Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 293225 keer)

zoekende mama

• Sr. Member
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #285 Gepost op: november 10, 2013, 16:38:12 »
Wow is dat ook niet erg veel?

Wij merken ook wel dat hij wat klaagt over moe zijn.dus wij bouwen heel langzaam op, ook niet iedere dag.zoals ik al zei we zijn met iets uitbereiding blij!

knoppie

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #286 Gepost op: november 10, 2013, 16:58:56 »
Alexandra hopelijk gaat het bij jou net zo goed als hier!vanmorgen pindakaas gemaakt
. Zonder extra olie omdat we niet nog een product erbij voegen.beetje droog maar hii heeft gesmuld

Ik maak het altijd zonderolie, veel lekkerder dan met, helemaal niet droog, als je het wat langer laat blenderen dan wordt die super smeuig

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #287 Gepost op: november 10, 2013, 18:56:27 »
Ontlasting okee vandaag, dus binnenkort nogmaals de pelpinda's van Qualino uitproberen.  ;)
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #288 Gepost op: november 11, 2013, 09:21:02 »
Ik heb het gevoel dat die pelpinda's hier niet goed gaan. Kan pas met zekerheid zeggen als ik opnieuw probeer als ik ontgluut ben. Weet niet of ik dat wel ga doen.
Zie dat cacao ook veel magnesium heeft, dus ms eerst dat proberen. Welke gaat goed bij.jullie en hoeveel gebruik je dan?
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #289 Gepost op: november 11, 2013, 09:49:50 »
Tom eet elke dag cacao van Droste.

Op brood zijn zelfgemaakte chocopasta: roomboter + suiker + cacao.

En als hij uit school komt, zijn er chocolaatjes, hij eet er 2: cacao + honing + suiker + kokosboter.

Hij lust ook graag koekjes en cakejes met cacao.

En soms chocomel: 1 theelepel cacao, 1 theelepel suiker, roeren met water, aanvullen met warme melk.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

orionne

• Gold Member
« Reactie #290 Gepost op: november 11, 2013, 10:20:47 »
de cacao van Droste gaat bij mij ook goed.. ;)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

orionne

• Gold Member
« Reactie #291 Gepost op: november 11, 2013, 10:33:19 »
de cacao van Droste gaat bij mij ook goed.. ;)
vergat nog te vermelden, dat de koffie van Illy goed blijft gaan..
maak de koffie in dit apparaat:
http://www.koffiekwaliteit.nl/moka-caffettiera-espressopotje/
dus zonder filters oid, scheelt denk ik heel veel
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #292 Gepost op: november 11, 2013, 10:58:41 »

En als hij uit school komt, zijn er chocolaatjes, hij eet er 2: cacao + honing + suiker + kokosboter.

Welke honing gaat goed bij jou?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #293 Gepost op: november 11, 2013, 11:18:32 »
Aacacia honing van De Traay heb ik.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #294 Gepost op: november 11, 2013, 11:19:16 »
vergat nog te vermelden, dat de koffie van Illy goed blijft gaan..

Ik heb ook de Illy koffiebonen, ben er blij mee ;)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #295 Gepost op: november 11, 2013, 12:09:45 »
Nog even over grote hoeveelheden pinda's eten. Dat is niet helemaal zonder risico omdat je zo best veel aflatoxine binnen krijgt. Dat is een schimmel die niet zo gezond voor je is. Er wordt op gecontroleerd, maar het blijft dan toch een risico.
Liever geen pinda's of producten van pinda's uit China. Die bevatten vaak een hoger percentage aflatoxine.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

orionne

• Gold Member
« Reactie #296 Gepost op: november 11, 2013, 13:28:41 »
Ik heb ook de Illy koffiebonen, ben er blij mee ;)

mooi zo :ja:

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #297 Gepost op: november 14, 2013, 17:52:48 »
Ik geef het op die pinda's. Met pijn in mn hart maar mijn kind is helemaal wappie en compleet onrustig

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #298 Gepost op: november 14, 2013, 18:37:30 »
Tom is al een paar dagen ziek thuis, ik vermoed dat de acaciahoning van De Traay toch niet goed gaat, ik had dit gebruikt voor pepernoten en chocolaatjes en in de yoghurt. Misschien is manoeka honing een alternatief (ik weet niet hoe je het schrijft), als ik volgende week wat moed heb verzameld (en wat meer energie) ga ik het testen. Morgen staat de Margriet beurs in de planning, hoop dat ik op mijn benen kan staan, vannacht niet geslapen en als een gek nieuwe dingen gemaakt: chocola, yoghurt, bouillon voor morgen, nieuwe broodjes, cakejes. :P

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #299 Gepost op: november 14, 2013, 19:02:26 »
Tom is al een paar dagen ziek thuis, ik vermoed dat de acaciahoning van De Traay toch niet goed gaat, ik had dit gebruikt voor pepernoten en chocolaatjes en in de yoghurt. Misschien is manoeka honing een alternatief (ik weet niet hoe je het schrijft), als ik volgende week wat moed heb verzameld (en wat meer energie) ga ik het testen. Morgen staat de Margriet beurs in de planning, hoop dat ik op mijn benen kan staan, vannacht niet geslapen en als een gek nieuwe dingen gemaakt: chocola, yoghurt, bouillon voor morgen, nieuwe broodjes, cakejes. :P

Manuka Honing   ;)
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.