Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291634 keer)

orionne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #255 Gepost op: november 07, 2013, 11:05:09 »
de kaiserbroodjes van Schar zijn toch niet goed voor mij, helaas..ik krijg het nu ook benauwd, als ik een broodje et, net als indertijd met de ciabattini's :duimlaag:
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #256 Gepost op: november 07, 2013, 15:02:25 »
Afgekeurd: pelpinda's AH.

Dacht eerst dat het aan mij lag. Maar gisteren at Tom ze, vervolgens kreeg hij buikpijn en werd moe, 's avonds kon hij niet meer naar voetbal. Deze eten we al jaren, maar gaan nu echt niet goed meer. Ik zal AH een mail sturen of ze een andere leverancier hebben. Het kan ook deze lichting zijn, misschien gaat de volgende lichting wel goed (was gluten maar gifgroen... :P). Ik kocht een zak pelpinda's bij de C1000 maar die vind ik niet lekker, ze staan me tegen, evenals die van de markt. Verder zoeken dan maar.

help! Ik eet daarvan een halve zak per dag om aan de vitamines en vetten te kunnen komen.
Heb begin dit jaar opgevraagd bij ah en toen was reactie dat geen glutenvolle producten over dezelfde lopende band gingen...alleen in geval van nood.
Zou dit dan verklaren waarom mijn ontlasting slecht blijft en ik zo moe blijf? Vind wel erg vreemd dat gluten in pelpinda's kunnen zitten.

Heb vandaag wel last van brainfog en al 2 dagen problemen met slapen. En toevallig dinsdag aan nieuwe lichting pelpinda's begonnen. Zat vandaag al te denken wat het was want achtte gluten onmogelijk. Als pinda's oorzaak zijn heb ik wel een probleem en wordt nu weekje uitzieken.

Heb trouwens eerder pelpinda's van de makro gehad van merk aro en die gingen hier niet goed.

Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #257 Gepost op: november 07, 2013, 16:49:43 »
Ik heb contact gehad met Qualino en daarna een nieuwe zak gehaald bij de COOP. Ook meteen gegeten, want dit is een belangrijk tussendoortje voor ons. Geen klachten bij mij! Tom mag het van mij ook eten. :duimop:  (Ik dacht serieus dat ik niet tegen pinda's kon, blijkt het toch een geval te zijn van besmetting. :roll:)
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #258 Gepost op: november 07, 2013, 16:53:29 »
Super! :duimop:
Ga ik die ook laten kopen door mijn vriend. Begon al te wanhopen want is ook voor mij een heel belangrijk onderdeel van mijn dieet.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #259 Gepost op: november 07, 2013, 19:16:00 »
Herinner me ook nog dat ze ze bij dekamarkt ook verkopen, mischien vomar ook wel :?

iemand vertelde me ook en dat kan in dit geval heel goed dat de ene zak niet de ander is en de ene batch ook niet de ander, als het de eerste zak na een gutenvol product is is natuurlijk heel anders dan de 1000de

Ik de email van ah bekeken, wat jij zei hebben ze me ook verteld Alexandra maar ik heb andere dingen erbij gevraagd en er zijn wel glutenvolle producten in dezelfde omgeving

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #260 Gepost op: november 07, 2013, 20:27:01 »
meen je nou echt dat pel pinda's ook gluten kunnen bevatten??

hier heeft onze zoon een tijdje pindakaas van calve gegeten waarna het later niet meer ging, gluten? om dit uit te sluiten hebben we pelpinda gekocht van lidl en weer ging het mis. Voor ons was het duidelijk pinda kan hij niet verdragen.

maar zou dat dus echt van gluten kunnen zijn :o

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #261 Gepost op: november 07, 2013, 20:48:42 »
Ik dacht ook echt dat ik niet meer tegen pinda's kon. Kreeg voor het eerst in mijn leven last van mijn schildklier, het voelde alsof ik het spannendste examen ooit moest doen, zo gestresst raakte ik. Ook een rare droge tong, alsof ik mijn tong verbrand had. Maar toen Tom er ook ziek van werd, wist ik het zeker: deze batch pelpinda's is besmet met gluten. Geen twijfel over mogelijk.

Calve pindakaas hebben we al eerder afgeschreven. Sinds Calve ook andere fancy smaken heeft (met dextrose) gaat die fout. Ben nu die van de Lidl aan het testen.

Als je die Qualino pelpinda's durft te testen, weet je het.

En als Alexandra dan nu eindelijk eindelijk eindelijk opknapt, heb je nogmaals een bevestiging dat er echt gluten in zit. 
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

orionne

• Gold Member
« Reactie #262 Gepost op: november 07, 2013, 21:06:25 »
het is maar goed , dat ik net van pinda's houd
mijn man wel, die eet er heel veel.. :D
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #263 Gepost op: november 07, 2013, 21:15:21 »
maar onze zoon is er dol op! pinda's pindakaas alles.

Hé bah, ik ga er eens hard over denken om het nogmaals te testen! je wilt zo graag alles geven aan je kind maar ook een gezond kind en hem niet meer kwellen als nodig!

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #264 Gepost op: november 07, 2013, 21:35:38 »
meen je nou echt dat pel pinda's ook gluten kunnen bevatten??

hier heeft onze zoon een tijdje pindakaas van calve gegeten waarna het later niet meer ging, gluten? om dit uit te sluiten hebben we pelpinda gekocht van lidl en weer ging het mis. Voor ons was het duidelijk pinda kan hij niet verdragen.

maar zou dat dus echt van gluten kunnen zijn :o

Ik heb contact gehad met lidl, zij radde mij af om hun pelpinda's te eten

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #265 Gepost op: november 07, 2013, 21:48:13 »
Ik heb contact gehad met lidl, zij radde mij af om hun pelpinda's te eten

ik word gek!!!

nou vooruit omdat onze zo dol is erop, van t weekend zijn we thuis en gaan we aan de pinda. duimen jullie voor hem

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #266 Gepost op: november 08, 2013, 18:13:11 »
DE pinda's gevonden en hij heeft een klein handje gehad eind van de middag .....laatt het alsjeblieft goed gaan, hij vind ze zo lekker.

Zo zou er ineens een tussendoortje sausje en beleg bijkomen.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #267 Gepost op: november 09, 2013, 17:55:45 »
Dikke dag later en heel wat pinda's verder proberen wij er vertrouwen in te krijgen dat het goed gaat
 :o.....ongelofelijk gewoon!!

Nu gaan we ook proberen de andere eieren te geven wie weet :z...durf het amper te zeggen

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #268 Gepost op: november 09, 2013, 18:22:13 »
De eieren van deze boer? http://ecoboerderij-dehaan.nl/

Misschien zelfs ook zijn melk/ roomboter/ kwark/ yoghurt (van grasgevoerde koeien) in de toekomst???  :?

Wij eten nu elke dag zelfgemaakte yoghurt van deze rauwe melk. Ik ben al een halve boerin. :D

Vandaag eten we Pura Graze kip. ;)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #269 Gepost op: november 09, 2013, 18:58:20 »
ennuhhh... de pelpinda's zitten hier nog in de testfase. Ze gaan een stuk beter dan die van AH... maar niet 100% goed.... ik heb ze nogmaals zelf gegeten, daarna Tom, we werden er allebei moe van... een milde reactie... Dus voorzichtig aan, en/of opletten met pellen.