

succes, ik zal ook eens cake bakken met meel :D

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #311 Gepost op: november 16, 2013, 11:46:11 »
Dank dank dank! :duimop:

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #312 Gepost op: november 16, 2013, 11:46:57 »
Goedgekeurd: schelvisfilet koeling AH (geen kweekvis, geen toevoegingen)

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #313 Gepost op: november 16, 2013, 12:29:07 »
Goedgekeurd: schelvisfilet koeling AH (geen kweekvis, geen toevoegingen)
En hoe zit het met de pinda's (AH & Qualino)?

Annikka

• Gold Member
« Reactie #314 Gepost op: november 16, 2013, 12:43:35 »
Zuiveringszout werkt prima met glutenvrij en glutenvol meel als je er maar iets zuurs bij gebruikt en het deeg/beslag zo snel mogelijk in de oven zet.
De rijzende werking begint namelijk direct en raakt uitgewerkt als het te lang staat.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.