Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291469 keer)

knoppie

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #150 Gepost op: juli 01, 2013, 21:23:35 »
Ik eet geen mais meer, de machines voor het oogsten zijn meestal dezelfde die gebruikt worden voor tarwe

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
« Reactie #151 Gepost op: juli 01, 2013, 21:28:08 »
Pauliina je kunt ze toch ook weer droog deppen met keukenpapier en dan weer goed laten drogen, uitgespreid op een theedoek.
Dat droog deppen doe ik ook idd, maar daarna wil ik wel meteen aan de slag. :-D  :D Het werkt in ieder geval wel voor mij, ben vergeten welke merk popcornmais ik nu in huis heb (heb het zakje niet meer, zit in een bewaarblik) maar ik wordt er niet ziek van op deze manier.
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #152 Gepost op: juli 01, 2013, 21:35:25 »
Ik ben niet supergevoelig maar die methode doe ik ook met dingen die ik niet vertrouw. Zoals vlees van de slager. Dat spoel ik altijd goed af en dan dep ik het droog.

Ik zou het met alle mais doen uit een nieuwe verpakking en dan laten drogen en dan in een bewaarblik. Kun je altijd meteen aan de slag :P
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
« Reactie #153 Gepost op: juli 01, 2013, 22:56:02 »
Dat is toch veel te verstandig en vooruitkijkend.  :P :D  :D

Nu heb ik zin in popcorn.  :koken2:
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #154 Gepost op: juli 02, 2013, 14:36:14 »
afspoelen wat een goed idee!
hopelijk gaat het goed!staan zoveel dingen op de lijst van proberen maar het liefst wil je niks proberen om het stabiel te houden.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #155 Gepost op: juli 02, 2013, 19:41:53 »
Dat is toch veel te verstandig en vooruitkijkend.  :P :D  :D

Nu heb ik zin in popcorn.  :koken2:
Nee dat is lui, dan hoef je namelijk maar 1 keer moeite te doen :)
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #156 Gepost op: juli 02, 2013, 20:39:32 »
afspoelen wat een goed idee!
hopelijk gaat het goed!staan zoveel dingen op de lijst van proberen maar het liefst wil je niks proberen om het stabiel te houden.

Ik snap je helemaal, zelf wil ik ook dingen proberen maar stel het dan toch maar elke keer weer uit om me goed te blijven voelen

jojanneke

• Sr. Member
  • With or without gluten, that is the question
« Reactie #157 Gepost op: juli 03, 2013, 14:48:30 »
Ik kan hier op de site nog niets vinden over m&m's. Hebben jullie daar ervaring mee? De laatste week veel gegeten en weer extreem moe. Misschien komt het door iets anders maar ik wil het toch even vragen.
Ik studeer. Eerste diagnose was een tarwe-, spelt-, kamut- en rogge-allergie  in aug. '06. In mei '08 diagnose coeliakie marsh 1.  Sinds een campylobacter jejuni-infectie in jan '14 ook lactose intolerantie en post-infectieuze pds (fodmap arm heeft gehopen).

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #158 Gepost op: juli 03, 2013, 15:02:46 »
Die kunnen wij als supergevoeligen niet eten.  :nee:

Je zou de teff fingers van Consenza kunnen eten, of de Pausa Cioc van Schar, als je meer op safe wilt spelen.

Ook de bio noten- en zadenrepen van AH, als je die lust.

Of de quinoa repen van De Tuinen, al hangt daar een stevig prijskaartje aan.

Ik verwacht dat je last hebt van de MDG in de M&M's, op dit moment zijn alle fabrikanten overgestapt op MDG die afkomstig is van tarwe, (was voor 2010 mais, daarna mengsel mais/tarwe, nu is het tarwe). Waarschijnlijk heb je dan ook last van drop (waar veel MDG in zit).

M= maltodextrine
D= dextrose
G= glucosestroop
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #159 Gepost op: juli 03, 2013, 20:31:18 »
Tom en ik werden ziek van de speklapjes a la minute van AH. Verder aten we (zelfgesneden) spitskool en aardappels.

Ik heb de laatste tijd keer op keer slechte ervaringen met het vlees van AH. Ook de scharrelkipfilet viel niet goed. En de vis uit de vriezer.

De speklappen van slager vd Geer uit Veenendaal gaan goed (wel grote joekels) en zijn kip ook. Ik ga een nieuwe voorraad vlees/ kip bij hem halen.

Vd Geer is aangesloten bij een landelijk initiatief waarbij varkens, koeien, lammetjes en kippen buiten lopen en geen antibiotica krijgen:  http://www.puregraze.com/consument.html

Puregraze producten zijn ook te koop bij de Boni supermarkten.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #160 Gepost op: juli 03, 2013, 22:35:53 »
tine welk vlees bestel je nu?vanavond een groot drama met darmen van beide kids en voor het eten ging het super.we hadden rijstbroodjes met hamburger gegeten,op een zat al een groen stukje wat ik vreemd vond want hebben rund kleefrijst en zout hamburgers,ik vertrouw het even niet.gehakt en de worstjes zijn wel goed.

ala je wilt proberen het nog twintig kipworstjes liggen wij vinden ze niet lekker :z

Annikka

• Gold Member
« Reactie #161 Gepost op: juli 04, 2013, 07:46:57 »
De pinda's van Euroshopper gaan niet goed. Ik ga nog andere merken pinda's uitproberen, maar voorlopig even niet. En dan probeer ik liever eerst pindakaas van Lidl uit.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #162 Gepost op: juli 04, 2013, 11:43:06 »
De pinda's van Euroshopper gaan niet goed. Ik ga nog andere merken pinda's uitproberen, maar voorlopig even niet. En dan probeer ik liever eerst pindakaas van Lidl uit.

bedoel je gewone pinda's of pinda's in de dop?

Annikka

• Gold Member
« Reactie #163 Gepost op: juli 04, 2013, 16:49:29 »
Gewone zoute pinda's bedoel ik.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

orionne

• Gold Member
« Reactie #164 Gepost op: juli 04, 2013, 19:49:03 »
gisteren last van perzikthee van Piramide
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)