Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291731 keer)

Annikka

• Gold Member
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #165 Gepost op: juli 04, 2013, 20:14:39 »
Dat is toch biologische? Biologische lijn ook al niet meer te vertrouwen?

Ik neem geen thee meer met smaakjes of ik maak het zelf. Bij rooibosthee vind ik een sinaasappelsmaakje lekker. Dan droog ik biologische sinaasappelschil en meng die door losse thee en laat dat een week of wat 'trekken' zodat de sinaasappelsmaak er goed in zit.
Nu drink ik veel citroenmelisse en aangezien de munt goed groeit kan ik daar in het weekend mee beginnen.
Salie vind ik ook lekker, en frambozenblad ga ik proberen.
Als ik een droger heb wil ik in de zomer theemixen gaan maken van allerlei kruiden uit de tuin.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #166 Gepost op: juli 04, 2013, 21:56:02 »
biorganic heeft alleen pure thee, dus ook geen kruisbesmetting met eventuele smaakjes, biorganic heeft rooibos, zwarte thee en groene thee

ik kan hem echt nergens vinden :'

Nog steeds de thee niet! Ik heb gemaild maar ook daar geen reactie op gehad   :duimlaag:?.

Vandaag fairtraid darjeeling van lidl geprobeert, en of het daaraan lag?de hele ochtend heeft meneer op de bank of bed gelegen, vanmiddag diaree en vanavond weer gitzwarte water ontlasting.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #167 Gepost op: juli 04, 2013, 22:55:24 »
nog een vraagje is de bakpoeder van dr oeter te gebruiken?

knoppie

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #168 Gepost op: juli 04, 2013, 23:02:27 »
ik kan hem echt nergens vinden :'

Dit staat op hun website
mischien kan je ze anders mailen evragen naar een in jouw buurt?

Waar is Biorganic verkrijgbaar?

Biorganic is verkrijgbaar bij de volgende supermarkten: C1000, Jumbo, Hoogvliet, Dekamarkt, Jan Linders, Vomar, Dirk van den Broek en Boni.

Biorganic is ook verkrijgbaar bij groothandels: Hanos, Makro, De Kweker.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #169 Gepost op: juli 05, 2013, 07:23:28 »
nog een vraagje is de bakpoeder van dr oeter te gebruiken?

Die heb ik eerlijk gezegd niet uitgeprobeerd. Er zijn mij teveel producten van Oetker die gluten bevatten en ik ben bang voor kruisbesmetting. Ik gebruik altijd wijnsteenbakpoeder uit de natuurvoedingswinkel en dat gaat goed. Of ik gebruik baking soda in combinatie met azijn.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #170 Gepost op: juli 05, 2013, 09:04:39 »
ik gebruik ook altijd wijnsteen maar die was op en ik kan niet zo snel naar de natuurwinkel.
maar t gaat weer ff minder oke hier dus vroeg me af of dat van de bakpoeder kan komen.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #171 Gepost op: juli 05, 2013, 21:07:16 »
Hier gaat hij gewoon goed hoor (maar moet wel eerlijk bekennen dat we het alleen gebruiken voor de BKB,s een half zakje want brood bak ik niet  :lol:

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #172 Gepost op: juli 05, 2013, 21:27:18 »
Die heb ik eerlijk gezegd niet uitgeprobeerd. Er zijn mij teveel producten van Oetker die gluten bevatten en ik ben bang voor kruisbesmetting. Ik gebruik altijd wijnsteenbakpoeder uit de natuurvoedingswinkel en dat gaat goed. Of ik gebruik baking soda in combinatie met azijn.

welk merk baksoda gebruik je? ik heb alleen arms &hammer gezien

Lirio

• Gold Member
« Reactie #173 Gepost op: juli 05, 2013, 23:48:13 »
Dit staat op hun website
mischien kan je ze anders mailen evragen naar een in jouw buurt?

Waar is Biorganic verkrijgbaar?

Biorganic is verkrijgbaar bij de volgende supermarkten: C1000, Jumbo, Hoogvliet, Dekamarkt, Jan Linders, Vomar, Dirk van den Broek en Boni.

Biorganic is ook verkrijgbaar bij groothandels: Hanos, Makro, De Kweker.

Ik heb het bij de Dekamarkt gekocht.

Ik weet niet of het met gluten te maken heeft of mijn gevoelige maag. Maar de rooibosthee van pickwick valt bij mij niet altijd goed. Gewone zwarte thee gaat wel goed en de earl grey ook nog geen probleem mee gehad, maar daar drink ik niet veel van. Ceylon is een twijfelgeval.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #174 Gepost op: juli 06, 2013, 08:03:32 »
Afgekeurd: osseworstje slager vd Geer.

Goedgekeurd: Groninger worstje slager vd Geer (maar we houden niet zo van de kruidnagelsmaak).

Afgekeurd: kokosmeel van de toko. Ik heb nu een hele kokosnoot gekocht, eens kijken hoe ik die te lijf zal gaan.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

petraw

• Gold Member
« Reactie #175 Gepost op: juli 06, 2013, 10:40:22 »
bankschroef/zaag?
en dan in de zon laten drogen?
Succes ermee!

orionne

• Gold Member
« Reactie #176 Gepost op: juli 06, 2013, 11:14:09 »
Tine, je kunt wel een boek gaan schrijven...
ik wil wel meehelpen hoor... ;)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)

petraw

• Gold Member
« Reactie #177 Gepost op: juli 06, 2013, 11:24:08 »
Met zagen of met schrijven, of allebei, Orionne? :)
Want hier gaat hoe dan ook veel tijd in zitten en het zou mooi zijn als jullie elkaar zouden kunnen helpen!

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #178 Gepost op: juli 06, 2013, 11:53:32 »
Afgekeurd: osseworstje slager vd Geer.

Goedgekeurd: Groninger worstje slager vd Geer (maar we houden niet zo van de kruidnagelsmaak).

Afgekeurd: kokosmeel van de toko. Ik heb nu een hele kokosnoot gekocht, eens kijken hoe ik die te lijf zal gaan.

In een handdoek met de hamer, of als je het in warm water weekt en dan slaat breekt die in twee(las ik) dan schil eraf of niet en keukenmachine, het vocht erin is ook heel gezond

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #179 Gepost op: juli 06, 2013, 12:05:07 »

Ik heb nu een hele kokosnoot gekocht, eens kijken hoe ik die te lijf zal gaan.
Eerst maak je gaatjes in de kokosnoot om het water eruit te laten lopen. Er zitten aan de bovenkant 3 zg. ogen.
Sla daar een spijker in met een hamer, en trek de spijker er dan weer uit met een nijptang.
Leg dan de kokosnoot een kwartiertje in een hete oven, even laten afkoelen en dan kun je hem met een keukenbijltje of de achterkant van een koksmes zo doormidden tikken.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl