Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291627 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #135 Gepost op: juni 27, 2013, 20:54:01 »
Welke thee word er gedronken?

Ah aardbei is duidelijk niet geschikt voor meerdere kopjes op een dag :P

Neem liever geen thee met een smaakje, want dat moet eraan 'vastgeplakt' worden. En dan is maltodextrine van tarwe daarvoor heel nuttig. En dat hoeft niet op het etiket, want het is geen ingredient maar een hulpstof. Dus neem dan liever Ceylon thee of Earl Grey oid. dat zijn alleen blaadjes thee zonder aroma.

Ik heb groene thee van Simon Levelt (reform) met voor Tom 1 theelepeltje suiker. En ik koop een muntplantje bij AH, om thee van te trekken. Ik heb ook citroenmelisse. Sprak gisteren iemand bij de sportschool die gemberwortel liet zien, fijngesneden onderin het theeglas. Ga ik ook eens doen. 
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #136 Gepost op: juni 27, 2013, 20:56:39 »
Product dat slecht ging: Oldenlander gemarineerde speklapjes van de Lidl.

Volgens het etiket bevat het:

Varkensvlees, gedroogde paprika en gedroogde knoflook, kruiden en specerijen (bevat mosterd en selderij), zout, gehydrolyseerd soja-eiwit, zonnebloemolie, E621, paprika-extract

Geen MGD dus maar wel een reactie  :duimlaag:

Ben je er erg ziek ervan geworden? Want dan kun je overwegen om een klacht in te dienen bij de voedsel- en warenautoriteit. Of het doorgeven aan de NCV via dietist@glutenvrij.nl
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
« Reactie #137 Gepost op: juni 27, 2013, 21:10:49 »
Verse gember is idd lekker als thee. Ik maak soms in de winter echt pittige gemberthee door stukjes gemberwortel mee te laten koken in het theewater (niet in de waterkoker maar een pan :P).

Verder drink ik zelf alleen maar losse zwarte en groene thee van Simon Levelt, geen smaakjes dus, maar theesoorten zoals Darjeeling of Assam. En rooibos van de reformwinkel, zit ook geen extra smaakjes bij. Ik hou niet van smaakjesthee, de thee die er als basis voor gebruikt wordt is meestal niet van hele goede kwaliteit.

Earl Grey is trouwens wel met een smaakje, maar die wordt smaakgezet met bergamotolie, dus zou er geen maltodextrine van pas moeten komen.
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #138 Gepost op: juni 27, 2013, 21:29:11 »
biorganic heeft alleen pure thee, dus ook geen kruisbesmetting met eventuele smaakjes, biorganic heeft rooibos, zwarte thee en groene thee

Annikka

• Gold Member
« Reactie #139 Gepost op: juni 28, 2013, 09:12:24 »
Over de leverkaas van Lidl twijfel ik toch of ik er nu wel of niet tegen kan. Het ligt mogelijk aan de toevoegingen en ik heb er niet altijd last van.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #140 Gepost op: juni 28, 2013, 10:31:57 »
biorganic heeft alleen pure thee, dus ook geen kruisbesmetting met eventuele smaakjes, biorganic heeft rooibos, zwarte thee en groene thee

Waar koop je die?
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #141 Gepost op: juni 28, 2013, 10:47:37 »
Met earl grey moet je ook uitkijken. Want sommige fabrikanten voegen daar aroma aan toe in plaats van bergamot.

Ik drink altijd deze rooibosthee. Die koop ik bij de dekamarkt. Zit alleen thee in, verder geen toevoegingen:
http://www.deonlinedrogist.nl/skoonvallei-rooibosthee-p-53857.html?utm_campaign=google&utm_medium=site&utm_source=affiliate&origin=product-ads&gclid=CIaN7bCuhrgCFUJa3godqRsANg

Helaas zit er geen touwtje aan die zakjes, maar dat los ik op door ze met een puntje in een theeknijper te doen en dan in mijn beker.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #142 Gepost op: juni 28, 2013, 17:05:56 »
Waar koop je die?

Heb het wel gezien bij Ah, verder natuurwinkels

Biorganic is verkrijgbaar bij de volgende supermarkten: C1000, Jumbo, Hoogvliet, Dekamarkt, Jan Linders, Vomar, Dirk van den Broek en Boni.

Biorganic is ook verkrijgbaar bij groothandels: Hanos, Makro, De Kweker.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #143 Gepost op: juni 28, 2013, 19:37:17 »
De earl grey lidl had idd ook aroma zag in mn theedoos :P.

Ik ga opzoek morgen, dank jullie wel!

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #144 Gepost op: juni 30, 2013, 17:47:48 »
Hier gaan de ah hele snijbonen zak 400 gram uit marokko en de ah haricot vert zak 150 gram uit kenia niet goed. Ik heb geen flauw idee waarom, maar eet het niet weer.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #145 Gepost op: juli 01, 2013, 14:22:03 »
Weet iemand een merk mais die geen sporen van bevat?
Ik dacht wel ff popcorn te kunnen maken......not zelfs daar staat sporen van op :duimlaag:
Pure mais korrels :roll:

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
« Reactie #146 Gepost op: juli 01, 2013, 14:50:36 »
Heel veel droge dingen zoals bonen, erwten, mais en andere granen worden in bulk in grote containers vervoerd , en daarbij worden dezelfde containers voor verschillende producten omstebuurt gebruikt. Vandaar dat bvb bonen en mais bijna altijd kruisbesmet raken tijdens transport. Dat het niet op een verpakking staat betekent dus niet dat het niet besmet is.

Ik spoel maiskorrels af voordat ik popcorn maak. het is niet ideaal want popcorn wordt niet beter van dat de korrels nat zijn... maar zo wordt ik er niet ziek van.
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #147 Gepost op: juli 01, 2013, 21:05:06 »
Pauliina je kunt ze toch ook weer droog deppen met keukenpapier en dan weer goed laten drogen, uitgespreid op een theedoek.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

12cook

• Gold Member
« Reactie #148 Gepost op: juli 01, 2013, 21:14:03 »
Inderdaad. Mij opa legde vroeger een hele maiskolf op de verwarming. Die droogde dan uit en dan lossnijden en in de pan verhitten. Presto, klaar is je glutenvrije popcorn :-)

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #149 Gepost op: juli 01, 2013, 21:19:16 »
Te koop bij de JUMBO: popcorn mais van Farmer (niet gegarandeerd glutenvrij volgens de fabrikant, volgens mij is dat voor mais heel moeilijk te garanderen, ik heb het zakje in huis om een keer te testen).

http://www.farmerpeulvruchten.nl/peulvruchten.php