Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291720 keer)

Annikka

• Gold Member
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #195 Gepost op: juli 14, 2013, 17:04:22 »
Eerder Consenza 10 ppm en Kaiser 1 ppm.   :lol:

Krijg jij dan ook last van de consenza Pure and Free luchtige crackers?
Bij mij gaan die goed. Ik eet er maximaal twee per dag van.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
« Reactie #196 Gepost op: juli 14, 2013, 20:36:34 »
Die ken ik niet. Je kunt bij Consenza opvragen hoeveel gluten erin zit. Ik vermoed dat jij het hema broodje (van Consenza) wel kunt eten.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Angela76

• Gold Member
« Reactie #197 Gepost op: juli 14, 2013, 23:34:37 »
de kaiserbroodjes gaan goed, nog steeds... :duimop:

Ik snap dan niet waarom die bij mij nog steeds fout gaan. Ik heb pas de schar variant nog geprobeerd. En... weer per kerende post :z Dat heb ik nog niet bij een erg besmet product.
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

orionne

• Gold Member
« Reactie #198 Gepost op: juli 15, 2013, 09:43:26 »
apart zeg..
als ik bij de ingredienten kijk, zouden voor mij alleen de appelvezels verdacht zijn..
en misschien het rijsmiddel glucono-delta-lacton.

ik moet wel zeggen, dat ik maar 1 broodje per dag aankan hoor, twee is ook teveel ;)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #199 Gepost op: juli 15, 2013, 13:02:56 »
Ik heb contact gehad met Consenza en de ppm waarde van de luchtige crackers met extra vezels ligt onder 10 ppm. Dus helaas waarschijnlijk te risicovol voor Tine.
Ik vind deze crackers erg lekker. Ze lijken op de fette crocanti van Schšr, maar vullen beter en zijn een stuk goedkoper.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #200 Gepost op: juli 31, 2013, 10:24:07 »
Goedgekeurd:
- Heinz tomatenblokjes in pak
- aardbeienjam Ekoland

Afgekeurd:
- AH tomatenblokjes in blik (beetje fout)
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #201 Gepost op: juli 31, 2013, 10:51:20 »
Tine het verschil zit hem volgens mij in ascorbinezuur. Dat zit in het blik wel en in het pakje van Heinz niet.
Om die reden koop ik het pakje van Heinz, omdat ik het liefst zo min mogelijk extra ingredienten erin heb.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #202 Gepost op: juli 31, 2013, 14:19:06 »
Dat zou best zo kunnen zijn. Dank voor de tip. Ascorbinezuur/vit.C kan ook uit tarwe komen zie ik op www.goedgeweten.be, al had ik daar niet aan gedacht. Ik ga er eens beter op letten (zit dat ook niet in vis en gehakt?). 

orionne

• Gold Member
« Reactie #203 Gepost op: juli 31, 2013, 16:33:43 »
het zit wel in veel producten  dus ga ik er ook op letten..blegh, nog meer opletten.

Ik heb trouwens meel gemaakt van tuinbonen en zodra mijn darmen weer op orde zijn, ga ik er een pizzabodem van maken, gemengd met aardappelen (gekookt)
ben benieuwd.. :z
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #204 Gepost op: juli 31, 2013, 17:39:23 »
Dat zou best zo kunnen zijn. Dank voor de tip. Ascorbinezuur/vit.C kan ook uit tarwe komen zie ik op www.goedgeweten.be, al had ik daar niet aan gedacht. Ik ga er eens beter op letten (zit dat ook niet in vis en gehakt?). 
Het zit vaak in gehakt en andere soorten vlees om verkleuring tegen te gaan.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Lirio

• Gold Member
« Reactie #205 Gepost op: juli 31, 2013, 21:20:36 »
Het zit vaak in gehakt en andere soorten vlees om verkleuring tegen te gaan.
Meestal niet in biologisch vlees.
Dus als je toch gehakt wilt kopen kun je beter kijken naar biologisch vlees.

Zo heeft een collega van mij met coeliakie voor het eerst in 8 jaar weer een slavink gegeten. Die had er nooit aan gedacht om bij het biologische vlees te kijken. Leuk he. :)
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #206 Gepost op: augustus 02, 2013, 20:46:35 »
Afgekeurd:
- pindakaas Calve

Goedgekeurd:
- Vita d'or pindakaas Lidl

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #207 Gepost op: augustus 04, 2013, 15:16:36 »
Goedgekeurd:
- cola flesjes Bio Zentrale (uit Duitsland)

http://www.dooyoo.de/suessigkeiten-knabbereien/bio-zentrale-flaeschchen-cola/

orionne

• Gold Member
« Reactie #208 Gepost op: augustus 04, 2013, 18:43:36 »
Goedgekeurd:
- cola flesjes Bio Zentrale (uit Duitsland)

http://www.dooyoo.de/suessigkeiten-knabbereien/bio-zentrale-flaeschchen-cola/

aangezien ik niet snoep, had ik even een ander idee :D

petraw

• Gold Member
« Reactie #209 Gepost op: augustus 04, 2013, 18:59:00 »
Ah, nu zie ik het ook ;) :D