Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291750 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #240 Gepost op: oktober 30, 2013, 19:30:32 »
 :ja: Ik weet het. Ik ga die van Zizo en die van Ruf testen (maar ik wil nog even zoeken naar die van Ruf, in de 3 winkels die ik vandaag bezocht ligt hun vanillesuiker maar niet hun bakpoeder; lukt het niet om het te vinden, dan klop ik wel bij jou aan  :D).  
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Renate48

• Gold Member
« Reactie #241 Gepost op: oktober 30, 2013, 20:09:15 »
Okay, dan zie ik het wel. Ik kan over de grens ook nog eens kijken naar Wijnsteenbakpoeder.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #242 Gepost op: oktober 30, 2013, 23:18:07 »
Okay, dan zie ik het wel. Ik kan over de grens ook nog eens kijken naar Wijnsteenbakpoeder.

Die is hier te koop bij de Natuurwinkel.
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Renate48

• Gold Member
« Reactie #243 Gepost op: oktober 30, 2013, 23:20:31 »
Die is hier te koop bij de Natuurwinkel.

Die hebben ze in Gronau niet meer bij mijn weten maar ik heb wel wat zien liggen bij de K&K en bij Edeka.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

orionne

• Gold Member
« Reactie #244 Gepost op: oktober 31, 2013, 10:44:26 »
waarom geen baking soda??
volgens mij wordt dat niet uit tarwe (granen) geproduceerd.. :D
lees maar...
http://www.baking-soda.nl/baking_soda_nl_geschiedenis.html
beetje baking soda, eetlepel yoghurt (of theelepel azijn) vlak voor het bakken erdoorheen mengen)en het gebak rijst prima  :ja:
heb jaren de baking soda van gimborn gebruikt..drogist en apotheek.. :)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #245 Gepost op: oktober 31, 2013, 18:06:57 »
Heb er 2 bakplaten mee gebakken, eerst kastanjecakejes (kostbare kastanjes uit eigen tuin), daarna citroencake, ik vond het  :kots: de kippen eten het verder op.

Vanmiddag Doves Farm bakpoeder gevonden, gaat vast goedkomen.  :duimop:
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

orionne

• Gold Member
« Reactie #246 Gepost op: oktober 31, 2013, 21:40:28 »
Heb er 2 bakplaten mee gebakken, eerst kastanjecakejes (kostbare kastanjes uit eigen tuin), daarna citroencake, ik vond het  :kots: de kippen eten het verder op.

Vanmiddag Doves Farm bakpoeder gevonden, gaat vast goedkomen.  :duimop:

was het de baking soda?? of iets anders..en hoe heb je het gebruikt??
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

orionne

• Gold Member
« Reactie #247 Gepost op: november 01, 2013, 09:29:03 »
koffie van Illy uit blik (gemalen)...
gemaakt op de Italiaanse manier..geen koffiefilters...

ik heb er geen last van, zelfs een kop sterke koffie doet me niets (geeft me wel een kick.. :ja:)

achteraf  blijkt, dat ik wel last had van de oploskoffie van Simon Levelt en Ethiquable van fair trade(Jumbo)

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #248 Gepost op: november 01, 2013, 12:40:48 »
is ook nog eens de lekkerste,beste ťn duurste koffie  ;)
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #249 Gepost op: november 01, 2013, 14:28:25 »
Afgekeurd:
- koffiebonen AH Excellent
- Okee biologische koffie

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #250 Gepost op: november 07, 2013, 08:21:23 »
Afgekeurd: pelpinda's AH.

Dacht eerst dat het aan mij lag. Maar gisteren at Tom ze, vervolgens kreeg hij buikpijn en werd moe, 's avonds kon hij niet meer naar voetbal. Deze eten we al jaren, maar gaan nu echt niet goed meer. Ik zal AH een mail sturen of ze een andere leverancier hebben. Het kan ook deze lichting zijn, misschien gaat de volgende lichting wel goed (was gluten maar gifgroen... :P). Ik kocht een zak pelpinda's bij de C1000 maar die vind ik niet lekker, ze staan me tegen, evenals die van de markt. Verder zoeken dan maar.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #251 Gepost op: november 07, 2013, 08:34:06 »
En als je de pelpinda's van te voren even afwast met water voordat je ze gaat pellen? Werkt dat voor jullie voldoende?
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #252 Gepost op: november 07, 2013, 09:14:37 »
Misschien na het pellen, ik weet het niet. Eerst eens uitzoeken hoe er gluten in kan komen, ik vind het nogal vreemd.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #253 Gepost op: november 07, 2013, 10:40:53 »
Misschien na het pellen, ik weet het niet. Eerst eens uitzoeken hoe er gluten in kan komen, ik vind het nogal vreemd.

Die staat a een tijd op mijn lijstje, ik pel ze ok heel voorzichtig(duurt oo veel langer) en dat heeft het wat verminderd
Het gaat sowieso over dezelfde band als glutenvolle producten en de lijn wordt schoongemaakt, er is een ander veilig merk en dat is qualino, ze testen het zelf en het is <5ppm ze hebben ook walnoten en hazelnoten, ze hebben croutons in dezelfe fabriek maa in een hele andere ruimte, verkijgbaar bij o.a plus, nettomarkt en een paar andere

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #254 Gepost op: november 07, 2013, 10:41:53 »
Dank je, Knoppie, die ga ik zoeken. :duimop: