Auteur Topic: producten die goed/slecht gaan  (gelezen 291711 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re:producten die goed/slecht gaan
« Reactie #120 Gepost op: juni 19, 2013, 14:06:58 »
Ja, jij zit dicht bij het vuur. :duimop:
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Pallas

• Full Member
« Reactie #121 Gepost op: juni 19, 2013, 15:02:31 »
Nog even terugkomen op die appelsap. Ik leef al heel lang in de veronderstelling dat ik niet tegen appels kan. Zo heb ik ook lang gedacht dat ik niet tegen maÔs kon, maar een verse, door mijzelf gekookte maÔskolf geeft geen problemen. Ik ga de appel ook nog een keer uitproberen. En de troebele appelsap ook nog een keer. Heel handig deze informatie, bedankt!

Annikka

• Gold Member
« Reactie #122 Gepost op: juni 21, 2013, 13:12:20 »
Ik heb wat vleeswaren van het merk Zwagerman van Lidl uitgeprobeerd.
Het runderrookvlees en het ontbijtspek gaan goed. De ham en leverkaas gaan niet goed.
Over een paar andere soorten twijfel ik nog, die wil ik nog eens uitproberen voor ik het zeker weet.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #123 Gepost op: juni 21, 2013, 17:12:49 »
Hier gaan sommige vleeswaren van Zwagerman goed grillworst (die in plakjes) bacon casselerrib boterhamworst ( gewone ham niet) wel de gerookte ham  ;)

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #124 Gepost op: juni 21, 2013, 19:14:27 »
Hier gaan sommige vleeswaren van Zwagerman goed grillworst (die in plakjes) bacon casselerrib boterhamworst ( gewone ham niet) wel de gerookte ham  ;)

De boterhamworst lijkt bij mij ook goed te gaan, maar weet het nog niet zeker. Hoe is jouw ervaring met de metworst? De kleine plakjes?
Gerookte ham heb ik niet gezien. Zal ik eens op letten en dat casselerib goed gaat vind ik ook leuk :) Die ga ik volgende week uitproberen.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #125 Gepost op: juni 21, 2013, 20:55:24 »
Ik had voor mezelf die metworst gekocht en daar heeft hij een paar plakjes van gegeten en geen last gehad dus denk dat die ook wel oke zijn.

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #126 Gepost op: juni 23, 2013, 09:30:54 »
De afgelopen weken vielen kapucijners en bruine bonen uit blik van AH Euroshopper niet helemaal goed; er zit een anti-oxidant in die er eerst niet in zat (E385) en ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Ik heb nu van 'Farmer' van de Jumbo zakjes bruine bonen die je eerst een nacht moet weken en daarna koken. Nog niet getest, maar in elk geval zitten er geen toevoegingen in.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

knoppie

• Sr. Member
« Reactie #127 Gepost op: juni 23, 2013, 11:40:10 »

Ik heb nu van 'Farmer' van de Jumbo zakjes bruine bonen die je eerst een nacht moet weken en daarna koken. Nog niet getest, maar in elk geval zitten er geen toevoegingen in.

ik heb ze ook wel in toko's gezien, at doen we altijd, eerst weken, maar wel goed afsoelen, sommige merken hebben dan ook tarwe op dezelfde lijn

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #128 Gepost op: juni 25, 2013, 10:38:47 »
Afgekeurd: pompoenpitten AH cup (van de bakafdeling).

Nu verder zoeken naar geschikte zaden in het brood...

Annikka

• Gold Member
« Reactie #129 Gepost op: juni 25, 2013, 11:31:09 »
Ik eet zaden van het merk Horizon. Bij mij gaat dat goed. Ze zijn te koop bij natuurvoedingswinkels.
Ik heb wel de indruk dat jij gevoeliger bent dan ik.

zoekende mama

• Sr. Member
« Reactie #130 Gepost op: juni 27, 2013, 18:18:20 »
Welke thee word er gedronken?

Ah aardbei is duidelijk niet geschikt voor meerdere kopjes op een dag :P

Ellie

• Gold Member
« Reactie #131 Gepost op: juni 27, 2013, 19:11:55 »
Product dat slecht ging: Oldenlander gemarineerde speklapjes van de Lidl.

Volgens het etiket bevat het:

Varkensvlees, gedroogde paprika en gedroogde knoflook, kruiden en specerijen (bevat mosterd en selderij), zout, gehydrolyseerd soja-eiwit, zonnebloemolie, E621, paprika-extract

Geen MGD dus maar wel een reactie  :duimlaag:
()_()
(^.^)
'(")(")'

alexandra1980

• Sr. Member
« Reactie #132 Gepost op: juni 27, 2013, 19:46:33 »
Product dat slecht ging: Oldenlander gemarineerde speklapjes van de Lidl.

Volgens het etiket bevat het:

Varkensvlees, gedroogde paprika en gedroogde knoflook, kruiden en specerijen (bevat mosterd en selderij), zout, gehydrolyseerd soja-eiwit, zonnebloemolie, E621, paprika-extract

Geen MGD dus maar wel een reactie  :duimlaag:

dat zal een reactie geweest kunnen zijn op de e621. Die komt ook vaak van tarwe.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #133 Gepost op: juni 27, 2013, 19:57:24 »
Ik heb wat vleeswaren van het merk Zwagerman van Lidl uitgeprobeerd.
Het runderrookvlees en het ontbijtspek gaan goed. De ham en leverkaas gaan niet goed.
Over een paar andere soorten twijfel ik nog, die wil ik nog eens uitproberen voor ik het zeker weet.
In Leverkaas zitten helaas gluten....
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #134 Gepost op: juni 27, 2013, 20:37:09 »
In Leverkaas zitten helaas gluten....
In de leverkaas van de Lidl van het merk Zwagerman zitten geen gluten Gerda