Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291456 keer)

alexandra1980

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #270 Gepost op: november 09, 2013, 21:11:54 »
Je weet zeker dat het de pinda's zijn? Gisteren leek het zo goed te gaan...
 Ik las dat je vandaag ook de pure graze kip ging testen. Daar kreeg ik een milde glutenreactie op.

De pelpinda's staan bij mij morgen op het programma. Heb nu 2 dagen zonder gezeten, maar dat is ook geen succes. Heb pinda's nodig.......oh wat is het toch frustrerend soms.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #271 Gepost op: november 10, 2013, 06:48:09 »
Probeer alleen aan de buitenkant te komen, als je ze pelt. Daarna handen wassen, en dan pas de pinda's eten. Desnoods eerst met water afspoelen. Ik ben er vrij zeker van dat we op de pinda's reageerden.

Los van de pinda's heb ik nog een paar verdachte producten (Bertolli boter die is vernieuwd, vanillesuiker), het blijft een zoektocht. :P

Dat ene kippevleugeltje per persoon van PureGraze leek goed te gaan (maar veel vlees was dat niet).

En ik heb weer eens vis meegenomen uit de supermarkt, ik zocht naar iets zonder toevoegingen, geen kweekvis (er was kabeljauw, scholfilet, sliptong). Als de proefwerkweek van Tom voorbij is, gaan we het testen.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #272 Gepost op: november 10, 2013, 07:49:11 »
Toch vreemd, omdat knoppie aangaf dat er geen gluten in dezelfde productieruimte zijn.
Ik ga ze vandaag eerst met warm water afspoelen, dan pellen en dan weer met warm water afspoelen en dan eten. Hopelijk gaat het dan goed. Ben nog aan het ontgluten van de ah pelpinda's dus een goede test kan ik niet doen en hoop maar dat dit afdoende is.

Wat zijn jouw ervaringen knoppie?

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #273 Gepost op: november 10, 2013, 10:19:42 »
Ik had de pinda's en cashewnoten van de EDEKA. Eigen merk 'Gut und gunstig' en ook een merk waarvan ik de naam niet meer weet, er zat een blauw bewaardekseltje op en dat vond ik wel handig, past op alle blikjes.

De blikjes tonijn in zonnebloemolie die goed gaan waren van het merk "Saupiquet". Heb ook eigen merk mee naar huis genomen (Gut und Gunstig) omdat ik verwacht dat die ook goed gaan.

tine gaan deze noten beter dan de qualino ?

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #274 Gepost op: november 10, 2013, 11:02:38 »
Wat zijn jouw ervaringen knoppie?

Ik weet het nog niet omdat het bij een tijdduurt voorsat ik me beter voel, ik pelde de Ah pinda's ook al anders, deze pel ik ook gewoon voorzichtig. Ik moet het nog afwachten, ik heb ook geen vervanging dus heb geen keus

@tine, als er zoveel producten zijn die verdacht zijn, hoe kan je dan weten welk product het is?
Ik vind elke nieuwe pakje vervelend, altijd de twijfel of het goed zal gaan?

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #275 Gepost op: november 10, 2013, 11:26:00 »
Alexandra hopelijk gaat het bij jou net zo goed als hier!vanmorgen pindakaas gemaakt
. Zonder extra olie omdat we niet nog een product erbij voegen.beetje droog maar hii heeft gesmuld
Wij geven amper nieuwe dingen, zijn al blij met een product erbij.gaat pas sinds de zomer echt goed en tussendoor calcium gegeven een week waar hij flink van op de blaren heeft moeten zitten.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #276 Gepost op: november 10, 2013, 11:42:41 »
Alexandra hopelijk gaat het bij jou net zo goed als hier!vanmorgen pindakaas gemaakt
. Zonder extra olie omdat we niet nog een product erbij voegen.beetje droog maar hii heeft gesmuld
Wij geven amper nieuwe dingen, zijn al blij met een product erbij.gaat pas sinds de zomer echt goed en tussendoor calcium gegeven een week waar hij flink van op de blaren heeft moeten zitten.

heb jij nog aparte dingen gedaan met pellen of afspoelen? Of gewoon pellen en meteen opeten?

orionne

• Gold Member
« Reactie #277 Gepost op: november 10, 2013, 11:52:22 »
over afspoelen gesproken..

Ik was de sinaasappelen heel goed af, voor ik ze uitpers.. :s
ik was de eieren van onze boer af, voor ik ze ga koken en was daarna mijn handen grondig..ik weet, dat ze op tarwestro liggen. :z
en ik eet alleen de dooiers..
voel me nu weer duf..dus misschien toch maar verder zoeken, bio eieren van de andere kippeboer meenemen voor mezelf.
kip van de markt eet ik niet meer, omdat het geen bio kip is..
en ik heb gisteren een haring van de markt meegenomen, die is goed gegaan :duimop:

Tine, misschien bedoel je de pinda's van ültje uit Duitsland??
Bij mij staat een leeg blikje van de vakantie met die naam erop
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #278 Gepost op: november 10, 2013, 12:06:58 »
Ja, ik weet zeker dat het die pinda's zijn, 's middags alleen brood gegeten uit de oven met zout, peper en knoflook erover, tussendoor wat later pinda's, we waren allebei niet lekker voordat we met het avondeten begonnen. Maar het was een lichte reactie/ besmetting. In de fabriek is de kans op besmetting heel gering, maar je weet niet wat ermee gebeurt voor die noten in de fabriek liggen. De amandelen van Meray gaan goed, kun je daar aankomen?

Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #279 Gepost op: november 10, 2013, 12:09:49 »
Heb hazelnoten van meray in huis, maar nog niet getest. Die zijn ook te duur om dagelijks van de eten.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #280 Gepost op: november 10, 2013, 12:11:00 »
Denk inderdaad dat het de pinda's van Ultje waren die ik in Duitsland zonder problemen at: http://www.otto-office.com/bn/Ueltje-Pindas/47062/p

(Later heb ik de cashewnoten van Edeka nog een keer gegeten en afgekeurd. Ook het blikje tonijn van Gut & Gunstig Edeka bevat een beetje gluten. Het blikje tonijn van Saupiquet gaat daarentegen wel goed.)

Ik heb de Edeka pinda's hier nog liggen, maar ik heb er niet zoveel aan, want Tom wil geen gezouten pinda's eten. Ik heb de Turkse winkel gevraagd om pinda's van het merk Meray te bestellen (zoutloos), maar ik loop tegen communicatieproblemen aan, ze snappen niet dat een ander merk pinda's niet veilig is omdat er ook gluten in die fabriek zijn.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #281 Gepost op: november 10, 2013, 12:13:48 »
Die van edeka ook?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #282 Gepost op: november 10, 2013, 12:31:01 »
Ik zie net op de website van Meray dat ze geen zoutloze versie hebben van de pinda's...

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #283 Gepost op: november 10, 2013, 13:50:09 »
heb jij nog aparte dingen gedaan met pellen of afspoelen? Of gewoon pellen en meteen opeten?

eerste twee dagen pellen en eten.nu met de pindakaas ff afgespoeld van te voren.hij kreeg er twee dagen ongeveer 15 per dag nu een boterham.en dat laten we ook ff zo voor we verder opbouwen.elk beetje helpt om het dieet uit te bereiden.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #284 Gepost op: november 10, 2013, 15:29:26 »
Ik heb 150 gram pelpinda's op. En geen flauw benul of het goed is gegaan. Ik was mega gespannen, heb beginnende keelontsteking en ben aan het ontgluten. Kortom geen touw aan vast te knopen.
Samen met mijn vriend heb ik besloten om toch te stoppen met de pinda's omdat ik er geestelijk even helemaal doorheen zit. Woensdag een afspraak met dr wahab en ga dat eerst afwachten en ontgluten en keelonsteking te boven komen.
Ga deze week ipv pinda's maar extra fruit eten en mijn pure graze vlees verhogen van 150 gram naar 200 gram per dag. Hopelijk dan geen honger meer. De tekorten in voeding neem ik maar voor lief.

Blijf wel benieuwd naar jullie ervaringen met noten. Ik at 250 gram per dag pelpinda's van ah en moet dat vervangen.